UWAGA!

Zatorze drogowo zmienić się może

 Elbląg, Zatorze drogowo zmienić się może
Fot. Michał Skroboszewski (arch. portEl.pl)

O planowany dojazd do nieruchomości pomiędzy Malborską a Mielczarskiego pyta władze miasta radny Paweł Kowszyński (PiS). Jakie rozwiązania w tym względzie zostaną wprowadzone w ramach realizowanej tam inwestycji?

- Półhektarową działkę w Elblągu przy ulicy Malborskiej i Mielczarskiego kupił deweloper Inpro z Gdańska. Deweloper, jak zapowiada, chce wybudować w tym miejscu osiedle z 290 mieszkaniami oraz miejsca garażowe i postojowe na ok. 300 miejsc parkingowych. Warto wspomnieć, że ww. działki obecnie nie posiadają bezpośredniego dojazdu. Mieszkańcy sąsiadujących nieruchomości uważają, że układ komunikacyjny do ww. działek wymaga wybudowania nowego połączenia drogowego odciążającego i omijającego ulicę Romualda Mielczarskiego na odcinku pomiędzy dyskontem, przedszkolem a szkołą podstawową, które już są obciążone ruchem samochodowym oraz pieszym – wskazuje radny. Według niego mieszkańcy sugerują nowe połączenie komunikacyjne, jakim byłaby droga od strony Malborskiej, np. nad Kumielą, co miałoby zapobiec zwiększeniu natężenia ruchu w okolicach szkoły i przedszkola.

Jak podkreśla w odpowiedzi na pismo radnego wiceprezydent Elbląga Janusz Nowak, realizacja inwestycji mieszkaniowej wiąże się z jej skomunikowaniem do dróg publicznych.

- Na wniosek inwestora tj. firmy Inpro S.A. wydana została decyzja administracyjna na przebudowę zjazdu na teren inwestora z drogi publicznej ul. Mielczarskiego. W decyzji tej zobowiązano jednocześnie inwestora do zawarcia tzw. umowy drogowej określającej warunki i zasady realizacji przebudowy i budowy układu drogowego stanowiącego skomunikowanie tej inwestycji do dróg publicznych – pisze Janusz Nowak.

Jak podkreśla wiceprezydent, firma i miasto podpisały umowę, na podstawie której inwestor zrealizuje prace związane z budową i przebudową układu drogowego "w celu zapewnienia dojazdu do planowanego przedsięwzięcia".

- Określony w umowie sposób skomunikowania zakłada m. in. zminimalizowanie uciążliwości dla mieszkańców, rozłożenie dodatkowego ruchu na kilka ulic, poprawę istniejącej infrastruktury drogowej oraz zapewnienie dodatkowych, ogólnodostępnych miejsc postojowych w sąsiedztwie inwestycji – czytamy w odpowiedzi wiceprezydenta.

Jak informuje Janusz Nowak, w I etapie inwestycji mieszkaniowej, który jest związany z realizacją budynku mieszkaniowego, inwestor ma wykonać połączenie drogowe "od ulicy Mielczarskiego do działki 144/9". W II i III etapie inwestycji, w których powstaną trzy budynki mieszkalne, inwestor ma wykonać zjazd z ulicy Malborskiej wraz z nowym obiektem mostowym przez rzekę Kumielę.

- Dodatkowym zobowiązaniem inwestora zawartym w umowie drogowej jest budowa ogólnodostępnego parkingu na działce miejskiej nr 218/38 na ok. 70 miejsc parkingowych, z których będą mogli korzystać okoliczni mieszkańcy – podkreśla wiceprezydent Nowak.

TB

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Tak powinno być. Dobrze dopilnowana przez Miasto inwestycja w zakresie dróg.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11
    5
    Anna43(2022-05-06)
  • panie radny pan powinien zabiegać o wybudowanie tam kolejki linowej oraz mostu podwieszanego. Spytaj pan jakie rozwiązanie ma pan radny niezależny "utopista" założyciel NE 2.0,może się pan dowiesz?
  • Zróbcie porządek z parkująca na ulucy Fredry. Jeździć sie nie da.
  • Postawcie znak zakazu zatrzymywania na ulicy Fredry!!!!
  • W Elblągiu jest problem a są nieudacznicy z UM rządzący miastem. Precz wreszcie.
  • Więcej scie, ekonomia rowerowych na Zatorze!!!!
  • Na drogach wewnętrznych Zatorza się nie znam tak jak radny Kowszyński, ale wiem, że powinien powstać jak najszybciej zjazd z Zatorza na Siódemkę w stronę Gdańska.
  • Nie ma takiej możliwości bo przepisy nie pozwalają na tak małą odległość pomiędzy węzłami.
  • Ul. Mielczarskiego jest w oplakanym stanie przez istniejacy obecnie ruch, a jeszcze dojdzie dodatkowy dojazd dla kilkuset osob dziennie. Nawierzchnia pozarywna, podmyta w wlielu miejscach, co juz nie raz powodowalo zapadanie sie asfaltu, krawezniki w wielu miejscach sa tak zniszczone, ze prawie ich nie ma. To samo dotyczy popekanych i skorodowanych plyt chodnikowych. Miasto powinno doprowadzic ta ulice do nalezytego stanu i wymienic zniszczone plyty chodnikowe na polbruk tak jak to zostalo zrobione na ul. Idzikowskiego, ktorej wykorzystanie przez ruch kolowy i pieszy jest marginalna w porownaniu z w/w. Na ul. Kilinskiego rowniez chodnik do wymiany, a i sama szerokosc jezdni zostawia duzo do zyczenia. Z uwagi na charakterystyke pobliskich ulic, ktore nie sa przystosowane do ruchu pojazdow ciezarowych sprawia, ze wszystkie ciezkie pojazdy musza korzystac z ul. Mielczarskiego chcac dojechac w rejon ul. Malborskiej, tak do Biedronki jak i budowanej obecnie i planowanej w najblizszym czasie inwestycji mieszkaniowej. Z uwagi na ponadnormatywne eksploatowanie tej ulicy prosze pana radnego Kowszynskiego o i terwencje w sprawie remontu tej drogi, a ponadto rozwazenie ewentualnosci przeksztalcenia ul. Mielczarskiego w droge jednokierunkowa.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    5
    Zatorzanie(2022-05-06)
  • Dodatkowa droga powinna powstac za zakladami LUPUS na nieuzytkach, gdzie tylko smieci sie walaja, a podobno jest to teren nalezacy do miasta. Pod deweloperke sie nie nadaje, ale na droge jak najbardziej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7
    1
    Bogumiła(2022-05-06)
  • Zatorze powinno mieć połączenie mostowe z rondem Warszawska/S7 od którego dwu jezdniową jezdnią przez Zatorze można by szybko dojechać do Grunwaldzkiej. Potrzeba nowej wizji rozbudowy dróg, Kolejne firmy otwierają się na Żuławskiej. Miasto jest zakorkowane.
  • Brawo dla wladz Elbląga, że egzekwują od dewelopera finansowanie Infrastruktury do planowanego osiedla, ,a nie mu ją fundują z publicznychfunduszy
Reklama