@liipa2 - Jest duża szansa na to, żeby ta kolej była czynna cały rok, bo ma ona ogromny potencjał, zarówno turystyczny, jak i strategiczny. Turystycznie to mieszkańcom tłumaczyć nie muszę, że to jest cała południowa linia brzegowa Zalewu Wiślanego, doskonale jeszcze przecież pamiętamy podróże tą jedną z najpiękniejszych tras w Polsce. Strategicznie i biznesowo, to są natomiast transporty np. do jednostek wojskowych, przejścia granicznego z Obw. Kaliningradzkim oraz przewozy cargo, na których dziś zarabia kokosy Olsztyn, gdzie te ładunki od niedawna trafiają, bo tam miasto zainwestowało w nowe bocznice, składnice i pozostałą infrastrukturę. Elbląg ma bliżej, ale z jakiegoś powodu (odgadnijcie sami, bo mnie ręce opadają)elbląskie władze nie widzą sensu, nie widzą zysku, nie widzą potencjału. To już wojsko zauważyło i rampę wybudowali niedawno sobie sami. A jest jeszcze aspekt społeczny i ekologiczny tej linii - raz, że przewozy koleją są najtańsze i najczystsze ze środowiskowego punktu widzenia, a dwa, że dojazdy do szkół, szpitali, zakładów pracy czy dóbr kultury i miejsc rozrywki, są w ten sposób i tańsze i dostępniejsze dla całej rzeszy mieszkańców regionu nadzalewowego. Odpada również w wielu przypadkach konieczność utrzymywania drogiego i trującego samochodu (a na pewno kolejnego w gospodarstwie domowym). Czy elbląskie władze są szkodnikami naszego miasta? Otwieram dyskusję; )Hashtagi: #OcalicDworzecElblagZdroj,#KolejNadzalewowa
Jest jeszcze druga linia kolejowa przez Chrusciel. Laczaca Elblag z Braniewem. Kolej nadzalewowa tylko jako atrakcja latem. Fajnie by bylo tylko ze to kosztuje.