
W czwartek (14 kwietnia) w ramach Dyskusyjnego Klubu Filmowego w kinie Światowid można będzie zobaczyć najciekawsze filmy krótkometrażowe prezentowane na Europejskim Festiwalu Fabuły, Dokumentu i Reklamy „Euroshorts 2010”. Spotkanie poprowadzi Przemek Młyńczyk, prezes Fundacji Młodego Kina.
Europejski Festiwal Fabuły, Dokumentu i Reklamy odbywa się w Warszawie od 1992 roku. Jako jedyny w Europie, łączy pokazy twórczej reklamy oraz najciekawszych krótkich filmów niekomercyjnych wybranych w międzynarodowym konkursie. Konkursowe filmy walczą o nagrody w czterech kategoriach: dokument, fabuła, animacja, film eksperymentalny.
Co roku podczas festiwalu odbywa się także projekcja godzinnej taśmy Amerykańskiego Filmu Reklamowego - najbardziej twórczych amerykańskich reklam włączonych do zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku.
W programie elbląskich Euroshortów znalazły się:
Animacje na aktualne tematy
„Vive la crise!”/„Niech żyje kryzys!” (3 min.) Rumunia, reż. Alexei Gubenco
„Lumo” (7 min.29 s.) Niemcy, reż. Antje Heyn
„Spin” (4 min.) Wielka Brytania, reż. Max Hattler
Dokument z warszawskich ulic
„Do dna” (20 min.) Polska, reż. Maciej Głowiński
Fabularne podróże
„The Attack of Robots From Nebula 5”/„Atak robotów z Mgławicy (5 min. 7 s.) Hiszpania, reż. Chema Garcia Ibarra
„Tabu” (24 min.) Belgia, reż. Vincent Cohen, Jean-Julien Colette
Wybitne reklamy, czyli Amerykański Film Reklamowy 2010
Filmy reklamowe nagrodzone przez AICP (Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Reklamowych USA) i włączone do zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Reżyserzy filmów w tej edycji to między innymi: Cary Fukunaga, Brian Beletic, Rupert Sanders, Mr. Hide, Nicolai Fuglsig, Noam Murro, Filip Engstrom, Spike Jonze, Jim Jenkins, Tom Kuntz, Stacy Wall, James Gartner.
Spotkanie DKF w najbliższy czwartek (14 kwietnia) o godz. 19.
Cena biletu 8 zł.
Co roku podczas festiwalu odbywa się także projekcja godzinnej taśmy Amerykańskiego Filmu Reklamowego - najbardziej twórczych amerykańskich reklam włączonych do zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku.
W programie elbląskich Euroshortów znalazły się:
Animacje na aktualne tematy
„Vive la crise!”/„Niech żyje kryzys!” (3 min.) Rumunia, reż. Alexei Gubenco
„Lumo” (7 min.29 s.) Niemcy, reż. Antje Heyn
„Spin” (4 min.) Wielka Brytania, reż. Max Hattler
Dokument z warszawskich ulic
„Do dna” (20 min.) Polska, reż. Maciej Głowiński
Fabularne podróże
„The Attack of Robots From Nebula 5”/„Atak robotów z Mgławicy (5 min. 7 s.) Hiszpania, reż. Chema Garcia Ibarra
„Tabu” (24 min.) Belgia, reż. Vincent Cohen, Jean-Julien Colette
Wybitne reklamy, czyli Amerykański Film Reklamowy 2010
Filmy reklamowe nagrodzone przez AICP (Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Reklamowych USA) i włączone do zbiorów Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. Reżyserzy filmów w tej edycji to między innymi: Cary Fukunaga, Brian Beletic, Rupert Sanders, Mr. Hide, Nicolai Fuglsig, Noam Murro, Filip Engstrom, Spike Jonze, Jim Jenkins, Tom Kuntz, Stacy Wall, James Gartner.
Spotkanie DKF w najbliższy czwartek (14 kwietnia) o godz. 19.
Cena biletu 8 zł.
oprac. OK