Poprawa jakości i bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz udrożnienie i zwiększenie przepustowości dróg w centrum miasta to podstawowe cele przebudowy ulicy Gen. Grota Roweckiego. Zobacz fotoreportaż.
Projekt pn. „Przebudowa drogi powiatowej ul. Gen. Grota Roweckiego w Elblągu wraz z jej układem komunikacyjnym”, którego inicjatorem jest Prezydent Elbląga Henryk Śłonina jest elementem spójnego, kompleksowego i wieloletniego programu rozwoju infrastruktury komunikacyjnej warunkującego rozwój społeczno-gospodarczy miasta.
Głównym celem projektu jest poprawa jakości i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dzięki inwestycji skróci się czas przejazdu głównymi ulicami miasta. Zwiększy się też dostęp do terenów inwestycyjnych znajdujących się przy ul. Grobla Św. Jerzego oraz Nitschmanna. Przebudowa ul. Gen. Grota Roweckiego, poprzez ograniczenie emisji spalin i natężenia hałasu, wpłynie na minimalizację niekorzystnego oddziaływania ruchu komunikacyjnego na środowisko naturalne.
Projekt przewiduje przebudowę czterech skrzyżowań: ul. Gen. Grota Roweckiego z ul. Traugutta (z trójwlotowego na czterowlotowe z sygnalizacją świetlną), ul. Traugutta z ul. Kosynierów Gdyńskich, ul. Gen. Grota Roweckiego z ul. Związku Jaszczurczego oraz ul. 1 Maja z ul. 3 Maja (na trójwlotowe z podłączeniem nowej drogi). Planuje się także budowę ronda, które połączy ulice Nitschmanna, Grobla Św. Jerzego i 3 Maja.
Powstaną też nowe odcinki ulic. Jedna z nich przecinać będzie dotychczasowy Plac Konstytucji, biegnąc od skrzyżowania ul. Gen. Grota Roweckiego z ul. Traugutta do nowego ronda. Droga ta będzie miała długość 107 m i powierzchnię 1237 m2. W projekcie ujęto nowy zjazd z ul. Gen. Grota Roweckiego na parking przy sądzie i budowę drogi dojazdowej od tego zjazdu do projektowanego ronda (o długości 97 m i powierzchni 708 m2). Powierzchnia jezdni na nowym rondzie wyniesie 552 m2.
W ramach projektu powstanie więc około 308 metrów nowych ulic. Przebudowane zostaną ulice: Gen. Grota Roweckiego (na odcinku o długości 466 m), Traugutta (157 m), Kosynierów Gdyńskich (100 m), Związku Jaszczurczego (48 m), Nitschmanna (31 m) oraz 3 Maja (53).
Łączna powierzchnia przebudowanych dróg wyniesie ok. 11708 m2.
Modernizacja dróg obejmie: wymianę nawierzchni, budowę i przebudowę chodników, ścieżek rowerowych, oświetlenia ulicznego, przystanków autobusowych i tramwajowych.
W obrębie skrzyżowania ul. Grota Roweckiego z Traugutta powstaną trzy przystanki autobusowe z zatokami (dwa przy ul. Grota Roweckiego, jeden przy ul. Traugutta). Nowy przystanek tramwajowy zlokalizowany będzie w ciągu ul. Grota Roweckiego na wysokości skrzyżowania z ul. Traugutta.
Powstaną nowe sygnalizacje świetlne. Jedna z nich – trzykolorowa - powstanie na zmodernizowanym skrzyżowaniu ulic Grota Roweckiego i Traugutta. Kolejna (dwubarwna ostrzegawcza wzbudzana) pojawi się przy rondzie.
Projekt zakłada również usunięcie kolizji istniejącej linii tramwajowej z przebudowywanym układem drogowym ulic: Grota Roweckiego, Związku Jaszczurczego, 3 Maja i 1 Maja.
W kierunku pętli przy ul. Saperów tramwaj będzie jechał nową trasą od ul. 1 Maja przez skrzyżowanie ul. Gen. Grota Roweckiego z ul. Traugutta.
Realizacja projektu rozpoczęła się w maju 2009 roku. Prace wyprzedziły harmonogram projektu i można powiedzieć, że są już na półmetku. Termin ich zakończenia zgodnie z umową to 30.11.2010 roku. Aktualnie wykonawca wspólnie z Inżynierem Budowy przygotowują nowy harmonogram na rok 2010.
Krystyna Dziurdź, naczelnik Zarządu Dróg Urzędu Miejskiego przewiduje, że roboty zakończą się wcześniej niż planowano, czyli jeszcze przed listopadem przyszłego roku.
Ze względu na zimową aurę prace zostały przerwane. Jednak, jeśli tylko pozwoli pogoda zostaną wznowione. Po nowym roku najważniejszym etapem inwestycji będzie budowa wspomnianego ronda u zbiegu ulic Nitschmanna, Grobla Św. Jerzego i 3 Maja i otaczających je dróg. Wartość całkowita projektu: 22.150.870 PLN (bez kosztów niekwalifikowanych).
