Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 503 na odcinku Elbląg – Tolkmicko – Pogrodzie to temat, który powraca jak bumerang, pojawiają się spekulacje i domysły. Na jakim zatem etapie są obecne prace?
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 503 na odcinku Elbląg – Tolkmicko – Pogrodzie wzbudza wiele emocji, temat wielokrotnie pojawiał się również na łamach portElu (m.in. „Uruchomiono mostek w Kadynach” czy „Wszyscy czekają na mostek”. W związku z tym pojawiają się różne spekulacje, na przykład takie, że firmy drogowe pracujące przy rozbudowie… zbankrutowały.
– Jestem przedstawicielem zamawiającego, jeżeli wystawione są świadectwa płatności, to je po prostu realizujemy. Nie słyszałem, żeby jakieś firmy z budowy zeszły, wręcz przeciwnie. Mam informację, że w związku z tym, że warunki atmosferyczne poprawiły się, od poniedziałku [4 lutego – red.] firmy, które w okresie zimowym nie pracowały, rozpoczynają prace. Do tej pory nikt z podwykonawców nie zgłosił zaległości w płatnościach – wyjaśnia Zbigniew Knapik, inżynier kontraktu. – Jeżeli warunki atmosferyczne pozwolą, to w lutym wystartują roboty drogowe, czyli poszerzanie poboczy oraz roboty ziemne. Od poniedziałku będą również realizowane roboty mostowe, będzie realizowana kanalizacja deszczowa w Suchaczu oraz w Tolkmicku. Roboty będą sukcesywnie przybierały na sile, aż do terminu zakończenia, który nie uległ zmianie.
Według informacji zawartych na stronie projektu, w skład inwestycji wchodzi m.in. poszerzenie nawierzchni i wzmocnienie konstrukcji istniejącej drogi, rozbudowa i przebudowa wszystkich istniejących skrzyżowań, usprawnienie odwodnienia drogi, oczyszczenie i udrożnienie istniejących rowów drogowych, budowa lub rozbudowa istniejącej kanalizacji deszczowej w miejscowościach, przebudowa istniejących urządzeń energetycznych i oświetlenia, usunięcie drzew rosnących zbyt blisko jezdni lub ograniczających widoczność czy wykonanie nowego oznakowania poziomego i pionowego drogi. Roboty zostały rozpoczęte 2 maja ubiegłego roku, natomiast ich koniec planowany jest na 30 czerwca 2013.
Przypomnijmy, całkowita wartość projektu to ponad 76 mln zł, z czego ponad 48 mln zł pochodzi ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013. Ostatnie ogólnopolskie doniesienia o zamrożonych środkach na budowę dróg dotyczą projektów drogowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w ramach programów Infrastruktura i Środowisko oraz Rozwój Polski Wschodniej.
– Jestem przedstawicielem zamawiającego, jeżeli wystawione są świadectwa płatności, to je po prostu realizujemy. Nie słyszałem, żeby jakieś firmy z budowy zeszły, wręcz przeciwnie. Mam informację, że w związku z tym, że warunki atmosferyczne poprawiły się, od poniedziałku [4 lutego – red.] firmy, które w okresie zimowym nie pracowały, rozpoczynają prace. Do tej pory nikt z podwykonawców nie zgłosił zaległości w płatnościach – wyjaśnia Zbigniew Knapik, inżynier kontraktu. – Jeżeli warunki atmosferyczne pozwolą, to w lutym wystartują roboty drogowe, czyli poszerzanie poboczy oraz roboty ziemne. Od poniedziałku będą również realizowane roboty mostowe, będzie realizowana kanalizacja deszczowa w Suchaczu oraz w Tolkmicku. Roboty będą sukcesywnie przybierały na sile, aż do terminu zakończenia, który nie uległ zmianie.
Według informacji zawartych na stronie projektu, w skład inwestycji wchodzi m.in. poszerzenie nawierzchni i wzmocnienie konstrukcji istniejącej drogi, rozbudowa i przebudowa wszystkich istniejących skrzyżowań, usprawnienie odwodnienia drogi, oczyszczenie i udrożnienie istniejących rowów drogowych, budowa lub rozbudowa istniejącej kanalizacji deszczowej w miejscowościach, przebudowa istniejących urządzeń energetycznych i oświetlenia, usunięcie drzew rosnących zbyt blisko jezdni lub ograniczających widoczność czy wykonanie nowego oznakowania poziomego i pionowego drogi. Roboty zostały rozpoczęte 2 maja ubiegłego roku, natomiast ich koniec planowany jest na 30 czerwca 2013.
Przypomnijmy, całkowita wartość projektu to ponad 76 mln zł, z czego ponad 48 mln zł pochodzi ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013. Ostatnie ogólnopolskie doniesienia o zamrożonych środkach na budowę dróg dotyczą projektów drogowych zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w ramach programów Infrastruktura i Środowisko oraz Rozwój Polski Wschodniej.
mw