UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

"Niech każdy robi to, co do niego należy"

 
Elbląg, Port Morski w Elblągu należy do samorządu, rzeka Elbląg do Skarbu Państwa (zdjęcie z konkursu Fotoreportel, autor fotomyśl)
Port Morski w Elblągu należy do samorządu, rzeka Elbląg do Skarbu Państwa (zdjęcie z konkursu Fotoreportel, autor fotomyśl)

- Jestem zwolennikiem kanału żeglugowego, ale niech każdy robi to, co do niego należy. Prezydent Gdańska czy Gdyni nie budują wodnych torów podejściowych, mimo że mają duże porty o znaczeniu strategicznym dla gospodarki narodowej - tak między innymi prezydent Elbląga odniósł się do wypowiedzi wiceministra infrastruktury z wtorkowej (22.12) konferencji prasowej. Marek Gróbarczyk mówił na niej m.in, że prezydent Elbląga oraz Urząd Marszałkowski powinni bardziej poczuwać się do obowiązku inwestowania w elbląski port.

574 miliony złotych ma kosztować drugi etap budowy drogi wodnej łączącą Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym. O rozstrzygnięciu przetargu, który wygrała firma Budimex, poinformowało na konferencji prasowej Ministerstwo Infrastruktury. Na tej samej konferencji wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk zwrócił uwagę, że prezydent Elbląga oraz Urząd Marszałkowski powinni bardziej włączać się w inwestycje w elbląskim porcie.

- Zostałem wywołany do tablicy, odnoszę wrażenie, że informacje, które dochodzą do pana ministra, wprowadzają go w błąd. Nieprawdą jest, że samorząd Elbląga nie angażuje się w prace związane z rozwojem portu - wyjaśniał prezydent Elbląga na konferencji prasowej w środę. Witold Wróblewski podkreśla, że od lat jest orędownikiem budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, a sprawę rozwoju portu jest dla niego priorytetem. 

- W ubiegłym roku na konwencie morskim, który został zorganizowany w Elblągu, przedstawiałem to, co zostało zrealizowane w porcie. Ponad 100 mln zł z pieniędzy samorządowych przeznaczono na rozbudowę i modernizację naszego portu: terminale towarowe, terminal pasażerski, trasa Unii Europejskiej, modernizacja drogi łączącej teren miasta i S7, odnowiona marina, zarówno hangar, jak i miejsca postojowe - wymieniał prezydent Elbląga.

Witold Wróblewski przypomniał również, że w 2014 roku podpisany został w Elblągu między ówczesnym marszałkiem województwa warmińsko - mazurskiego Jackiem Protasem oraz wiceminister Dorotą Pyć kontrakt terytorialny.

- Tam wskazywaliśmy na najważniejsze inwestycje ponadlokalne: budowa mostów na rzece Elbląg i na Kanale Jagiellońskim, budowa bocznicy kolejowej, terminala nr 2, nowego nabrzeża przy ul. Radomskiej i obrotnicy dla statków na rzece Elbląg. Razem było to około 250 mln zł. Byliśmy na liście rezerwowej i do dzisiaj nie mogę się dowiedzieć, kto z tej listy rezerwowej te pieniądze wykreślił. Elbląski port nie jest w sieci TEN-T, czyli nie może się ubiegać o pieniądze unijne – mówił prezydent

Prezydent  zaznaczył też, że z ustawy o portach i przystaniach morskich wynika, że tor wodny jest w rękach Skarbu Państwa.

- Nie jesteśmy portem o znaczeniu dla gospodarki narodowej. To Urząd Morski powinien to realizować. Nie wiem dlaczego te tematy się w kółko "wkłada" samorządowi? Niedługo będę musiał budować kolej, autostrady, lotniska. To nie należy do kompetencji samorządu lokalnego. A jeśli chodzi o obrotnicę, to wnioskowałem do ministra i obiecywał, że obrotnica dla statków na rzece Elbląg będzie zrealizowana. Dzisiaj słyszę, że miasto ma ją budować, to jest kompletne nieporozumienie. Miał być utworzony fundusz małych portów, miały się znaleźć środki dla takich małych portów jak Elbląg, czy Kołobrzeg. Jestem zwolennikiem kanału żeglugowego, ale niech każdy robi to, co do niego należy. Ani prezydent Gdańska, Gdyni nie budują torów wodnych podejściowych – mówił prezydent.

