UWAGA!

To nie „ślimak” jest najważniejszy

 
Elbląg, Radni PO mówią Strategii Promocji Miasta "tak"
Radni PO mówią Strategii Promocji Miasta "tak" (fot. WS)

- Już jesteśmy w tyle, a będziemy w przepaści, jeśli nie uchwalimy tego dokumentu – mówią radni Platformy Obywatelskiej i zapowiadają, że na najbliższej sesji będą głosowali za przyjęciem Strategii Promocji Miasta na lata 2012-2015. Już wiadomo, że sprzeciw wniesie opozycja.

Wczoraj (18 października) swoje konferencje prasowe zwołali radni Prawa i Sprawiedliwości oraz Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Dziś przyszła kolej na Platformę Obywatelską. Radni: Antoni Czyżyk, Marek Kucharczyk, Agnieszka Kondraczuk zapowiedzieli, że podczas najbliższej sesji (23 października) poprą Strategię Promocji Elbląga na lata 2012-2015.
       - Klub radny PO poprze zarówno sam dokument, jak i wnioski, jakie składali mieszkańcy podczas konsultacji – powiedział szef klubu Antoni Czyżyk. – Jest to pierwszy dokument dotyczący marketingu i promocji miasta, który został poddany pod publiczne głosowanie. Mieszkańcy mogli wnieść swoje uwagi i propozycje. I choćby z tego względu go poprzemy.
       A o co wnioskowali mieszkańcy? - Jedną z propozycji jest przywrócenie piwa EB. I dobrze, bo to dobre piwo – mówił z uśmiechem Marek Kucharczyk.
       - Jest działanie, jest reakcja – kontynuował, jak zaznaczył we własnym imieniu, Antoni Czyżyk. – Strategia wywołała dyskusję, co wskazuje, że działania władzy były właściwe. Dotychczas nie było okazji, by wyrazić swoje zdanie na temat potrzeb promocyjnych miasta. A teraz były konsultacje społeczne, w których, niestety, udział wzięła nieliczna grupa mieszkańców. Natomiast dyskusja w Internecie była ożywiona – zauważył radny PO. - Głosy niezadowolenia pojawiły się jednak tylko w mediach [krytyczne uwagi sypały się m.in. na naszych łamach, „królował” ślimak – red.]. Forum, które zostało utworzone na stronie Urzędu Miejskiego, do dziś świeci pustkami. Zła strategia czy złe nastawienia – zastanawiał się Antoni Czyżyk. – Opór wobec zmian, ale i brak propozycji.
       - Dyskusja poszła w kierunku logo – podoba się czy nie. „Nie, bo nie, bo to jest ślimak”. Zamknijmy ten etap i skoncentrujmy się na dokumencie, który jest dobry – mówił natomiast radny Marek Kucharczyk. – Jeśli go nie uchwalimy będziemy jeszcze bardziej w tyle. Skoncentrujmy się więc na jego wdrożeniu, by ocenić efekty.
       A czy radnym PO podoba się nowe logo Elbląga?
       - Nie chciałbym komentować koncepcji artysty-grafika – stwierdził Antoni Czyżyk. – Były cztery propozycje konsultowane i wybrano właśnie to logo, które ma symbolizować ruch, dynamikę.
       - Był też ogłoszony konkurs, była sonda i głosowanie. I to logo wygrało – zauważył Marek Kucharczyk. – Jest ono spójne z dokumentem.
       I tak został z nami „ślimak”. Nie przebiły się głosy, które nawoływały do historii Elbląga.
       - Wiele miast ma logo, które nie nawiązuje do historii – zabrała głos Agnieszka Kondraczuk. – Rozumiemy nasze historyczne uwarunkowania, znaczenie herbu i tradycji, ale badania społeczne pokazały, że nie o to w tym chodzi.
       Już wiadomo, że Strategii Promocji Miasta na lata 2012-2015 nie poprą radni Prawa i Sprawiedliwości.
       - To żadna strategia – mówił wczoraj Jerzy Wilk. – To jest strategia ślimaka. Jeżeli mieszkańców trzeba przekonywać do symbolu, który ma nasze miasto promować, bo on sam nie jest wypromowany, budzi emocje, głównie negatywne, to znaczy, że jest słabiutki.
       - Do kapituły konkursu na logo zaproszone były wszystkie ugrupowania. Z zaproszenia skorzystała tylko Platforma Obywatelska i Dobry Samorząd – ripostował radny Antoni Czyżyk.
       - Jeśli strategia nie jest dobra to chcę usłyszeć co jest źle, ale konkretnie, merytorycznie, bo wszyscy koncentrują się tylko na logotypie, a to jest sprawa wtórna – dodał Marek Kucharczyk.
       Radni PO podkreślali, że inne polskie miasta mają już od dawna uchwalone strategie promocji, modyfikują te dokumenty, by przystawały do zmieniających się realiów. My natomiast nie mamy nawet podstawowego dokumentu.
       - Jeśli przegłosujemy tę uchwałę każdego roku na promocję z budżetu miasta przeznaczona będzie kwota od 300 do 500 tys. zł – mówił Marek Kucharczyk. – To nie jest powalająca kwota dla 130-tysięcznego miasta, ale od czegoś trzeba zacząć.
       Wtorkowa sesja Rady Miejskiej zapowiada się interesująco.
      
