UWAGA!

Ile kosztowała promocja Elbląga?

 Elbląg, Ile kosztowała promocja Elbląga?
fot. Anna Dembińska

Około 1,3 mln złotych to kwota, którą w ubiegłym roku wydano na promocję Elbląga. Składają się na nią między innymi wydarzenia kulturalne zorganizowane w mieście, promocja gospodarcza i turystyczna.

Na posiedzeniu Komisji Polityki Regionalnej i Promocji Miasta (9 maja) podsumowano wydatki poniesione w ubiegłym roku na promocję Elbląga. Łącznie było to 1,3 mln zł. - Bezpośrednio na promocję przeznaczona została kwota 1 mln zł. Pozostałe wydatki to te przeznaczone na zakupy i usługi związane z różnymi wydarzeniami i imprezami miejskimi - mówiła Rozalia Grynis, skarbnik miasta.

Na promocję gospodarczą Elbląga wydano w ubiegłym roku łącznie około 70 tys. zł.

- Tutaj największe działania promocyjne są prowadzone w zakresie terenów inwestycyjnych. Na ich reklamę w prasie i na stronach internetowych wydano 26 tys. zł. Udział miasta w targach Baltic Expo kosztował 23 tys. zł - mówiła skarbnik miasta.

Na promocję ubiegłorocznych wydarzeń miejskich, między innymi na Lato w Formie, Elbląskie Święto Chleba, Świąteczne Spotkania Elblążan i Dni Elbląga wydano łącznie około 73 tys. zł. Ubiegłoroczne wydatki na promocję turystyczną to 15 tys. zł.

- Przeznaczono je głównie na promocję szlaków turystycznych, a konkretnie na aktualizację aplikacji mobilnych (Elbląg Szlaki - red. ) - wyjaśniła Rozalia Grynis.

Ogólnopolska i regionalna kampania promocyjna miasta kosztowała 100 tys. zł, w tym największy udział finansowy (67 tys. zł) miały wejścia na żywo z Elbląga w programach telewizyjnych. - Na promocję walorów miasta w ogólnopolskich i międzynarodowych portalach internetowych wydano ok. 12 tys. zł, na promocję poprzez sport 260 tys. zł

- Produkcja i emisja materiałów filmowych kosztowała miejski budżet ok. 60 tys. zł. Na inne materiały w prasie lokalnej wydano 70 tys. zł - mówiła Rozalia Grynis.

daw

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Wszystko to słabe... Lepiej te pieniądze przeznaczyć na remonty ulic lub na budowę mieszkań czynszowych.
  • Dla Elbląga Łoś z Carrefour więcej zrobił niż Kultura i Promocja, oczywiście żart bo łatwo atakować kto nie ma jak się bronić. Dla malkontentów: swoje propozycje na promocję miasta można wysyłać do dkpit@umelblag. pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    37
    4
    Zawieruchacha(2022-05-10)
  • Jakoś nie widać tych pieniędzy w rzeczywistej promocji miasta... ale co się dziwić jak dyrektorem wydziału jest człowiek, który jeszcze w 2017 roku był dyrektorem wydziału monitoringu... a teraz jest specjalistą od promocji.
  • Elblong przyspiesza :D pamiętacie ślimaka???
  • "Przeznaczono je głównie na promocję szlaków turystycznych, a konkretnie na aktualizację aplikacji mobilnych (Elbląg Szlaki - red. )" Aplikacji dalej nie ma na system iOS (iPhone). Aplikacja na Android: Zaktualizowano - 1 października 2020
  • nie podawajcie tych informacji na portelu, ewentualnie w BIPie żeby ta swolocz nie musiala swojego jadu wylewać! Elblążanom NIC nie pasuje, dolinka, obwodnica, starówka, przekop, remonty dróg, policja na zatorzu, straż pożarna na łęczyckiej, wszystko źle dla zasady, aby tylko popier.. niczyć bzdur.
  • A czy w UM jest ktoś kto wie co to promocja miasta? O turystyce to już nawet nie ma co wspominać. A te wydane - 1,3 mln złotych - pieniądze, jak to szumnie nazwano, na promocję to ile przyniosły korzyści dla miasta? Czy chociaż zwróciły się w postaci nowych firm i nowych miejsc pracy? Czy osoby dysponujące tymi pieniędzmi są rozliczani z ich wydatkowania? Ale czy radni są takimi sprawami zainteresowani i czy mają wiedzę w tym temacie? Od szefa departamentu promocji kultury i turystyki należy oczekiwać profesjonalizmu i koncepcji działań, ale czy to jest realne oczekiwanie?
  • i to jest ma być promocja Elbląga czy rutynowe zadania bo to że inne rzeczy sie dzieją nikt nie kwestionuje ale ile w tym jest promocji miasta a ile celów jakie Elbląg ma co roku... Ileuinwestorów przyjechało i zainwestowało w miasto i ile z tego powodu jest korzyści??? Zakładów pracy nie przybywa.
  • @ZdzichuMarynarz - Jasne, pewien grześ był gorącym zwolennikiem tego niby logo
  • Dziś to logo PiSu.
  • Elblag i turystyka to jak połączenie k... Z mułem i wychodzi wtedy taki pusty smutny elblag
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15
    1
    Art :)(2022-05-10)
  • Bogate miasto, firmy biedne
Reklama