
Spłynęły już wody z Zalewu Wiślanego, wolny jest od nich Kanał Elbląski. Stopniowo żegluga przygotowuje się do otwarcia sezonu. Kto bowiem wie, czy tegoroczna wiosna nie przyspieszy ruchu statków pasażerskich na trasach Ostróda - Elbląg - Krynica Morska - czytamy w Dzienniku Bałtyckim z 15 marca 1966 roku.
Jak się dowiadujemy ustalono już ilość i terminy rozpoczęcia rejsów. Od 1 maja przewidziane jest uruchomienie linii Elbląg - Krynica Morska - Tolkmicko. Kursować tu będzie statek "Ściegienny" o 130 miejscach. Trasę Elbląg - Krynica Morska - Frombork obsługiwać będzie statek "Celina" o 200 miejscach. Na trasie Frombork - Krynica Morska - Elbląg - kursować będzie statek "Okrzeja", dysponujący 60 miejscami.
Tyle o rejonie Zalewu Wiślanego. Natomiast na ciekawej prowadzącej przez słynne pochylnie trasie Elbląg - Ostróda, kursować będą jak zwykle 3 statki, zupełnie nowe, specjalnie przystosowane do tej oryginalnej wodno-lądowej podróży.
Na razie uruchomienie trasy Elbląg - Ostróda przewidywane jest na 15 maja. Zależne jest jednak od pogody. Jeśli dobrze ułożą się sprawy dostawy statków typu SID, posiadających 250 miejsc, to możemy się spodziewać także w tym roku uruchomienia trasy Krynica Morska - Gdańsk, co zyska sobie bezspornie wielu zwolenników, bowiem znacznie przyjemniej jest latem przepłynąć tę trasę statkiem, niż przebywać autokarem.
Tyle o rejonie Zalewu Wiślanego. Natomiast na ciekawej prowadzącej przez słynne pochylnie trasie Elbląg - Ostróda, kursować będą jak zwykle 3 statki, zupełnie nowe, specjalnie przystosowane do tej oryginalnej wodno-lądowej podróży.
Na razie uruchomienie trasy Elbląg - Ostróda przewidywane jest na 15 maja. Zależne jest jednak od pogody. Jeśli dobrze ułożą się sprawy dostawy statków typu SID, posiadających 250 miejsc, to możemy się spodziewać także w tym roku uruchomienia trasy Krynica Morska - Gdańsk, co zyska sobie bezspornie wielu zwolenników, bowiem znacznie przyjemniej jest latem przepłynąć tę trasę statkiem, niż przebywać autokarem.
Mag.