Już blisko 900 tys. polskich firm posługuje się bezpiecznym podpisem elektronicznym. Liczba ta z miesiąca na miesiąc rośnie o kilkadziesiąt tysięcy. Od 21 lipca bezpieczny podpis będzie jedyną uznawaną formą potwierdzania przesyłek elektronicznych w korespondencji z ZUS-em.
- 21 lipca 2009 r. wygaśnie ważność wszystkich niekwalifikowanych certyfikatów elektronicznych, którymi można opatrywać przesyłaną do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dokumentację rozliczeniową. Warto przypomnieć, że do korzystania z elektronicznej formy przekazu dokumentów ubezpieczeniowych do ZUS zobowiązani się wszyscy przedsiębiorcy zgłaszający do ubezpieczeń powyżej pięciu osób – mówi Karina Podlaszewska z elbląskiego Oddziału ZUS-u.
Popularność bezpiecznego podpisu elektronicznego stale rośnie. Od początku 2009 r. liczba przedsiębiorców posługujących się tego typu podpisem wzrosła o blisko 300 tys. i obecnie posługuje się nim już 841 tys. firm. Tylko w maju płatnicy przekazali do ZUS ponad 1,6 mln przesyłek opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym.
Podpis elektroniczny to nie tylko możliwość przesyłania dokumentów ubezpieczeniowych i ich korekt przy pomocy programu „Płatnik”. To także szeroka gama innych usług elektronicznych oferowanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Dzięki niemu można m.in. złożyć elektroniczny wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek w Elektronicznym Urzędzie Podawczym (eup.zus.pl).
- Zaletą bezpiecznego podpisu jest jego indywidualność i przypisanie do konkretnej osoby. Podpis jest niemożliwy do podrobienia i daje możliwość pełnej weryfikacji osoby, która go złożyła - dodaje Karina Podlaszewska z elbląskiego Oddziału ZUS-u.
Więcej informacji na temat podpisu elektronicznego można znaleźć na stronie internetowej: www.elpodpis.com.pl.
Popularność bezpiecznego podpisu elektronicznego stale rośnie. Od początku 2009 r. liczba przedsiębiorców posługujących się tego typu podpisem wzrosła o blisko 300 tys. i obecnie posługuje się nim już 841 tys. firm. Tylko w maju płatnicy przekazali do ZUS ponad 1,6 mln przesyłek opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym.
Podpis elektroniczny to nie tylko możliwość przesyłania dokumentów ubezpieczeniowych i ich korekt przy pomocy programu „Płatnik”. To także szeroka gama innych usług elektronicznych oferowanych przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Dzięki niemu można m.in. złożyć elektroniczny wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek w Elektronicznym Urzędzie Podawczym (eup.zus.pl).
- Zaletą bezpiecznego podpisu jest jego indywidualność i przypisanie do konkretnej osoby. Podpis jest niemożliwy do podrobienia i daje możliwość pełnej weryfikacji osoby, która go złożyła - dodaje Karina Podlaszewska z elbląskiego Oddziału ZUS-u.
Więcej informacji na temat podpisu elektronicznego można znaleźć na stronie internetowej: www.elpodpis.com.pl.
oprac. Anieze