To było prawdziwe święto dla miłośników fotografii lotniczej. Po raz kolejny 22 Baza Lotnictwa Taktycznego w Malborku zorganizowała Spotters Day na terenie lotniska w Królewie Malborskim. Zobacz zdjęcia.
We wtorek, 21 kwietnia od samego rana spotterzy z całego kraju zjeżdżali pod bramę jednostki, aby po kilkunastu minutach pojawić się w okolicy pasa startowego. Mimo, że był to środek tygodnia, zainteresowanie było duże. Na sesję zdjęciową przyjechało około 160 osób. Jedyny warunek jaki musieli spełnić uczestnicy to polskie obywatelstwo.
Na fanów lotnictwa czekały atrakcje w postaci startu i pokazu samolotu F-16AM Belgijskich Sił Powietrznych, które od początku stycznia stacjonują na podmalborskim lotnisku ramach misji Baltic Air Policing. Odbyły się też pokazy "miejscowych" pilotów na maszynach Mikoyan-Gurevich MiG-29, start i lądowanie samolotu CASA-295M ze skoczkami spadochronowymi oraz najbardziej wyczekiwany pokaz samolotów Luftwaffe, które pojawiły się pod koniec ubiegłego tygodnia na terenie lotniska w ramach wspólnych ćwiczeń z pilotami z Polski i Belgii. Maszyny typu Eurofighter EF-2000 (jednomiejscowe i dwumiejscowe zwane potocznie "szparka" ) przyleciały z Taktischen Luftwaffengeschwarders 73 "Steinhoff" z Niemiec.
Pokazy dla spotterów, a dla pilotów - stanowiące codzienny tryb pracy, trwały do godzin popołudniowych.
Na fanów lotnictwa czekały atrakcje w postaci startu i pokazu samolotu F-16AM Belgijskich Sił Powietrznych, które od początku stycznia stacjonują na podmalborskim lotnisku ramach misji Baltic Air Policing. Odbyły się też pokazy "miejscowych" pilotów na maszynach Mikoyan-Gurevich MiG-29, start i lądowanie samolotu CASA-295M ze skoczkami spadochronowymi oraz najbardziej wyczekiwany pokaz samolotów Luftwaffe, które pojawiły się pod koniec ubiegłego tygodnia na terenie lotniska w ramach wspólnych ćwiczeń z pilotami z Polski i Belgii. Maszyny typu Eurofighter EF-2000 (jednomiejscowe i dwumiejscowe zwane potocznie "szparka" ) przyleciały z Taktischen Luftwaffengeschwarders 73 "Steinhoff" z Niemiec.
Pokazy dla spotterów, a dla pilotów - stanowiące codzienny tryb pracy, trwały do godzin popołudniowych.
Michał Kuna, EPMB Spotters