UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Nadal kierujemy się źle pojętym „dobrem społecznym”, a w dziedzinie prawa „małą szkodliwością społeczną”. Ten bełkot jest nie do przyjęcia, bo cały czas drepczemy w miejscu a Europa Zachodnia poważnie się zastanawia, czy przyjąć nas do siebie i czy już na to zasłużyliśmy. Z drugiej strony nie ma co się oszukiwać, EWG w obszarze Polski zainteresowane jest przede wszystkim nowym dużym „rynkiem zbytu”, a nie naszą gospodarką, czy też innymi naszymi domenami. Naszym wielkim potencjałem są piękne tereny i samorządność lokalna – nowy organizm społeczny, który rodzi się w bólach, ale zaczyna już żyć i doskonale funkcjonować, są na to rozliczne przykłady. Proponuję więc aby zainteresować się majątkiem PKP, który obumiera i niszczeje w sposób katastrofalny. Wszystkich problemów obecnej chwili nie załatwi powszechna motoryzacja i jej rozliczne fetysze, oferowane nam na co dzień. Kraje, które przeżyły chorobę motoryzacji w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych kładą duży nacisk na komunikację powszechną i starają się stymulować niekontrolowany rozwój kultury kółka z silnikiem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2006-11-15)
  • W obszarze majątku kolei i jej działalności można by zaproponować: · Wynajęcie wagonów i stworzenie objazdowych tanich hotelików dostępnych nawet dla kieszeni biednego studenta (standard schronisk młodzieżowych). Każda, nawet mała stacja posiada bocznicę, wodociąg i telefon, a te właśnie media zaspokoją w pełni potrzeby tego rodzaju przedsięwzięcia. · Część wynajętych wagonów można przeznaczyć na wyszynk - tanie smaczne i ze standaryzowane jadłodajnie, które będą stanowiły konkurencję dla sieci nawet MacDonalda. Wagony tego typu mogą stać nie tylko na torowiskach ale także w eksponowanych miejscach miejscowości na imitacji torów, doskonale wkomponowane w krajobraz (to samo można dokonać ze starymi tramwajami). Dwa momenty są tu najistotniejsze: menu (proste i smaczne), wystrój i zewnętrzny wygląd tego typu wagonu – pełna standaryzacja opracowana przez fachowców.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2006-11-15)
  • · Przy szlakach kolejowych istnieje dużo niewykorzystanych , niszczejących budynków i zabudowań. PKP nie ma żadnej koncepcji na zagospodarowanie tego mienia, można by się pokusić o szczegółową analizę tego zagadnienia. Ta substancja budowlana może spełniać wielorakie funkcje, warunkowane lokalnymi potrzebami. Podstawową jednak sprawą jest uregulowanie stanu prawnego powyższych nieruchomości, co wiąże się głównie z przeprowadzeniem procesu uwłaszczenia, a ta operacja prawna nie została dokonana powszechnie. Z moich obserwacji wynika, że na terenie Polski Północnej proces uwłaszczenia dokonano w odniesieniu do 50% (podejście optymistyczne) mienia administrowanego przez PKP. · Zagospodarowanie starych szlaków kolejowych, pozbawionych torów, doskonale nadających się na przykład do adaptacji na trasy rowerowe z całą infrastrukturą im towarzyszącą (np.stary szlak kolejowy, pozbawiony torów, łączył kiedyś Elbląg z Ostródą i Iławą) · Bogate gminy lub ich związki mogą się pokusić, wspólnie z lokalnym establishmentem o wykup małych, bardzo atrakcyjnych szlaków kolejowych, tworząc z nich doskonałą ofertę turystyczną. Te i inne przykłady, które można by mnożyć dają niezbite dowody, że niemoc sprawczą można pokonać, przełamując pewne stereotypy , tworząc politykę lokalną, która zapewni nowe miejsca pracy i dochody, tak teraz potrzebne samorządom.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    AborygenMiejscowy(2006-11-15)
  • Włoszczowa ma peron, a my nie mamy pociągów do Suchacza, Tolkmicka, Fromborka
  • [...] Elbląg trzeba promować między innymi takimi hasłami jak: "Elbląg nie tylko Bramą Targową stoi, Elbląg jest także bramą do dawnych Prus Wschodnich". Dalej na zasadzie marketingu negatywnego: "Chcesz zaoszczędzić minimum 15% ogólnych kosztów"? To przyjedź do Elbląga - idealnego punktu odśrodkowego na najbliższy region. Po co mieszkać w drogim Gdańsku by zobaczyć światowej klasy zabytki jak Malbork, Kanał Elbląski czy Frombork! Od nas jest bliżej i taniej! Także do Królewca!! Elbląg w porównaniu do bogatego i wielkiego Gdańska jest miastem spokojnym, czystym i bezpiecznym - Elbląg w 2003 r. zajął I miejsce w Polsce w konkursie "Bezpieczne miasto - bezpieczna gmina". Elbląg ma nowoczesną bazę turystyczną. Odbudowa elbląskiej Starówki staje się powoli fenomenem nie tylko na skalę Polski, itd. itp.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Wanderer.(2006-11-16)
  • Ale jak dojechac chocby do takiego Suchacza? gdzie sa drogi? bo obecne bardziej przypominaja poligon po bombardowaniu!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    turysta(2006-11-17)
  • słowa, slowa,slowa .....panie ł. pan tylko gada i nudzi!tyle organizacji poazrzadowych ma kasę nierozliczoną i to pana opcja! więc wez się do r0boty.
Reklama