UWAGA!

Prawie 5 milionów na projekt przebudowy drogi nr 22

 
Elbląg, Odcinek drogi nr 22 z Elbląga do Jegłownika należy do najbardziej niebezpiecznych w regionie
Odcinek drogi nr 22 z Elbląga do Jegłownika należy do najbardziej niebezpiecznych w regionie (fot.GDDKIA)

Cztery firmy rywalizują o kontrakt na stworzenie dokumentacji projektowej rozbudowy drogi nr 22 z Elbląga do Fiszewa oraz budowy obwodnicy Jegłownika. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyceniła jej koszt na prawie 4,7 mln złotych.

Otwarcie ofert w przetargu odbyło się już 30 kwietnia, ale do dzisiaj w olsztyńskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad trwa ich badanie. - Weryfikujemy doświadczenie zgłoszonego w ofertach personelu – poinformował nas Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału GDDKiA, dodając że przetarg dotyczy opracowania dokumentacji projektowej trzech odcinków drogi krajowej nr 22: Fiszewo – Jegłownik, obwodnicy Jegłownika i odcinka Jegłownik – Elbląg.

- W przypadku obwodnicy Jegłownika przedmiotem zamówienia  jest studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ). Dla pozostałych dwóch odcinków ogłosiliśmy przetarg na wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych – dodaje Karol Głębocki.

GDDKiA szacuje koszty sporządzenia dokumentacji na 4,6 mln złotych. Firmy, które wystartowały w przetargu, za swoją pracę żądają o wiele więcej – od 5,5 mln złotych do 6,1 mln złotych. Co ciekawe, droga, która mają zaprojektować nie będzie w standardzie „S”.

- Dlaczego nie powstanie fragment klasy „S” z 4 pasami ruchu? Skoro Polska ma dostać 720 mld zł jako fundusz rozwoju, to może znajda się pieniądze na 4-pasmówkę z Elbląga w kierunku autostrady A1. Osobiście uważam, że tego typu decyzje to celowe, obrzydliwe działania polityczne, które zaniedbują świadomie Nasz region. Obwodnica Olsztyna? Obwodnica Ostródy? Wszystko budowane jest w klasie S. To samo ma się całe południe Polski – pyta pan Michał, jeden z naszych Czytelników, który zainteresował nas tym tematem.

Co na to GDDKiA? - Inwestycja będzie polegała na budowie drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1 (czyli naprzemiennie dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w przeciwnym). Droga na odcinkach Fiszewo-Jegłownik i Jegłownik-Elbląg na przeważającej długości będzie biegła wzdłuż korpusu istniejącej DK22, stanowiącego wał przeciwpowodziowy. W przypadku obwodnicy Jegłownika, na podstawie dokumentacji STEŚ, wybrany zostanie wariant przebiegu obwodnicy – wyjaśnia Karol Głębocki z GDDKiA.

Wysłaliśmy pytania o standard projektowanej drogi także do Ministerstwa Infrastruktury. W odpowiedzi otrzymaliśmy maila o treści: „otrzymał Pan już odpowiedź w tej sprawie od GDDKiA”.

RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • W doopie to miasto mają. Dlaczego ? Bo mogą i chca.
  • Nie znam się na kosztach samych projektów dróg, jednak kwota 5 mln za projekt robi wrażenie dla zwykłego zjadacza chleba.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    46
    3
    zadziwiony(2021-06-14)
  • Jeśli nasi radni nie będą się wtrącać to jest szansa na coś sensownego Wcisla masz szansę siedzieć cicho!
  • Droga nr 22 nie należy do kompetencji miasta. Jest taki podział, że drogi wojewódzkie należą do sfery Marszałka Województwa, a krajowe do kompetencji władz centralnych, które w danym terenie nadzoruje właściwy Wojewoda. Są jeszcze drogi powiatowe (starostwo)i gminne (właściwy prezydent, burmistrz, wójt ). Także dany samorząd może sobie pisać wnioski, a ich uwzględnienie nie ma praktycznie zależności od tych postulatów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    31
    1
    Sołtys Kierdziołek.(2021-06-14)
  • "obwodnica jeglownika "to brzmi dumnie. Ha ha
  • Będzie to rozbudowa kameralna, na miarę kameralnych władz naszego grodu!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18
    10
    Witold K. Meralny(2021-06-14)
  • "Odcinek drogi nr 22 z Elbląga do Jegłownika należy do najbardziej niebezpiecznych w regionie"- To kierowcy tu należą do niebezpiecznych. Co maja powiedzieć Włosi, u nich taki drogi co chwila. No, ale jak gaz nie do dechy, to jechać się nie da.
  • @TeofilSkorupa - "rząd PiS u na każdym kroku nie szczędzi środków dla naszego regionu"- odbiera z zyskiem te środki w podwyżkach. Nie rząd, a my za to płacimy.
  • "- Dlaczego nie powstanie fragment klasy „S” z 4 pasami ruchu? Skoro Polska ma dostać 720 mld zł jako fundusz rozwoju, to może znajda się pieniądze na 4-pasmówkę z Elbląga w kierunku autostrady A1.Osobiście uważam, że tego typu decyzje to celowe, obrzydliwe działania polityczne, które zaniedbują świadomie Nasz region (. .. )– pyta pan Michał, jeden z naszych Czytelników, który zainteresował nas tym tematem. "Ja natomiast jestem tylko ciekaw, jaka jest/była opinia pana Michała kilka tygodni temu w temacie głosowania sejmowego kwestii otrzymania przez Polskę tych 770 mld zł w ramach EFO, bo chciałbym się oczywiscie mylić, ale brzmi mi ten pan Michał cokolwiek totalnoopozycyjnie;
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    17
    19
    obrzydliwy działacz polityczn(2021-06-14)
  • Dzisiaj jeden kilometr drogi krajowej to koszt pomiędzy 5 a 10 mln w zaleznosci od utrudnień, ta droga do latwych nie należy (podmokły teren), proszę porównać koszt kostki na moście niskim- ok o, 5 mln za wykonanie kikudziesieciu metrow. Lepiej by zrobili kika ulic w mieście bo pipiduwy niekoniecznie w Polsce muszą mieć obwodnicę, i jak juz wszystko ogarniecie w miescie szanowni bezradni, wtedy robcie te obwodnice, priorytet to miasto. .- przypominam, gdyby komuś juz całkiem zabrakło oleju.
  • Tylko pamiętajcie, PIS inwestuje zrzucając koszty finalnie na szarego obywatela. To każdy z nas poniesie te koszty na własnej skórze!
  • A jak inwestowało PO-PSL w nieekonomiczne, bezzwrotne stadiony na Euro2012,zimne termy lidzbarskie czy słynne lotnisko w Szymanach, to działacze-krętacze zapłacili wtedy ze swoich?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    18
    15
    kol. E. J. Nadzalewow(2021-06-14)
Reklama