UWAGA!

Port na minusie

 Elbląg, W porcie jest m.in. przeładowywana śruta sojowa
W porcie jest m.in. przeładowywana śruta sojowa (fot. Michał Skroboszewski)

Spadek przeładunków o 42 procent i 270 tysięcy złotych straty – takim wynikiem ubiegły rok zamknął Port Morski w Elblągu. Przyczyną jest niski kurs rubla i polityka gospodarcza Rosji, która podwyższyła cła na wiele towarów eksportowanych drogą morską do obwodu kaliningradzkiego.

Pogoda dla elbląskiego portu była w 2015 roku łaskawa: Zalew Wiślany był skuty lodem tylko przez krótki czas. Mimo to wyniki elbląskiego portu są gorsze niż w 2014 roku i to znacznie. Jak się dowiedzieliśmy, w sprawozdaniu które władze spółki wysłały do ratusza, ujęto stratę na działalności w wysokości 270 tysięcy złotych przy przeładunku mniejszym o 42 procent.
       - Obroty było niższe o około 500 tysięcy złotych, udało nam się ograniczyć wiele kosztów działalności, łącznie z obniżkami pensji i kilometrówek, bo bez tego strata byłaby o wiele wyższa. Do spadku ilości przeładunku przyczynił się nadal niski kurs rubla oraz polityka celna Rosji, która wprowadziła wyższe cła na wiele towarów, przeładowywanych w naszym porcie, głównie chodzi o materiały budowlane – mówi Arkadiusz Zgliński, dyrektor Zarządu Portu Morskiego.
       Obecnie w porcie trwa przeładunek kilku barek, z obwodu kaliningradzkiego przypływa drewno liściaste, węgiel i śruta sojowa, do Rosji armatorzy wysyłają materiały budowlane i cukier. Sytuację w porcie mogłyby poprawić odprawy fitosanitarne, ale do dzisiaj – mimo obietnic wielu polityków – nie wydano odpowiedniego rozporządzenia w tej sprawie.
      
RG

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • a tak jak by była stocznia to może by było mniej
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    1
    stocznia(2016-05-09)
  • Ogólnie to nie chce mi się wierzyć ale niech będzie
  • Dlaczego mnie to nie dziwi? Jak pływałem w piątek i sobote po zalewie to w piątek widziałem dwa jachty, a w sobotę trzy i dwie motorówki oraz jedna barkę. .. .Teraz odezwą się mądrzy inaczej i udowodnią, że trzeba zrobić przekop. .. eh tylko Elbląga żal, a kompromitacji końca nie widać? Poraa na zmiany dyrektora, który kompletnie nie ma pojęcia o funkcjonowaniu portu może niech spróbuje najpierw zarządzać jakimś hotelem?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    10
    Kat.Na.Idiotów(2016-05-09)
  • Hahaha, niezłe kilometrówki mają i ciekawe do czego, skoro ich obcięcie znacznie wpłynęło na wynik finansowy. Może czas przesiąść się na rower albo kajak.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    1
    redrum(2016-05-09)
  • W takim razie pracownicy tego przybytku nie powinni otrzymać pensji. Proste.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    5
    6
    RedaktorJabłkalski(2016-05-09)
  • A co pracownik ma do tego ze pracodawca ma malo pracy i straty sa ? Wez chlopie zastanow sie co piszesz. Bo ciekawe co ty bys zrobil jak bys mial nie dostac wyplaty gdzie prawnie ona Ci sie nalezy .
  • A p. Zgliński to nie z nadania /powierzenia/ pana Słoniny? Czyli ci z powierzenia to nieuki czy co?
  • Zacofanie -patrząc na te zdjęcie w artykule i na ten przeładunek koparką to zastanawia mnie jedno gdzie są maszyny ssąco przesyłowe na materiał sypki. widac ile to chyba zboża rozsypuje sie -straty. Nie wiecie co do czego służy - wyjazd do Portu Gdańsk tam można zobaczyć jaki sprzet powinien być w porcie.
  • No i przez tych dwoje z PO ja w tym nie będę brała udziału!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    1
    c.ieciorka(2016-05-09)
  • to sie nadaje dla CBA!!!Wąskotorówka to znak rozpoznawczy Żuław. Zamiast likwidować tory powinno się odtwarzać zlikwidowane połączenia. Przy okazji Przekopu jest myśl aby odtworzyć wąskotorówkę do Krynicy Morskiej i Piasków!! Elbląg zlikwidował kolej nadzalewową - to był karygodny błąd.
  • Dzieki przekopowi Mierzeja wreszcie odżyje Ja nie mam dużych życzeń. Nowa 501 z mikoszewa do piasków, gazociąg z ndg do mikoszewa i Krynicy, waskotorowka do piasków, droga pieszorowerowa wzdłuż 501 na całej mierzei i 1000 miejsc pracy na mierzei w związku z przekopem
  • Ja jako narciarz domagam się budowy z urobku pozyskanego z przekopu i poglebienia toru wodnego góry narciarskiej z wyciągiem o długości stoku ok 2 km. Można by ją usypac między nowym światem a przebrnem. Elbląg z górą Chrobrego wymiękł by że swoim pagórkiem. A przy okazji był by ładny punkt widokowy.
Reklama