
Nie mogąc się doczekać na odpowiedź wykonawcy węzła Raczki (wyjazd na Malbork), przed świętami opublikowaliśmy tekst, w którym staraliśmy się ustalić termin zakończenia tej ślimaczącej się inwestycji. We wtorek otrzymaliśmy oficjalną odpowiedź wykonawcy robót.
Odpowiedź Eurovii potwierdza to, co udało nam się ustalić nieoficjalnie (czytaj: „Finisz na węźle Raczki. Podobno”).
Oto oficjalny komunikat firmy Eurovia:
„Węzeł Raczki jest niemal gotowy – trwają na jego terenie ostatnie prace wykończeniowe. Zakończyło się już układanie warstw ziemi urodzajnej, tzw. humusu. Trwa ustawianie ochronnych barier, tzw. barier sprężystych, zabezpieczających przed ruchem kołowym. Wkrótce rozpocznie się usuwanie starych latarni wzdłuż ul. Warszawskiej.
Po przeprowadzonej przez wykonawcę analizie konieczne stało się wzmocnienie wykonanej już nawierzchni specjalnymi siatkami. Wzmocnienia wymagało tylko miejsce, które jest wyłączone z ruchu, czyli pas do lewoskrętu na łącznicę. Wykonanie wzmocnienia przeprowadzono teraz – jeszcze przed przełożeniem ruchu – aby uniknąć późniejszych utrudnień dla kierowców.
Na koniec kwietnia planowane jest otwarcie odcinka do ruchu.
Monika Grabek, Eurovia Polska S.A.”
Oto oficjalny komunikat firmy Eurovia:
„Węzeł Raczki jest niemal gotowy – trwają na jego terenie ostatnie prace wykończeniowe. Zakończyło się już układanie warstw ziemi urodzajnej, tzw. humusu. Trwa ustawianie ochronnych barier, tzw. barier sprężystych, zabezpieczających przed ruchem kołowym. Wkrótce rozpocznie się usuwanie starych latarni wzdłuż ul. Warszawskiej.
Po przeprowadzonej przez wykonawcę analizie konieczne stało się wzmocnienie wykonanej już nawierzchni specjalnymi siatkami. Wzmocnienia wymagało tylko miejsce, które jest wyłączone z ruchu, czyli pas do lewoskrętu na łącznicę. Wykonanie wzmocnienia przeprowadzono teraz – jeszcze przed przełożeniem ruchu – aby uniknąć późniejszych utrudnień dla kierowców.
Na koniec kwietnia planowane jest otwarcie odcinka do ruchu.
Monika Grabek, Eurovia Polska S.A.”
Witold Sadowski