daw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Panie Prezydencie, wiec zrób Pan, co należy i się do dymisji podaj. Ja żyje w tym mieście, a Pana rządy i radnych zabijają to miasto!!!
  • a co on buduje w Elblągu ? podczas kampanii wyborczych chwalił się ze potrafi super pozyskiwać fundusze z UE i co wybudował a ilu to inwestorów strategicznych pościągał do Elbląga to już jego 2 kadencja jak prezydent i był 2 kadencje jak wice u Słoniny a Elbląg w zapaści coraz mocniej. Mleczarnie rozwalili zakłady mięsne rozwalone.
  • Elbląg Mistem Dumnym, Wolnym Od PiS.
  • @Gość taki dumny, że wszyscy młodzi wyjeżdżają z miasta za pracą, brak S22 z połączeniem do A1,sieć tramwajowa stanęła w martwym punkcie, stary i niebezpieczny tabor komunikacji miejskiej, która jest powili zamykana, brak planów budowy szybkiej kolei z połączeniem CPK, brak dużych inwestycji, które przyciągają przedsiębiorców, przez co nie ma pracy, brak wschodniej obwodnicy Elbląga, stare miasto wyglada gorzej niż jak po wojnie. .. wymieniać dalej? Czy już duma Ci przeszła? Haha
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    105
    34
    Elbląg taki dumny(2020-12-23)
  • @Elbląg taki dumny - @Elbląg taki dumny brak ścieżek rowerowych i rekreacji, rozebrany wyciąg na stoku. ..
  • Nie rozumiem tylko dla czego Wroblewski dalej brnie w to że musi to wykonać samorząd i wszyscy dookoła. On jako prezyden i włodarz tej mieściny powinien w pierwszej kolejności dążyć do tego żeby zainwestować w port w Elblągu. Ręce opadają jak sie patrzy na to przeciąganie liny - tylko że my, mieszkańcy wpadniemy w błoto a nie nasz miłościwie panujący.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    82
    27
    Gdański student(2020-12-23)
  • @Gosc5619 - Czyżby te słowa prawdy ministra, tak witolda zirytowaly. Prawdę powiedział. Proszę zabrać się do porządnej pracy. A nie lelum poległym, gasić światła, ustawiać się przeciwko rządowi . Dość nierubstwa i hamowania roznych inwestycji. Prawda w oczy kole. Jestescie najgorszymi wlodarzami tego miasta.
  • W. W doprowadziłeś miasto Elbląg, do totalnego upadku, zrobiłeś układ małomiasteczkowy, działacie na szkodę mieszkańców, zostaliście wasalem olsztyńskim kosztem naszego miasta i regionu, nie jesteście w stanie wykorzystać potencjał bliskość z Trójmiastem, nie macie żadnych planów i wizji, brak konkretnych inwestorów, nie wykorzystana szansa z programu kolei+ na reaktywację linii kolejowej 254,a na dodatek sprzedałeś dworzec Elbląg Zdrój, basen, nie ogarniasz TE, olsztyn zakupił tureckie tramwaje z puli i nam należnej. Tylko arogancja i politykowanie cię interesuje, po co nam tych dwóch twoich kolegów z układu, vice prezydentów od sześciu boleści.
  • Apeluję do opozycji, aby w końcu doprowadzili do REFERENDUM! Tego człowieka i radnych trzeba się pozbyć! Nie wiem jak to się stało, ze ich tak jednogłośnie wybraliśmy. .. ale to się już nie powtórzy!
  • Co jeszcze ma spaść z nieba, komuszy nieudaczniku? Fakt, obrotnica. Kurierem, czy z odbiorem osobistym?
  • @Jjrrr - Bo nie było alternatywy. .. Nowaczyk malwersant, Wilk PiSdent i nic więcej. .. trzeba było startować. @ JPII
  • panie były ministrze przestań gwiazdorzyć i zjedz snickersa
Reklama