UWAGA!

W sprawie rozwoju drogi wodnej E70

 Elbląg, Przedstawiciele pięciu samorządów podpisali deklarację programową w sprawie planu działań na rzecz rozwoju Międzynarodowej Drogi Wodnej E70 w latach 2012 – 2014.
Przedstawiciele pięciu samorządów podpisali deklarację programową w sprawie planu działań na rzecz rozwoju Międzynarodowej Drogi Wodnej E70 w latach 2012 – 2014.(fot. nadesłane)

Wczoraj (11 lipca) w Czarnkowie przedstawiciele pięciu samorządów: kujawsko – pomorskiego, wielkopolskiego, pomorskiego, warmińsko - mazurskiego i lubuskiego podpisali deklarację programową w sprawie planu działań na rzecz rozwoju Międzynarodowej Drogi Wodnej E70 w latach 2012 – 2014.

W imieniu Marszałka Województwa Warmińsko – Mazurskiego list podpisał Witold Wróblewski – Członek Zarządu Województwa. Sygnatariusze porozumienia zadeklarowali między innymi:
       - współpracę w celu dokończenia rozpoczętych w 2009 roku prac studyjnych, polegających na opracowaniach analitycznych, które pozwolą na stworzenie studium wykonalności przedsięwzięcia pn. „Koncepcja programowo – przestrzenna rewitalizacji śródlądowej drogi wodnej relacji zachód – wschód, obejmującej drogi wodne Odra – Warta – Noteć – Kanał Bydgoski – Wisła – Nogat – Szkarpawa oraz Zalew Wiślany
       - dalszą realizację programu promocji MDW E70
       - wprowadzenie wyników opracowanej Koncepcji do dokumentów programowych szczebla regionalnego
       - podjęcie działań na rzecz włączenia opracowanej Koncepcji do dokumentów programowych Rządu RP oraz lobbowanie na rzecz rewitalizacji MDW E70 w Komisji Europejskiej
       - wspólne aplikowanie o środki unijne na rzecz rewitalizacji MDW E70
       - Żegluga śródlądowa jest jedną z alternatywnych form transportu we współczesnym świecie, dlatego tak zależy nam na ożywieniu tego szlaku. Jestem przekonany, że podejmowane przez nasze samorządy wspólne działania zaowocują między innymi stworzeniem nowoczesnej infrastruktury, która będzie stymulatorem rozwoju społeczno – gospodarczego obszarów położonych wzdłuż tego szlaku oraz przyczyni się do rozwoju turystyki – podkreśla Witold Wróblewski, Członek Zarządu Województwa Warmińsko - Mazurskiego.
       Podpisane w Czarnkowie porozumienie to kolejny etap ponadregionalnej współpracy samorządów województw położonych wzdłuż tego szlaku. Pierwsze deklaracje na temat wspólnych działań zmierzających do rewitalizacji MDW E70 podpisane zostały w sierpniu 2006 r.
      
Joanna Urbaniak

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Piękny język. Taki bezpieczny „ . .prace studyjne, opracowania analityczne, studium wykonalności, koncepcja programowo – przestrzenna rewitalizacji, program promocji, wprowadzenie wyników opracowanej koncepcji, podjęcie działań na rzecz… , lobbowanie na rzecz… , wspólne aplikowanie. .. " A zaczęło się w sierpniu 2006 r. Jak ten czas szybko płynie. I pomyśleć że już pięć lat minęło jak tak pitolą. PS. Aborygen - Pytałeś o coś? Wydawało mi się, że pytałeś o Marinę co 16 ma lat. Takie cudne dziewczę. A tu myk i nie ma. Albo jestem nawalony albo ześwirował admin, albo znalazłeś Marine i sam usunąłeś tekst. Czerwony
  • co z przekopem psldo gospodarze
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zeglaz(2011-07-12)
  • "żegluga śródlądowa jest jedną z alternatywnych form transportu" Nieprawda, nieprawda, nieprawda ! Mrówka nie jest alternatywną partnerką dla słonia, konia, co najwyżej osła takiego jak autor artykułu !!!!!
  • .. .. .znaczy się Witold Wróblewski nie pani Joanna Urbaniak.
  • Gdzie nowa marina w Elblągu, gdzie przekop mierzei. Od 2006 roku nic nie zrobiono i dalej nic nie robi się. Obietnice i strata czasu. NIE DLA POLITYKÓW TYLKO TACZKI.
  • mnie ciekawi ile kosztują, bądż ile już kosztowały, te". prace studyjne, opracowania analityczne, studium wykonalności, koncepcja programowo-analityczna". A wiecie ile będzie kosztował remont wrót przeciwpowodziowych przy ujściu Kanału Jagielońskiego do Nogatu?Kilka dni temu pisali na portelu, że 1,2miliona złotych. Dużo to czy mało?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    stary żeglarz(2011-07-12)
  • Cały czas pieprzenie i bełkot, deklaracje bez pokrycia, dobrze tak siedzieć w gajerkach podpisywać papierki i brać za to dobrą kasę, co z remontem Wodnika ja się pytam, zdaję się, że w lipcu miały sie zacząć prace i co ?
  • Ano muszę przyznać Czerwony że mnie PORTEL zaskoczył - tak zresztą jak i PO. MARIN z racji licznych perygrynacji żeglarskich widziałem i odwiedzałem wiele ale tak jak w przypadku tras rowerowych, których naturę i strukturę trzeba poznać z siodełka roweru tak i żeglarstwo nie da się uprawiać i tworzyć zza biurka ino z pokładu - a wydaje mi się że znakomita większość uczestników ruchu "na rzecz" to nuworysze.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MiejscowyAborygen(2011-07-13)
  • krytykanctwo dla krytykanctwa, czy adres do dr Marca coś zmieni Mietek???
Reklama