Inwestycja współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013
Termin rzeczowego zakończenia realizacji projektu: 30-11-2010
Termin finansowego zakończenia realizacji projektu: 31-12-2010
Wartość całkowita projektu: 22.150.870 PLN
Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 12.161.750 PLN
Ogłoszenie płatne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Głównym celem projektu jest poprawa jakości i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dzięki inwestycji skróci się czas przejazdu głównymi ulicami miasta. Zwiększy się też dostęp do terenów inwestycyjnych znajdujących się przy ul. Grobla Św. Jerzego oraz Nitschmanna. Przebudowa ul. Gen. Grota Roweckiego, poprzez ograniczenie emisji spalin i natężenia hałasu, wpłynie na minimalizację niekorzystnego oddziaływania ruchu komunikacyjnego na środowisko naturalne.
Projekt przewiduje przebudowę czterech skrzyżowań: ul. Gen. Grota Roweckiego z ul. Traugutta (z trójwlotowego na czterowlotowe z sygnalizacją świetlną), ul. Traugutta z ul. Kosynierów Gdyńskich, ul. Gen. Grota Roweckiego z ul. Związku Jaszczurczego oraz ul. 1 Maja z ul. 3 Maja (na trójwlotowe z podłączeniem nowej drogi). Planuje się także budowę ronda, które połączy ulice Nitschmanna, Grobla Św. Jerzego i 3 Maja.
Powstaną też nowe odcinki ulic. Jedna z nich przecinać będzie dotychczasowy Plac Konstytucji, biegnąc od skrzyżowania ul. Gen. Grota Roweckiego z ul. Traugutta do nowego ronda. Droga ta będzie miała długość 107 m i powierzchnię 1237 m2. W projekcie ujęto nowy zjazd z ul. Gen. Grota Roweckiego na parking przy sądzie i budowę drogi dojazdowej od tego zjazdu do projektowanego ronda (o długości 97 m i powierzchni 708 m2). Powierzchnia jezdni na nowym rondzie wyniesie 552 m2.
W ramach projektu powstanie więc około 308 metrów nowych ulic. Przebudowane zostaną ulice: Gen. Grota Roweckiego (na odcinku o długości 466 m), Traugutta (157 m), Kosynierów Gdyńskich (100 m), Związku Jaszczurczego (48 m), Nitschmanna (31 m) oraz 3 Maja (53).
Łączna powierzchnia przebudowanych dróg wyniesie ok. 11708 m2.
Modernizacja dróg obejmie: wymianę nawierzchni, budowę i przebudowę chodników, ścieżek rowerowych, oświetlenia ulicznego, przystanków autobusowych i tramwajowych.
W obrębie skrzyżowania ul. Grota Roweckiego z Traugutta powstaną trzy przystanki autobusowe z zatokami (dwa przy ul. Grota Roweckiego, jeden przy ul. Traugutta). Nowy przystanek tramwajowy zlokalizowany będzie w ciągu ul. Grota Roweckiego na wysokości skrzyżowania z ul. Traugutta.
Powstaną nowe sygnalizacje świetlne. Jedna z nich – trzykolorowa - powstanie na zmodernizowanym skrzyżowaniu ulic Grota Roweckiego i Traugutta. Kolejna (dwubarwna ostrzegawcza wzbudzana) pojawi się przy rondzie.
Projekt zakłada również usunięcie kolizji istniejącej linii tramwajowej z przebudowywanym układem drogowym ulic: Grota Roweckiego, Związku Jaszczurczego, 3 Maja i 1 Maja.
W kierunku pętli przy ul. Saperów tramwaj będzie jechał nową trasą od ul. 1 Maja przez skrzyżowanie ul. Gen. Grota Roweckiego z ul. Traugutta.
Realizacja projektu rozpoczęła się w maju 2009 roku. Prace wyprzedziły harmonogram projektu i można powiedzieć, że są już na półmetku. Termin ich zakończenia zgodnie z umową to 30.11.2010 roku. Aktualnie wykonawca wspólnie z Inżynierem Budowy przygotowują nowy harmonogram na rok 2010.
Krystyna Dziurdź, naczelnik Zarządu Dróg Urzędu Miejskiego przewiduje, że roboty zakończą się wcześniej niż planowano, czyli jeszcze przed listopadem przyszłego roku.
Ze względu na zimową aurę prace zostały przerwane. Jednak, jeśli tylko pozwoli pogoda zostaną wznowione. Po nowym roku najważniejszym etapem inwestycji będzie budowa wspomnianego ronda u zbiegu ulic Nitschmanna, Grobla Św. Jerzego i 3 Maja i otaczających je dróg. Wartość całkowita projektu: 22.150.870 PLN (bez kosztów niekwalifikowanych).
Inwestycja współfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013
Termin rzeczowego zakończenia realizacji projektu: 30-11-2010
Termin finansowego zakończenia realizacji projektu: 31-12-2010
Wartość całkowita projektu: 22.150.870 PLN
Kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 12.161.750 PLN
Ogłoszenie płatne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego