UWAGA!

22 miesiące potrwa budowa

Dzisiaj (20 października) podpisano umowę na budowę odcinka drogi ekspresowej S-7 Elbląg - Pasłęk. Prace budowlane prowadzone będą na większości trasy poza istniejącą drogą, więc budowa nie oznacza 22 miesięcy utrudnień w ruchu.

Umowę podpisali przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie oraz konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A., Eurovia Verkehrsbau Union GmbH, Warbud S.A., PU-T „Ol-Trans” i Drogomex Sp. z o.o.
     Budowa potrwa 22 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych i kosztować będzie 662,3 mln zł. Inwestycja finansowana jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
     Prace budowlane prowadzone będą na większości trasy poza istniejącą drogą. Inwestycja polegać ma na budowie ponad 14 km odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej od węzła Elbląg Wschód do miejscowości Pasłęk (węzeł Pasłęk Północ). Podłączenie do drogi będzie się odbywało poprzez trzy węzły: Elbląg Wschód (istniejący), Bogaczewo i Pasłęk Północ. Dla zapewnienia połączeń z przyległym terenem wybudowane zostaną drogi gospodarcze, przebudowana zostanie infrastruktura nad- i podziemna kolidująca z projektem, wybudowane zostaną wiadukty i tunele na przecięciu z poprzecznymi drogami lokalnymi oraz przejścia ekologiczne dla małych i dużych zwierząt. W zakresie niezbędnym do ochrony przed hałasem wybudowane zostaną ekrany akustyczne.
     Ze względu na to, iż proponowany wariant drogi S7 częściowo naruszał obszar odkrytej w 1982 roku wczesnośredniowiecznej osady portowo-handlowej w Janowie (Truso), na terenie planowanej inwestycji przed rozpoczęciem robót drogowych zostały wykonane badania archeologiczne. Trwały one od maja 2007 do sierpnia 2008 r. i objęły 400 arów terenu w okolicach Janowa Pomorskiego. Wykonawcą badań archeologicznych było Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu. Koszt tych badań wraz z opracowaniem wyników to ok. 2,7 mln zł. Wyniki badań archeologicznych Muzeum ma przekazać GDDKiA Oddział w Olsztynie oraz Krajowemu Ośrodkowi Badań i Dokumentacji Zabytków w Warszawie do końca października 2009.
oprac. PD

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
  • I znowu o Pasłęku. W Kadynach jest piękny kościół p. w. Antoniego Padewskiego, na wzniesieniu w lesie, do którego prowadzi prawie 200 schodów drewnianych, bardzo stromych. Jest także leśna droga, wyboista, rozmywana przez deszcze i ciężkie samochody, ale ciągle słyszymy z Gminy Tolkmicko, że brak jest funduszy, żeby to naprawić. Samochody urywają koła, psują się misy olejowe. Ale kogo to obchodzi???? Droga ma 3 właścicieli, więc gmina uważa, że nie można nic z tym zrobić. Szkoda, że nie jeżdża do naszego kościoła. Czy jakieś wybory to zmienią????
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    xxxxxxxcx(2008-10-21)
  • A co ten komentarz ma wspólnego z artykułem ?? Jeżeli chcesz o czymś ciekawym napisać to polecam rubrykę "Teraz ja".
  • No tak i znów zarobią na ziemi, ci co mieli 'głowy na karku". .. ale i nosa do interesów. .. pozazdrościć i pogratulować.
  • Szanowny Panie PD! Jest Pan dziennikarzem z wieloletnim stażem a zapomniał Pan o odpowiedzi na podstawowe pytanie kiedy??? rozpoczynają się prace!!!! Tak na marginesie elementarz informacji powinien zawierać zawsze odp na pytania: co? gdzie? i kiedy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Atomek(2008-10-21)
  • Dobrze że ciągną tą nitkę (dwie, bo S-ka). Patrząc na politykę władz (obojętnie z jakiej opcji) lepsza darmowa S-ka, identyczna z autostradą od ciągleremontowanej np A-4, płatnej jednorazowo tyle że w Czechach czy Słoacji ma się dwutygodniową (miesięczną?) winietkę na parę tycięcy km autostrad. Niestety polska władza lubi się tlko nachapać zamiast jeść spokojnie łyżeczką przy kilkukrotnie większych obrotach. To taka dygresja przy okazji. A'propos - czy ktokolwiek zna link do strony z trasą projektu. Zawsze, na stronach GDDKiA były trasy projektów, są nawet linki na dalsze odcinki od Pasłęka w stronę W-wy, a tego nie ma. Poza tym były linki do zadań tego typu, jak np. przebudowa DK nr 7 Jazowa-E-g. czy też DK nr 22 Grzechotki-E-g. Redaktor nie raczy nawet się zająknąć na ten temat. Współczynnik liniowości dziennikarskiej leci na szyję (i coś powyżej), dociekliwości w zgłębieniu tematu nie widać. A może słowo dociekliwość nie jest znane. A'propos #2 Na stronach GDDKiA napisane jest prawie jota w jotę co napisał Pan Piotr D. Kto od kogo ściągał? Link? Służę uprzejmie: www.gddkia.gov.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MirCrow(2008-10-21)
  • Ciekawe czy w ciągu nowej drogi postanie ścieżka rowerowa tak jak na trasie Elbląg - Jazowa ??? www.bikerelblag.hg.pl
Reklama