UWAGA!

Przebudowa ul. Gen. Grota Roweckiego zakończy się szybciej niż przewidywano

 Przebudowa ul. Gen. Grota Roweckiego zakończy się szybciej niż przewidywano

 Poprawa jakości i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz udrożnienie i zwiększenie przepustowości dróg w centrum miasta to podstawowe cele przebudowy ulicy Gen. Grota Roweckiego. Zobacz fotoreportaż.

Projekt pn. „Przebudowa drogi powiatowej ul. Gen. Grota Roweckiego w Elblągu wraz z jej układem komunikacyjnym”, którego inicjatorem jest Prezydent Elbląga Henryk Śłonina jest elementem spójnego, kompleksowego i wieloletniego programu rozwoju infrastruktury komunikacyjnej warunkującego rozwój społeczno-gospodarczy miasta.
       Głównym celem projektu jest poprawa jakości i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dzięki inwestycji skróci się czas przejazdu głównymi ulicami miasta. Zwiększy się też dostęp do terenów inwestycyjnych znajdujących się przy ul. Grobla Św. Jerzego oraz Nitschmanna. Przebudowa ul. Gen. Grota Roweckiego, poprzez ograniczenie emisji spalin i natężenia hałasu, wpłynie na minimalizację niekorzystnego oddziaływania ruchu komunikacyjnego na środowisko naturalne.
       Projekt przewiduje przebudowę czterech skrzyżowań: ul. Gen. Grota Roweckiego z ul. Traugutta (z trójwlotowego na czterowlotowe z sygnalizacją świetlną), ul. Traugutta z ul. Kosynierów Gdyńskich, ul. Gen. Grota Roweckiego z ul. Związku Jaszczurczego oraz ul. 1 Maja z ul. 3 Maja (na trójwlotowe z podłączeniem nowej drogi). Planuje się także budowę ronda, które połączy ulice Nitschmanna, Grobla Św. Jerzego i 3 Maja.
       Powstaną też nowe odcinki ulic. Jedna z nich przecinać będzie dotychczasowy Plac Konstytucji, biegnąc od skrzyżowania ul. Gen. Grota Roweckiego z ul. Traugutta do nowego ronda. Droga ta będzie miała długość 107 m i powierzchnię 1237 m2. W projekcie ujęto nowy zjazd z ul. Gen. Grota Roweckiego na parking przy sądzie i budowę drogi dojazdowej od tego zjazdu do projektowanego ronda (o długości 97 m i powierzchni 708 m2). Powierzchnia jezdni na nowym rondzie wyniesie 552 m2.
       W ramach projektu powstanie więc około 308 metrów nowych ulic. Przebudowane zostaną ulice: Gen. Grota Roweckiego (na odcinku o długości 466 m), Traugutta (157 m), Kosynierów Gdyńskich (100 m), Związku Jaszczurczego (48 m), Nitschmanna (31 m) oraz 3 Maja (53).
       Łączna powierzchnia przebudowanych dróg wyniesie ok. 11708 m2.
       Modernizacja dróg obejmie: wymianę nawierzchni, budowę i przebudowę chodników, ścieżek rowerowych, oświetlenia ulicznego, przystanków autobusowych i tramwajowych.
       W obrębie skrzyżowania ul. Grota Roweckiego z Traugutta powstaną trzy przystanki autobusowe z zatokami (dwa przy ul. Grota Roweckiego, jeden przy ul. Traugutta). Nowy przystanek tramwajowy zlokalizowany będzie w ciągu ul. Grota Roweckiego na wysokości skrzyżowania z ul. Traugutta.
       Powstaną nowe sygnalizacje świetlne. Jedna z nich – trzykolorowa - powstanie na zmodernizowanym skrzyżowaniu ulic Grota Roweckiego i Traugutta. Kolejna (dwubarwna ostrzegawcza wzbudzana) pojawi się przy rondzie.
       Projekt zakłada również usunięcie kolizji istniejącej linii tramwajowej z przebudowywanym układem drogowym ulic: Grota Roweckiego, Związku Jaszczurczego, 3 Maja i 1 Maja.
       W kierunku pętli przy ul. Saperów tramwaj będzie jechał nową trasą od ul. 1 Maja przez skrzyżowanie ul. Gen. Grota Roweckiego z ul. Traugutta.
      
