UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Miłość czy pieniądze? "Manon Lescaut" Pucciniego

 
Miłość czy pieniądze? "Manon Lescaut" Pucciniego
fot. nadesłana

Pewna francuska powieść stała się niemal w jednym czasie inspiracją dla dwóch oper dwóch znakomitych kompozytorów: Masseneta i Pucciniego. Włoski kompozytor przeczytał partyturę swego kolegi jeszcze przed premierą i uznał, że sam lepiej oddałby dramatyzm zawarty w historii płochej Manon rezygnującej z miłości dla bogactwa, co doprowadzi ją… do śmierci na bagnach Luizjany.

Główną bohaterką jest urokliwa, choć pełna przeciwieństw młoda Manon, którą kusi emocjonujące życie w luksusie. W drodze do klasztoru, gdzie rodzice chcą umieścić Manon, aby odebrała właściwe wykształcenie, poznaje studenta des Grieux, z którym z miejsca ucieka. Wkrótce jednak porzuca go i zostaje damą do towarzystwa bogatego szlachcica. Tak zaczyna się jej droga ku przestępczości i deprawacji, na którą sprowadza także oszalałego na jej punkcie des Grieux.
       „Manon Lescaut” Pucciniego rzeczywiście odniosła ogromny sukces. Nową inscenizację opery Pucciniego Met powierzyła Richardowi Eyre, którego spektakl „Carmen” bije rekordy popularności na tej scenie i podczas transmisji w HD. W tytułowej partii usłyszymy Kristine Opolais, zakochanym w niej des Grieux będzie tenor Roberto Alagna.
       Warto zauważyć, że opera warszawska wystawiła to dzieło zaledwie dwa lata po prapremierze, Nowy Jork – rok później.
      
       Transmisja opery „Manon Lescaut " w kinie Światowid 5 marca o godz. 18.55.

      
       Obsada: Kristine Opolais jako Manon Lescaut, Roberto Alagna jako des Grieux, Massimo Cavalletti jako Lescaut, Brindley Sherratt jako Geronte
       Soliści, chór, balet i orkiestra The Metropolitan Opera
       Fabio Luisi dyrygen
       Realizatorzy:
       Sir Richard Eyre reżyseria
       Rob Howell scenografia
       Fotini Dimou kostiumy
       Peter Mumford światło
       Sara Erde choreografia
      
       Przedstawienie trwa około 3 godzin i 35 minut (w tym 2 przerwy).
       Bilety na The Metropolitan Opera (w cenach: 50 zł normalny i 40 zł ulgowy) dostępne są online lub w kasie Centrum Spotkań Europejskich „Światowid”.
      
      
Edyta Bugowska, rzecznik CSE Światowid
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)