Dzisiaj (20 października) podpisano umowę na budowę odcinka drogi ekspresowej S-7 Elbląg - Pasłęk. Prace budowlane prowadzone będą na większości trasy poza istniejącą drogą, więc budowa nie oznacza 22 miesięcy utrudnień w ruchu.
Umowę podpisali przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie oraz konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A., Eurovia Verkehrsbau Union GmbH, Warbud S.A., PU-T „Ol-Trans” i Drogomex Sp. z o.o.
Budowa potrwa 22 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych i kosztować będzie 662,3 mln zł. Inwestycja finansowana jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Prace budowlane prowadzone będą na większości trasy poza istniejącą drogą. Inwestycja polegać ma na budowie ponad 14 km odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej od węzła Elbląg Wschód do miejscowości Pasłęk (węzeł Pasłęk Północ). Podłączenie do drogi będzie się odbywało poprzez trzy węzły: Elbląg Wschód (istniejący), Bogaczewo i Pasłęk Północ. Dla zapewnienia połączeń z przyległym terenem wybudowane zostaną drogi gospodarcze, przebudowana zostanie infrastruktura nad- i podziemna kolidująca z projektem, wybudowane zostaną wiadukty i tunele na przecięciu z poprzecznymi drogami lokalnymi oraz przejścia ekologiczne dla małych i dużych zwierząt. W zakresie niezbędnym do ochrony przed hałasem wybudowane zostaną ekrany akustyczne.
Ze względu na to, iż proponowany wariant drogi S7 częściowo naruszał obszar odkrytej w 1982 roku wczesnośredniowiecznej osady portowo-handlowej w Janowie (Truso), na terenie planowanej inwestycji przed rozpoczęciem robót drogowych zostały wykonane badania archeologiczne. Trwały one od maja 2007 do sierpnia 2008 r. i objęły 400 arów terenu w okolicach Janowa Pomorskiego. Wykonawcą badań archeologicznych było Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu. Koszt tych badań wraz z opracowaniem wyników to ok. 2,7 mln zł. Wyniki badań archeologicznych Muzeum ma przekazać GDDKiA Oddział w Olsztynie oraz Krajowemu Ośrodkowi Badań i Dokumentacji Zabytków w Warszawie do końca października 2009.
Budowa potrwa 22 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych i kosztować będzie 662,3 mln zł. Inwestycja finansowana jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Prace budowlane prowadzone będą na większości trasy poza istniejącą drogą. Inwestycja polegać ma na budowie ponad 14 km odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej od węzła Elbląg Wschód do miejscowości Pasłęk (węzeł Pasłęk Północ). Podłączenie do drogi będzie się odbywało poprzez trzy węzły: Elbląg Wschód (istniejący), Bogaczewo i Pasłęk Północ. Dla zapewnienia połączeń z przyległym terenem wybudowane zostaną drogi gospodarcze, przebudowana zostanie infrastruktura nad- i podziemna kolidująca z projektem, wybudowane zostaną wiadukty i tunele na przecięciu z poprzecznymi drogami lokalnymi oraz przejścia ekologiczne dla małych i dużych zwierząt. W zakresie niezbędnym do ochrony przed hałasem wybudowane zostaną ekrany akustyczne.
Ze względu na to, iż proponowany wariant drogi S7 częściowo naruszał obszar odkrytej w 1982 roku wczesnośredniowiecznej osady portowo-handlowej w Janowie (Truso), na terenie planowanej inwestycji przed rozpoczęciem robót drogowych zostały wykonane badania archeologiczne. Trwały one od maja 2007 do sierpnia 2008 r. i objęły 400 arów terenu w okolicach Janowa Pomorskiego. Wykonawcą badań archeologicznych było Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu. Koszt tych badań wraz z opracowaniem wyników to ok. 2,7 mln zł. Wyniki badań archeologicznych Muzeum ma przekazać GDDKiA Oddział w Olsztynie oraz Krajowemu Ośrodkowi Badań i Dokumentacji Zabytków w Warszawie do końca października 2009.
oprac. PD