UWAGA!

Być albo nie być... w Google

2014-08-12
Aktualizowany 2015-01-19 10:20
 
Być albo nie być... w Google

Powiedzenie, że jeśli cię nie ma w wynikach wyszukiwania Google, to nie istniejesz jest z pewnością przesadzone, ale zawiera w sobie dużo prawdy. Przedsiębiorcy, którzy nie zadbają o to, żeby ich firmy znalazły się na pierwszej stronie wyszukiwania (dalej mało kto zagląda) z góry odcinają dostęp do swoich towarów i usług ogromnej rzeszy potencjalnych klientów, którzy „męczą” Google swoimi zapytaniami.

Istnieje kilka sposobów na to, żeby zaistnieć w widocznym miejscu w wynikach wyszukiwania Google. Pierwszy z nich to skorzystanie z usługi Google AdWords. Po wpisaniu słowa kluczowego, w zależności od tego ile zadeklarujemy za jedno kliknięcie w link do naszej strony, mamy szansę zobaczyć się na górze lub z boku wyników wyszukiwania. Usługę można uruchomić samemu lub zlecić wyspecjalizowanej firmie. Koszt usługi w praktyce zaczyna się od kilkuset złotych miesięcznie.
       Druga metoda to pozycjonowanie. Ze względu na skomplikowany, utajniony i do tego często modyfikowany algorytm wyszukiwania Google, pozycjonowanie wymaga dużej wiedzy i doświadczenia, a także odpowiednich zmian naszej strony firmowej. Dlatego w tym wypadku skazani jesteśmy na skorzystanie z usług wyspecjalizowanej firmy. Koszt zależy z reguły od liczby słów kluczowych, na które chcemy wypozycjonować stronę, najczęściej zaczyna się od stu złotych miesięcznie za słowo. Bywa, że operacja kończy się katastrofą, ponieważ pozycjoner stron przedobrzył i algorytm Google wykluczył naszą stronę z wyników wyszukiwania.
       Trzeci sposób, to skorzystanie z katalogów, które w naturalny sposób zyskały uznanie Google i pojawiają się na górze wyszukiwarki. Należy do nich katalog firm portElu. Warto sprawdzić, że w wielu przypadkach wpisanie hasła Elbląg i nazwy branży, np. „Elbląg radcy prawni”, „Elbląg fryzjer” powoduje wyświetlenie linku do katalogu portElu na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania. Wpisy podstawowe do katalogu firm portElu są bezpłatne, tzw. wpisy pełne kosztują 160 zł netto rocznie. W przypadku tej drugiej opcji udoskonaliliśmy ostatnio i bardziej wyeksponowaliśmy możliwość korzystania z kuponów rabatowych. Polecamy też dodawanie galerii zdjęć i filmów z YouTube. Dodatkowym bonusem jest prezentowanie płatnych wpisów w prestiżowym miejscu na pierwszej stronie portElu.
       W trosce o coraz lepszą formę i funkcjonalność katalogu jesteśmy otwarci na wszelkie uwagi. Prosimy je kierować na adres admin@portel.pl.
      
      
--- Autopromocja ---

      
red.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej