UWAGA!

Nie takie tanie zwiedzanie

 Elbląg, Jedna ze ścieżek dydaktyczny prowadzić będzie śladem form przestrzennych
Jedna ze ścieżek dydaktyczny prowadzić będzie śladem form przestrzennych (fot. Michał Skroboszewski, arch. portEl)

Elblążanie i turyści mogliby zwiedzać nasze miasto śladem form przestrzennych, zabytków Starego Miasta i elbląskich parków. Trzy ścieżki dydaktyczne chcą wytyczyć urzędnicy, ale szukają wykonawcy zadania. Do trzeciego przetargu stanęły dwie elbląskie firmy. Jednak wyceniły one swoją pracę drożej niż zakładał urząd.

Projekt pn. "Utworzenie ścieżek dydaktycznych na cele turystyczno-rekreacyjne w Elblągu” szczęścia nie ma. W 2019 r. mają zostać wytyczone trasy o łącznej długości 16 km, na których zostanie oznakowanych 69 obiektów. Problem polegał na tym, że nie było chętnych na wykonanie. Dwa przetargi unieważniono, bo nikt nie chciał podjąć się zadania, które obejmuje m.in. dostawę 14 tablic wraz z montażem we wskazanych lokalizacjach miasta, 18 tabliczek szklanych wraz z montażem na obiektach Starego Miasta, 11 nowych słupków do znaków, 142 znaków kierunkowych na terenie miasta, 5 ławek weneckich, które staną na terenie starówki oraz 4 automatów z karmą dla kaczek do parków Dolinka i Traugutta, ponadto dostawę 24 brył z betonu - tablic informacyjnych we wskazanych miejscach.
       Trzeci przetarg przełamał impas, bo stanęły do niego dwie elbląskie firmy. Jednak znowu jest problem, bo miasto chce na to zadanie przeznaczyć 202 tys. 317 zł, a oferty opiewają na kwoty ponad 300 tys. zł brutto. Decyzja w sprawie rozstrzygnięcia przetargu jeszcze nie zapadła.
      
A

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • W UM nie ma turysty z krwi i kości to i nie dziwota, że tak to idzie opornie. A raz na rok spotkania prezydenta z branżą turystyczną nic nie dają, oprócz wzajemnego przypomnienia. I tak własnie wygląda turystyka w wykonaniu miasta.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15
    3
    fikimiki(2019-05-07)
  • Radzę zrobić artykul o tym jak miasto wydaje pieniądze na artykuły sponsorowane na Facebooku i z jakich to pieniędzy jest finansowane oraz jakie są plusy tych postów tzn zasięg ilość wejść wszystko czarno na białym. Facebook generuje raporty. Można je dostać od ręki. Urząd jest publiczny. Posty publiczne. To z jakiej puli pomiędzy jest brana kasa na posty sponsorowane miasta Elbląg na Facebooku. Liczę że ktoś się tym zajmie bo jak padły pytania na Facebooku to miasto milczy jak grób
  • Na zawadzie stoi potężna forma przestrzenna tylko w tak nieudolnym miejscu ze malo kto wie ze tam stoi. Powinno byc dla jej korzysci i odpowiedniej ekspozycji przestawione tym bardziej ze żaden koszt.
  • A co tu jest do zwiedzania w tym bagiennym mieście. Co krok to dno,budowy niedokończone.
  • Oj będzie atrakcja muzeum techniki tramwaje w Elblągu. Sukces gwarantowany.
  • Po co te inwestycje w turystykę? Castoramę mamy przecież. Każdy szanujący się Elblążanin zwiedza z szaleństwem w oczach ten sklep nad sklepami.
  • zamiast tego wszystkiego to dołożyć prezydentowi do paliwa i by obwoził tych turystów na swoim mutorze, byłaby atrakcją turystyczna
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    1
    Myślcie (2019-05-07)
  • i czemu sie tu dziwic kto chce ogladac formy przestrzenne co stoja bog wie ile i szpeca krajobraz
  • Sezon turystyczny w Elblągu się zaczął, ale Ratusz zapomnial o ulicy Rybackiej, na odcinku od Wodnej do Redakcji Dziennika Olsztyńskiego. Jest to jedyna ulica w obrębie glownej Starowki pozwalająca wyjechać z niej do Miasta. ale bardziej przypomina chodnik w opuszczonym PGR. Czy Zarządowi Drog i wlaściwemu v- ce Prezydentowi jnie jest wstyd ?
  • Nie jest.
  • Większość miast ma marketing. Marketing wymaga budżetu. W dzisiejszych czasach marketing na portalach społecznościowych jest bardzo ważny, nie wiem czy nie najważniejszy. Więc o czym Pan/Pani pisze? Bardzo dobrze, że idzie to z naszych pieniędzy. .. a z czyich ma iść? Jestem bardzo ciekawa z czyich pieniędzy miałby być sponsorowany dział marketingu miasta. .. Plusy postów sponsorowanych są na pewno bardzo duże. O większości wydarzeń dowiadujemy się z social mediów. Chyba, że Pan/Pani korzysta tylko z jednej strony internetowej. ..
  • Serio? Przecież one brzydkie jak cholera:| normalnie sztuka wg spawaczy I innych operatorów maszyn z zamachu:v takie.... takie industrialne Xd
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    3
    Gadalf elblaski(2019-05-08)
Reklama