UWAGA!

Na estakadę jeszcze poczekamy

 Elbląg, O planach komunikacyjnych miasta, tych bliższych i tych dalszych, opowiadał wiceprezydent Elbląga Adam Witek
O planach komunikacyjnych miasta, tych bliższych i tych dalszych, opowiadał wiceprezydent Elbląga Adam Witek (fot. AD)

Tzw. obwodnica wschodnia na pewno ominie Bażantarnię. Do lasu będziemy jeździć autobusem, bo tramwaj linii nr 2 będzie kończyć trasę na pętli przy ul. Moniuszki. O planach komunikacyjnych miasta, tych bliższych i tych dalszych, opowiada wiceprezydent Elbląga Adam Witek.

Remonty głównych ulic w mieście, w ciągu dróg wojewódzkich 503 i 504, wszystkim dają się we znaki, jednak za kilkanaście miesięcy zaczniemy się rozglądać za kolejnymi ekipami drogowców, bo obecnie prowadzone inwestycje nie rozwiążą wszystkich problemów komunikacyjnych miasta. Znamy już pierwsze projekty komunikacyjne, o których dofinansowane z pieniędzy unijnych miasto będzie zabiegać w perspektywie budżetowej 2014-2020. To wiadukt łączący Zatorze z miastem, most przez rzekę Elbląg łączący drogę nr 7 przez Kazimierzowo z terenami inwestycyjnymi na Modrzewinie, dojazd do nowych terenów inwestycyjnych na Terkawce, tzw. obwodnica wschodnia i przebudowa skrzyżowania ulic: Legionów – Piłsudskiego – Królewiecka – Kościuszki – Marymoncka. Pieniądze unijne na te inwestycje mogą się pojawić najwcześniej w 2015 roku. Rozwiązałoby to wiele problemów komunikacyjnych Elbląga, ale nie wszystkie. O komunikacyjnych zamierzeniach miasta opowiadał dziennikarzom wiceprezydent Elbląga Adam Witek.
       Mocno zaawansowane są prace planistyczne związane z tzw. obwodnicą wschodnią.
       – Już na etapie koncepcyjnym, kiedy zlecaliśmy wykonanie tego projektu, nasze zalecenia były takie, żeby zachować te polany, to wszystko, co się znajduje w Bażantarni, w tym oczywiście tereny, które są objęte Parkiem Bażantarnia – mówił wiceprezydent Adam Witek. – Projekt, który w tej chwili jest na etapie początkowym wykonania, omija Bażantarnię. Założenie jest takie, żeby maksymalnie oddalić tę trasę od tych polan i wejść w Marymoncką dużo niżej. Trasa nie będzie biegła tą istniejącą nawiązką ulicy Chrobrego do Marymonckiej, to jest zupełnie nowy projekt.
       Adam Witek po raz kolejny wyjaśniał nieporozumienia związane z nazwą obwodnica wschodnia.
       – Obwodnica wschodnia, która funkcjonuje w nazewnictwie od wielu, wielu lat, czyli przejście przez ulicę Rawską i początek Łęczyckiej do Kościuszki, to nie będzie żadna obwodnica – zapewniał. – Tu chodzi o puszczenie jeszcze jednej obwodowej nitki w tej części miasta. Natomiast jeśli chodzi o obwodnicę z prawdziwego zdarzenia, czyli nawiązanie do tego, co próbujemy robić od dołu, czyli Węzła Zachód poprzez Modrzewinę, to powinna ta prawdziwa obwodnica powinna wieść przez Próchnik, zahaczać o Milejewo i za Pakiem Bażantarnia wejść w kolejny węzeł, który już istnieje – węzeł Milejewo na drodze nr 22. To powinna być w rozumieniu drogowców obwodnica miasta.
       Kolejny i bardzo kosztowny problem do rozwiązania w elbląskiej komunikacji to ulica Królewiecka powyżej skrzyżowania z Piłsudskiego.
       – Kąt nachylenia ulicy Królewieckiej powoduje, że to, czego pewnie oczekują elblążanie – połączenie pętli tramwajowej na ul. Fromborskiej, puszczenie linii tramwajowej ulicą Fromborską i na dół Królewiecką, żeby rozbudowywać linię nr 2, wymaga ogromnych nakładów finansowych – twierdzi Adam Witek. – Powinniśmy puścić tam estakadę, bo ta byłaby tańsza. Wstępnie oszacowano, że roboty gruntowe byłyby dziewięć razy droższe niż estakada. To jest pieśń przyszłości jeszcze bardziej odległa, ale my już w tej chwili, budując rozwiązania komunikacyjne dla tego skrzyżowania Królewieckiej, które jest bardzo skomplikowane, staramy się rozwiązać problem „dwójki”.
       Dopóki nie znajdą się pieniądze na estakadę (czyli pewnie długo), tym rozwiązaniem jest budowa przy ul. Moniuszki pętli tramwajowej dla linii nr 2. Wtedy „dwójka” nie wjeżdżałaby w ulicę Marymoncką. Do Bażantani jeździłoby się autobusem, który ma kursować ulicą Chrobrego.
      
