Przebudowa drogi Pasłęk – Orneta
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie podpisał umowę z firmą Skanska na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 513 na odcinku Pasłęk – Orneta. Wykonawca ma 18 miesięcy na realizację projektu o wartości 60,8 mln zł netto.
Droga wojewódzka nr 513 zlokalizowana jest na terenie powiatu elbląskiego i lidzbarskiego. Inwestycja obejmie rozbudowę i przebudowę drogi na odcinku ponad 30 km.
– W ramach umowy dokonamy przebudowy istniejących skrzyżowań, wzmocnimy konstrukcję jezdni oraz zajmiemy się uporządkowaniem połączeń z drogami gminnymi – wyjaśnia Maciej Bednarz, menadżer projektów Skanska.
Inwestycja jest kolejną realizacją drogową Skanska na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Aktualnie firma rozbudowuje również drogi wojewódzkie na odcinkach Lubawa - Lidzbark, Rychliki – Jelonki oraz Orneta – Lidzbark Warmiński.
– W projekcie na rok 2013 przewidzieliśmy 60 proc. realizacji, co oznacza, że do końca tego roku prace obejmą ok. 20 km drogi. W roku 2014 pozostanie do przebudowy ok. 11 km – mówi Maciej Bednarz.
Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 oraz ze środków Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
W realizacji projektu wykorzystana zostanie mieszanka MCE. Rozwinięcie skrótu oznacza mieszankę mineralno-cementowo-emulsyjną, wykorzystywaną w procesie głębokiego recyklingu na zimno materiałów pochodzących z rozbiórki starej nawierzchni, uzupełnionych o nowe kruszywo, emulsję asfaltową, cement i wodę. Po zagęszczeniu ciężkim walcem wibracyjnym materiał tworzy gotową warstwę konstrukcji drogowej (np. wyrównawczą lub podbudowę). Dzięki temu potencjalny odpad tworzy po obróbce nowy, trwały materiał budowlany.
– Już na etapie planowania inwestycji poszukujemy sposobów wykorzystywania surowców i materiałów, aby w pierwszej kolejności zapobiegać powstawaniu odpadów lub ograniczać ich ilość – mówi Andrzej Dołżycki, główny technolog Skanska.
– W ramach umowy dokonamy przebudowy istniejących skrzyżowań, wzmocnimy konstrukcję jezdni oraz zajmiemy się uporządkowaniem połączeń z drogami gminnymi – wyjaśnia Maciej Bednarz, menadżer projektów Skanska.
Inwestycja jest kolejną realizacją drogową Skanska na terenie województwa warmińsko-mazurskiego. Aktualnie firma rozbudowuje również drogi wojewódzkie na odcinkach Lubawa - Lidzbark, Rychliki – Jelonki oraz Orneta – Lidzbark Warmiński.
– W projekcie na rok 2013 przewidzieliśmy 60 proc. realizacji, co oznacza, że do końca tego roku prace obejmą ok. 20 km drogi. W roku 2014 pozostanie do przebudowy ok. 11 km – mówi Maciej Bednarz.
Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 oraz ze środków Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
W realizacji projektu wykorzystana zostanie mieszanka MCE. Rozwinięcie skrótu oznacza mieszankę mineralno-cementowo-emulsyjną, wykorzystywaną w procesie głębokiego recyklingu na zimno materiałów pochodzących z rozbiórki starej nawierzchni, uzupełnionych o nowe kruszywo, emulsję asfaltową, cement i wodę. Po zagęszczeniu ciężkim walcem wibracyjnym materiał tworzy gotową warstwę konstrukcji drogowej (np. wyrównawczą lub podbudowę). Dzięki temu potencjalny odpad tworzy po obróbce nowy, trwały materiał budowlany.
– Już na etapie planowania inwestycji poszukujemy sposobów wykorzystywania surowców i materiałów, aby w pierwszej kolejności zapobiegać powstawaniu odpadów lub ograniczać ich ilość – mówi Andrzej Dołżycki, główny technolog Skanska.
Patrycja Wilińska, Skanska S.A.