       Materiał Telewizji Elbląskiej
      
      
A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • proszę przeczytajcie sami, co wy gadacie, jeszcze raz i jeszcze raz - bredzicie co nie:). Jakimi specjalistami jesteście od promocji? znaFcy od tańca i owszem. Zatem tanecznie przyjmijcie strategie miasta. Dokument jest wam potrzebny do pracy? Brak słów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    popierdółka(2012-10-19)
  • panie i panowie po co ten pośpiech ze sprzedażą spółek czy uchwalaniem strategii rozwoju skoro następne Wybory to zweryfikują
  • jeżeli chodzi o tego ślimaka to moim zdanie uważam że w tym przypadku jest najważniejszy ponieważ obrazuje jak rozwija się Elbląg za obecnych rządów
  • Stracone i zmarnowane środki. Pieniądze, które wzięła firma z południa Polski za napisanie strategii, trzeba było wydać na konkretne działania promujące Elbląg. Strategię powinni napisać w ramach swoich obowiązków pracownicy Departamentu Komunikacji. Jeżeli nie mają kompetencji, to trzeba zatrudnić takich, którzy potrafią pisać i myśleć oraz czytać to, co elblążanie piszą na forum. Sporo ciekawych pomysłów się tam pojawiło.
  • PAni Agnieszko na czyje badanią się Pani powołuje? konkrety proszę - Ślimak Pani zdaniem jest tym czego potrzebuje Elbląg i jego mieszkańcy? Badaliście czego chcą mieszkańcy Elbląga czy południowej części kraju?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    badania haha(2012-10-19)
  • Kto głosował na ślimaka, niech podniesie rękę.
  • Do zlikwidujcie Departament Komunikacji Społecznej któey zajmuję się waszą propagandą i pieniądze na promocję się znajdą. .. .
  • A czemu peowiaki tylko siebie pokazują na zdjęcich przecież piszecie że było więcej przedstawicieli innych partii bo jak zwykle chcecie lansować tylko swój wizerunek może to i dobrze bo wiemy komu te durnoty możemy zawdzięczać, tak jak mówicie i robicie tak wyglądacie.
  • nie 130,a już prawie 120 tys. , za 10 lat 110 a za 20 lat 100 tys. i za ślimakiem było 375 osób :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    joalka(2012-10-19)
  • Uchwalajcie sobie Strategie. I tak nie jesteście w stanie przekonać mieszkańców do jej treści. Oderwaliście się, piszę tu o radnych PO, od rzeczywistości. Wasze przebudzenie będzie bolesne. Pan Czyżyk, Nowaczyk, Kucharczyk i reszta działaczy partyjnych PO, z urzędniczych szczytów wpadniecie prosto w czarną dziurę. Za waszą bufonadę, lekceważenie, zarozumialstwo, zaniechania i rozrzutność.
  • Jakich to czasów dożyliśmy ? Żeby taki, byle jaki portal cenzurował wpisy internautów. Skandal. Zajmijcie się lepiej, myślę o cenzorach, pożyteczniejszą pracą. Na przykład, szydełkowaniem.
  • POpieram wszystkie ślimaki, w końcu są już opłacone. Większe sumy czekają na wyselekcjonowanych POdwykonawców, jeśli tylko rzeczona "strategia" zostanie przyjęta. POprzecie? POprzemy. ..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    J. Winnicki(2012-10-19)
Reklama