      
Piotr Derlukiewicz

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • "Tzw. obwodnica wschodnia na pewno ominie Bażantarnię" - czyli jednak można liczyć na ludzki rozsądek - tyle chciałem wiedzieć
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Łukasz23(2013-02-08)
  • bardzo mi się podoba pomysł mostu na rzecze aby setki tirów co obecnie blokują Modrzewinę i ciagle jeżdzą, i jeżdżą i jeżdżą, że one pojadą nowym mostem, czy możnaby jeszcze zbudować tam lotnisko? bo te samoloty latają nad Modrzewiną ale nie mogą jak wylądowac i inwestorzy nie mogą wyjść z tych samolotów, no dobrze, że Terkawka ruszy bo na Modrzewinie już nie ma m2 wolnej przestrzeni, tak zabudowane jest wszystko
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    idiota z domu wariatów(2013-02-08)
  • poza mostem na Zatorze, reszta to bełkot, calkowicie nietrafione inwestycje, nikomu nie potrzebne, nie maja pomysłu na miasto żadnego
  • nie wierzę w to co czytam ! dajcie ludziom prace ! budujcie hipermarkety z tektury albo cokolwiek nie ważne byleby zatrzymać ludzi w Elblągu !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    blehhhh(2013-02-08)
  • Za "niemca" tramwaj pod samą Myśliwską podjeżdżał, teraz zlikwidują torowisko całkiem, a za 10 lat będą myśleć, co zrobić żeby autobus w korku nie stał i nie dymił. .. i "ktoś wpadnie na genialny pomysł aby wybudować tory i tramwaj puścić do Bażantarni :) Likwidowanie to chyba nasza krajowa specjalność. Po wojnie zlikwidowano torowisko kolejki wąskotorowej prowadzące do Krynicy Morskiej, dziś gdyby nie likwidować "wąskotorówek, mogłyby szynobusy jeżdzić z Elbląga, Nowego Dworu, Gdańska. .. .z reszta podobnie jest z torami zwykłej kolei szerokotorowej. .. Dziwne, że w tym kraju nic się nie opłaca. .. .
  • Terkawka??? zamiast tam ładować kaśe to lepiej wycigać, proponuję "zarolnić" te hektary, posadzić maliny, UE dopłaca nawet 3 tys do hektara, łatwo wyliczyć ile to będzie, a jeśłi za 20-50 lat tereny pod inwestycje będa potrzebne to maliny skosić, odrolnić i wtedy badać, obecnie nie ma żadnych przesłanek aby tam ładować kasę bo te tereny nie są do niczego nikomu potrzebne, takich terenów pod inwestycje w gminach Pałśęk, Elbląg Nowy Dwór Gdański jest na kopy, po co wywalać miliony na coś co nie rokuje żadnych perspektyw???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    terkawka = marnotrastwo(2013-02-08)
  • Z tym tramwajem do Bażantarni to szkoda że ma być zlikwidowany bo byliśmy w Myśliwskiej na fajnym Sylwku. W ogóle Bażantarnia to fajna okolica.
  • Terkawka jest dla OPGiK, a Pan prezydent Witek jest w tej firmie zakochany, zrobi dla niej wszystko nawet kosztem projektów na oświatę
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    logiczne?(2013-02-08)
  • Witek pakuj sie i z Grzeskiem na pośredniak rejestrować sie jako bezrobotni!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Patafian(2013-02-08)
  • Terkawka---Wybrany w przetargu wykonawca przygotuje następującą dokumentację: - Kompleksowe opracowanie badań geotechnicznych, nośności gruntu, poziomu lustra wód gruntowych; - Koncepcja zagospodarowania obszaru; - Dokumentację techniczną i projektowo-budowlaną związaną z uzbrojeniem terenu pod inwestycję; - Opracowanie studium wykonalności, w tym raportu o barierach inwestycyjnych; - Raport oddziaływania na środowisko. Jak myślicie kto wygra ten przetarg? gdyby ten pomysł wyleciał maisto zaoszczędziłoby kupę kasy, ciekawe czy dojdzie do opamiętania się i wzięcia interesów maista pod uwagę czy też zwycieży interes firmy geodezyjnej
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    tak sobie myślę(2013-02-08)
  • I pomyśleć, że to wszystko jeszcze jakoś by się kręciło, gdyby nie ten cholerny internet.
  • co za tępe łby zlikwidowac tramwaj to najgłupszy projekt ostatnich dni głowa nie jest tylko do noszenia czapki ale u was jest jabym jeszcze wydłuzył do samej muszli z tym że zima jezdziłby tylko do starej pętli tępakinajlepiej zróbcie petlę przy ratuszu i wszystkie autobusowe tez miasto dzięki wam kurczy sie wszędzie rozbudowują a te tepaki kasują brode sobię skasuj postawic wszystko na tramwaje a autobusy na które nas nie stac kasowac a siec tramwajowa rozbudować na całe masto to jest przyszłośc w Olsztynie buduja nowe linie a tu gnoiki kasują
Reklama