UWAGA!

Nie będzie dwóch pasów, bo nie ma pieniędzy

 Elbląg, Nie będzie dwóch pasów, bo nie ma pieniędzy
(fot. Witold Sadowski)

Dlaczego przy skrzyżowaniu alei Piłsudskiego i ulicy Dąbka nie można zrobić dwóch oddzielnych pasów dla aut jadących prosto i skręcających w prawo? Obecna sytuacja sprzyja kolizjom - uważa nasz Czytelnik. Ratusz odpowiada: dwóch pasów nie będzie, bo nie ma na to pieniędzy.

Od wielu lat kierowcy, którzy chcą jechać prosto lub skręcić w Dąbka z alei Piłsudskiego, mają do dyspozycji jeden szerszy pas jezdni. W godzinach szczytu trzeba tutaj szczególnie uważać, by nie otrzeć lusterkiem o innych samochód, stojący obok na tym samym pasie.
       - Czy nie można byłoby trochę przebudować tę jezdnię i utworzyć dwa pasy, jeden do jazdy prosto, a drugi do skrętu w prawo? – pyta nasz Czytelnik.
       Sprawdziliśmy. Z informacji przesłanych z ratusza wynika, że nie ma szans na budowę dwóch oddzielnych pasów, bo nie ma na to pieniędzy.
       - Nie można wymalować dwóch odrębnych pasów w tym miejscu, bo jezdnia na dwa pasy  jest za wąska. Nie można też poszerzyć pasów, ponieważ nawet tak niewielkie poszerzenie wiąże się z przebudową chodników i sygnalizacji świetlnej. By zmiany były możliwe, należałoby przebudować całe skrzyżowanie, na co miasto nie posiada obecnie środków – wyjaśnia Monika Borzdyńska, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga.
       Jak informuje Katarzyna Trochimczuk z zespołu prasowego KMP w Elblągu, policja nie odnotowuje w tym miejscu kolizji, związanych z organizacją ruchu. A samo rozwiązanie z jednym szerszym pasem jezdni, na której ustawiają się dwa rzędy aut, jest zgodne z przepisami.
      
K

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • To zapiszcie na przyszlosc sobie w tym Urzedzie, ze te skrzyzowanie potrzebuje zmiany takiej, aby dac puscic tunel pod Dabka.
  • Jakich mamy nie douczonych projektantów, takie mamy skrzyżowania. Nie jest to jedyny przykład zaprojektowania bubla, którego potem nie mozna tanim kosztem usunąć> Jednym z przykładów jest krzyżówka Niepodległości z Konopnickiej, gdzie aż się rondo prosi. Ale lepsze są stłuczki, kolizje, kalectwo niż myślenie przy biurku. Nasze miasto nigdy nie miało szczęścia do projektanta z duszą architekta artysty.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    27
    0
    Koniecpolski(2014-10-13)
  • Właśnie "mają do dyspozyzji jeden szerszy pas" znaki drogowe mówią wyrażnie, że tam jest jeden pas, a nie że szerszy na dwa samochody obok siebie, skutki otarć lusterek są winą kierowców, którzy ustawiają się obok i chcą skręcić w prawo. Fakt przebudowa by się przydała, z drugiej strony tego skrzyżowania również
  • czy ten bubel architektoniczny nie powstal przypadkiem za czasow henka sloniny i wroblewskiego, ktory to ubiega sie o fotel prezydenta miasta? podziekujmy mu za to 16 listopada.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18
    6
    yataman(2014-10-13)
  • Brak pasów do skręcania a prawo na Al. Piłsudskiego, brak pasów do skręcania w lewo na ul. Płk. Dąbka gdzie widoczność w dodatku jest zasłonięta źle umieszczonymi przystankami tramwajowymi a wszystko to powstało za czasów wiceprezydenta Wróblewskiego. Strach się bać co będzie jak ten człowiek zostanie prezydentem Elbląga. Hero.
  • A ja tam zawsze staje na środku tego pasa jak jadę prosto i mam gdzieś tych co skręcają. Jeden pas to jeden pas, Nie mam zamiaru później oddawać auta do lakiernika przez jakiegoś barana którego zbawi 30sek czekając normalnie w korku. Sam jak chce skręcić w prawo to skręcam w Wiślicką i jadę sobie na Gildię czy ogólnie w tamtym kierunku. pozdro
  • Pozostaje tylko apelować do jełopów w osobówkach którzy chcąc jechać prosto bądź w lewo aby auta ustawiali bliżej środka jezdni i problem w połowie znika. Kultura jazdy ala kierowcy, kultura!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15
    5
    użytkownik(2014-10-13)
  • Przecież tam wystarczy 50 cm poszerzyć pas kosztem chodnika i namalować pasy i wstawić dodatkowy znak jaki to jest koszt? koszt niechciejstwa i arogancji władz które w dipie mają mieszkańców Elbląga
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    23
    1
    żuczekGnojownik(2014-10-13)
  • p. Koniecpolski, nasze miasto projektują ludzie z duszą artysty ale ludowego dlatego jest tak jak jest. A Piłsudskiego to fragment ciągu nazwanego dumnie Trasą UE. Ma zapas miejsca na dwie jezdnie a jest tylko jedna. Mamy tam i most bez chodników dla pieszych i nieczytelne rondo. Skopane skrzyżowania (jeszcze bardziej niż to opisane pokręcone jest skrzyzowanie z królewiecką i Marymoncką, brak zatok dla autobusów. Taka przesłoniniona inwestycja. PS. Racja w pierwszym wpisie: tam powinien być tunel pod Płk Dąbka! Ale czy budowa tego nowego wieżowca nie przekresliła szans na racjonalne skrzyżowanie?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15
    0
    LeChifre(2014-10-13)
  • W czasie inauguracji kampanii wyborczej poseł Źelichowski z PSL mówił że Wróblewski sprawdził się jako wiceprezydent miasta. Moim zdaniem g* prawda że się sprawdził. Nie sprawdził się wcale albo sprawdził się negatywnie jako człowiek nie mający pojęcia o sensownym wydatkowaniu pieniędzy.
  • Bez wielkich pieniędzy na nowe projekty wystarczy zamienić przystanki. Ten z centrum przenieść za skrzyżowanie a ten z Zawady w stronę rynku i będzie miejsce na trzeci pas. Mówiłem o tym kilka lat temu. Ale jak grochem o ścianę. Poza tym nasi "fachowcy" wolą przebudować całe skrzyżowanie za parę milionów niż pomyśleć.
  • ja chciałam być uprzejma i zjechałam do osi i co jełop urwał mi lusterko i porysował auto od tamtej pory staje na środku policjant powiedział mi że tam nie ma dwóch pasów
Reklama