UWAGA!

Przekop Mierzei Wiślanej. Pierwszego dnia z nowej przeprawy skorzystało 95 jednostek

 Elbląg, Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną,
Kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną, fot. Mikołaj Sobczak

- 95 jednostek, głównie jachty, przeprawiło się przez śluzę portu Nowy Świat na Mierzei Wiślanej pierwszego dnia po jej oficjalnym otwarciu. Statki podpływały też do portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej i portu od Zalewu Wiślanego bez zamiaru przeprawy - informuje Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni.

Kanał łączący Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym został otwarty w sobotę 17 września, ale dopiero dzień później można było z niego korzystać. W niedzielę 18 września odbyły się cztery śluzowania o godz. 8.30, 10.30, 13.30, a z Zalewu Wiślanego na Zatokę Gdańską o g. 11.00 i 16.00. - Nową drogą wodną przepłynęło 95 jednostek, głównie były to jachty. Cztery jednostki odwiedziły port od strony Zalewu Wiślanego bez zamiaru śluzowania - informuje Magdalena Kierzkowska.

Przypomnijmy. Śluzowanie jest bezpłatne i odbywa się według następującego harmonogramu:

  • z Zatoki Gdańskiej na Zalew Wiślany: I. 08:30 - 10:30; III. 13:30 - 15:30
  • z Zalewu Wiślanego na Zatokę Gdańską: II. 11:00 - 13:00; IV. 16:00 - 18:00

Co istotne, każdy, kto przepływa kanał, musi wcześniej uzyskać zgodę kapitanatu (poza holownikami i statkami pilotującymi inne jednostki), a zamiar przepłynięcia należy zgłosić dwie godziny przed otwarciem śluz. Jednostki przekraczające długość 60 m i zanurzenie 3,5 m będą zobligowane do korzystania z pilotażu. Wejście statków do portu osłonowego przy kanale jest zabronione, chyba że zgodę wydał kapitanat portu. Przez kanał obowiązuje ruch jednokierunkowy.

Z przepisami obowiązującymi podczas śluzowania powinni zapoznać się także kajakarze.

- Przejście przez śluzę łodzi sportowych i jednostek napędzanych siłą mięśni może odbywać się tylko, jak czytamy w przepisach, "na specjalnych warunkach jedynie w porze dziennej". Przepłynięcie będzie musiało być wcześniej zgłoszone kapitanatowi portu, który wyda zgodę - czytamy w zarządzeniu dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni.

Z przepisami śluzowania można zapoznać się na stronie Urzędu Morskiego w Gdyni.

daw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • A jesteśmy jakby po sezonie. Atrakcja turystyczna co by nie psioczyć jest.
  • Skoro przepływanie jest bezpłatne to jak ta propagandowa konstrukcja ma na siebie zarabiać???
  • Brawo, zapraszam ruskie trolle do narzekania
  • @lol - Co jeszcze ? Może płatny przejazd do Krynicy Morskiej po nowych mostach ? Płatne to będzie na 100% jak komercja wjedzie do gry
  • Mam nadzieję, ze przestaną juz wałkować ten temat, bo juz fakt nastąpił! Mam tez nadzieję, ze minie niektorym niezdrowa fobia ! I wymyślą nową-:)
  • @lol - Ta konstrukcja nie została zbudowana po to żeby na siebie zarabiać, podobnie jak różne drogi, mosty, place zabaw dla dzieci itd. Jest po to aby ułatwić przepłynięcie z Zalewu na Zatokę i odwrotnie. Pewnie będą kiedyś jakieś opłaty w celu zmniejszenia kosztów eksploatacji i ewentualnych remontów.
  • Jak to było Panie Teofil ? Drugi kanał Sueski ? Kanał Sueski za rok 2021 wygenerował przychody rzędu 6,3 mld USD. A tu na bogato na koszt Urzędu Morskiego za darmo przeprawa.
  • Bo to jest Symbol i tylko Symbol. Taki Miś na miarę naszych czasów.
  • Same żaglóweczki i krypy płaskodenne. A gdzie towar do przeładunku? Dlaczego złodzieje otworzyli nieczynny dla masowców przekop? Bo musieli przed wyborami zrobić sobie biały PR, a syf zostawić następcom.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    35
    49
    CCCPiS(2022-09-20)
  • Brawo PIS, elblązanie i nie tylko są zachwycieni ta inwestycją. Teraz czas na drugi etap czyli tor wodny do Elbląga. I przejęcie elblaga oraz portu przez PIS aby nikt nie robił złosliwych sztuczek. Opozycja wyje, ryczy bo wiadomo że to ruska agentura. Elblag głosuje na PIS. PIS co obieca to realizuje. Opozycja zycza tylko populistyczne frazesy, opozycja nie ma zadnego pomysłu na elblag, chcieli nawet zatrzymać ten przekop co byloby szkodliwe dla elblaga. Aby zrobic na złość PISowi, zaczeli likwidować około portową infrastruktore, doprowadzając kolej nadzalewową do ruiny a nastepnie wyprzedając budynki i tereny przyległe do tej lini kolejowej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    48
    65
    Elblażanie dumni z PIS(2022-09-20)
  • W zapyziałym Elblągu od zmiany ustrojowej bieda aż piszczy przez rządy czerwonych i popaprancow, a tubylcy narzekają, że otwiera im sie właśnie droga na swiat, Elbląg to stan umysłu ps. wzwód emocjonalny osiągają na myśl 900 m drogi do Lesniczówki czy pustej Modrzewiny
  • Do pierwszego - tak samo było gdy ktoś pierwszy raz widział windę -jeździł od rana do wieczora
Reklama