[ X ]
Nie ma wolnej prasy bez finansowego wsparcia reklamodawców. Wszystko co publikujemy poniżej dostajesz w zamian za oglądanie banerów.To chyba nie jest wygórowana cena? Może wyłącz więc AdBlocka?

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Ulice po przejściach

 
7
Głosuj na hit
49
Głosuj na kit

W centrum miasta trwa przebudowa ulic. Niektóre, jak Al. Armii Krajowej, zostały nawet ukończone. Już teraz można zaobserwować, że projektanci nowego układu ulic dokonali pewnych zmian, które mają istotny wpływ na codzienne funkcjonowanie elblążan - zarówno tych pieszych, jak i zmotoryzowanych. Zobacz zdjęcia.

Jeśli przyjrzeć się dokładnie nowym rozwiązaniom, to widać wyraźnie, że były one opracowywane pod kątem wygody mieszkańców poruszających się po mieście samochodami.
       Z dwóch głównych ulic w centrum zniknęło parę przejść dla pieszych, co z jednej strony pozwoli na bardziej płynny ruch pojazdów, z drugiej utrudni dotarcie na piechotę do miasteczka handlowego "przy czołgu" i na starówkę. Likwidacja przejścia przed pocztą sprawiła, że zakłócony został historyczny ciąg komunikacyjny łączący Nowe i Stare Miasto. Zmusi to wiele osób, w tym wiele starszych, które zmierzały z Pl. Słowiańskiego na pocztę, albo dalej w kierunki Mostu Dolnego, do nadrobienia ok. 100 metrów drogi.

 


       Z kolei na Al. Armii Krajowej, odległość ok 350 m. jaka dzieli sąsiednie przejścia, sprawia, że osoby zmierzające na zakupy do miasteczka handlowego wybierają często drogę na skróty. Stosunkowo długi, prosty odcinek ulicy może w tym miejscu prowokować kierowców do nieco szybszej jazdy. W sumie stwarza to realne przesłanki do potrąceń pieszych.
       Po zakończeniu wszystkich prac będzie można bez wątpienia sprawniej poruszać się samochodem po centrum miasta. Czy zrekompensuje to utrudnienia w ruchu pieszych, niech ocenią nasi Czytelnicy. Nowy układ przejść ulicznych, to hit czy kit?
      

Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
  • Tylko zmotoryzowany egoista nie zaplanowal przejscia dla pieszych !Widocznie nie ma w rodzinie starszych schorowanych osob. Uwazam ze ta osoba powinna poniesc konsekwencje za zle wykonany projekt.
  • Bo ulice bez przejsc projektuje idiota jeden z drugim. Jak za PRL stosując ścieżki zdrowia pieszym. Tylko zapomniał idiota-projektant, że on tez kiedys będzie emerytem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16
    2
    Paolo(2013-09-08)
  • W samochodziku tyłeczek na miękkim foteliku pod daszkiem. Na zewnątrz deszcz i wiatr no i oczywiście pieszy szukający przejścia. No ale pomagajmy zmotoryzowanym, którzy nawet nie raczą przepuścić pieszego czekającego przed przejściem. Zobaczcie jak jest w innych miastach! Może zlikwidujcie przejścia, a za chodzenie pieszo karajcie mandatem. Chorzy włodarze tego chorego miasta! Acha, jeszcze skrócie czas zielonych świateł, by piesi częściej biegali. Pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    24
    4
    pieszyzzamiłowania(2013-09-08)
  • sport to zdrowie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    3
    Czytelnik_MOBI_81546(2013-09-08)
  • Domagamy sie przywrocenia przejsc dla pieszych przy poczcie i na miasteczko
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15
    3
    Czytelnik_MOBI_13150(2013-09-08)
  • Będzie można legalnie zasuwać na przełaj. A projektant i osoby akceptujące tą bzdurę na karnego jeżyka.
  • przy prawie kazdych pracach na elblaskich ulicach mam wrażenie, ze wykonują je projektanci z Olsztyna, starając się jak tylko mozna utrudniać nam życie. , zarówno pieszym, jak i zmotoryzowanym, ale także prywatnej inicjatywie, wszelkim sklepom, takze sieciowym, jak Biedronka. , to, że ktoś wredny tak planuje, to rozumię, ale czemu Prezydenci Słonina, Nowaczyk i Wilk te babole akceptują to już jest inny problem ich ignorancji lub arogancji.
  • Na odcinku od Feniksa / Biedronki do I LO zlikwidowano wszystkie miejsca parkingowe, a nie powstało żadne. To już nie jest głupota, to wrogie działanie wymagające wyjaśnienia przez Urząd Miasta.
  • Jeżeli na odcinku 100m nie ma przejścia można przejść po najkrótszej prostej. I chyba trzeba będzie skorzystać z tego prawa bo najwidoczniej wspanialo projektanci chyba nigdy nie byli pieszymi... Żenujące.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    19
    1
    Czytelnik_MOBI_92840(2013-09-08)
  • *wspaniali
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    1
    Czytelnik_MOBI_92840(2013-09-08)
  • I tak będziemy chodzili na zakupy koło czołgu na skróty może wreszcie poprawicie i wybudujecie przejście. Kto ważniejszy pieszy czy złomy.
  • Art. 13 kodeksy drogowego. Mamy w, taki sposób, na Armii Krajowej przejście szerokością około 50 metrów. Moim zdaniem, dobre rozwiązanie. I tak zawsze tam przechodziłem.
Reklama