       Realizacja projektu rozpoczęła się w maju 2009 roku. Prace wyprzedziły harmonogram projektu i można powiedzieć, że są już na półmetku. Termin ich zakończenia zgodnie z umową to 30.11.2010 roku. Aktualnie wykonawca wspólnie z Inżynierem Budowy przygotowują nowy harmonogram na rok 2010.
       Krystyna Dziurdź, naczelnik Zarządu Dróg Urzędu Miejskiego przewiduje, że roboty zakończą się wcześniej niż planowano, czyli jeszcze przed listopadem przyszłego roku.
       Ze względu na zimową aurę prace zostały przerwane. Jednak, jeśli tylko pozwoli pogoda zostaną wznowione. Po nowym roku najważniejszym etapem inwestycji będzie budowa wspomnianego ronda u zbiegu ulic Nitschmanna, Grobla Św. Jerzego i 3 Maja i otaczających je dróg. Wartość całkowita projektu: 22.150.870 PLN (bez kosztów niekwalifikowanych).
       Inwestycja współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013
      
      
       Termin rzeczowego zakończenia realizacji projektu: 30-11-2010
       Termin finansowego zakończenia realizacji projektu: 31-12-2010
      
       Wartość całkowita projektu: 22.150.870 PLN
       Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 12.161.750 PLN
      
      

 


      


       Ogłoszenie płatne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
       Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • a Nowaczyk bedzie otwieraU?
  • Już w ciemno mówię, że po przebudowie tego odcinka ruch zostanie tam spowolniony. Było pięknie, szeroko, bez stania, bez tłoku. Teraz szykuje się to co mamy w całym mieście. Stanie na światłach i jeszcze raz stanie na światłach. Czemu te ciemne urzędasy tego nie rozumieją, że przez ich idiotyczne pomysły całe miasto stoi. Zamiast upłynniać ruch tworzą jakieś skomplikowane kombinacje oznakowań, stawiają sygnalizacje. Po prostu patrzeć na to nie można !!! Niech weźmie się za to ktoś kompetentny a nie rządzi w tym ratuszu banda pijaków i gamoni
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    obywatel Elbląga(2009-12-18)
  • Ło Jezusie toż to JEUROPA pełną gębą, nawet sygnalizacja świetlna będzie w trzech kolorach, to chyba dzięki Unii bo odpaliła 12 baniek. Ale cuda będziemy mieli w Elblągu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Zdziwiony(2009-12-18)
  • Modernizacja umożliwiająca powstawanie korków. Niech geniusze dorzucą jeszcze parę zielonych strzałek lewoskrętu jak na Piłsudskiego/Dąbka - ciekawe czy widzieli efekty tego kwiatka który miał ułatwić życie. A może znów była najtańsza oferta?
  • Czyli krótko mówiac 10 milionów PLN z naszych podatków wywalone na kolejne spowalnianie ruchu w mieście. Czy to się kiedyś u nas skończy ?
  • "Dziurdź przewiduje" A co ta pani umie przewidywać ? Wiązanie betonu w pustakach ? Bo o ruchu drogowym to zdaje się wiele słyszała ale osobiście go nie zna :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Rapaport_XXL(2009-12-18)
  • a w jaki sposób przebudowa ul. Gen. Grota Roweckiego wpłynie na ograniczenie emisji spalin? Wprowadzą zakaz ruchu?
  • "Łączna powierzchnia przebudowanych dróg wyniesie ok. 11708 m2" - Elblążanie nauczcie się tej liczby na pamięć (może w miejsce liczby 1410,którą prawie każdy ma w głowie). I do tego budowa zostanie oddana "przed terminem" - czyli jak należy domniemywać - 110 lub 120 lub nawet 150 procent normy!!! Skąd my to znamy? Aaaa, juz wiem to ta sama formacja polityczna rządzi co w latach 50-tych. Stąd podobna mentalność i frazeologia. A jakby powstała np arteria łącząca ul. Królewiecką z Łęczycką - obok szpitala, przy Górze Chrobrego żeby rzeczywiście odciążyć centrum miasta? Ale nie, za dużo roboty - jakieś wywłaszczenia, kłopoty. Ale jest fajny pomysł - ryjemy w okolicach Urzędu Miejskiego. Przez okno można popatrzeć na chłopaków jak prują nowe chodniki i polbruki. To może jak już skończą - można byłoby to wszystko zasypać i zrobić skocznię narciarską naprzeciw sądu. Unia sfinansuje 75%, resztę zbierze Straż Miejska za parkowanie i przeklinanie i jakoś dalej się będzie interes inwestycyjny kręcił. I Małysz może wpadnie na skok do Elbląga (jak skończy karierę).
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    No... fajna inwestycja !(2009-12-18)
  • Czylimamy inwestycję a'la Monthy Python!
  • Jak bedzie odbywal sie ruch po ul. Nitshmanna? skoro teraz 2 auta tam sie nie miną tylko trzeba czekac az jedno przejedzie a potem ruszamy w druga strone a do tego jeszcze prog zwalniajacy.
  • Co się czepiacie. Najważniejsze, że ratuszowi ideolodzy będą mogli odtrąbić zrealizowanie inwestycji za dwadzieścia parę baniek i wykorzystanie funduszy unijnych. Kwestia zasadności i celowości tej pożal się Boże inwestycji nigdy nie obchodziła ratuszowych politykierów - oni mają to w dupie - dla nich ważne jest tylko jedno wydanie pieniędzy po to aby ich wydanie widniało w statystykach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    seniorek(2009-12-18)
  • Narodowa strategia spójności - to brzmi dumnie.