
28 i 29 września o godz. 17 kino Światowid zaprasza na Retrospekcje WAMA Film Festiwal. Pokazy filmów odbędą się na Scenie na Piętrze (II piętro). Wstęp wolny.
Retrospekcje to cykl pokazów złożonych zarówno z filmów prezentowanych podczas Konkursu Głównego jak i Konkursu Filmów Krótkich, które odbyły się w ramach ostatniej edycji WAMA Film Festival.
Szczegółowy program Retrospekcji WAMA Film Festiwal:
28 września, godz. 17
Najpiękniejsze fajerwerki ever, reż. Aleksandra Terpińska, prod.: Studio Munka SFP, 29 minut
Akcja filmu toczy się współcześnie w jednym z europejskich miast. Opowiada o jednym dniu z życia trójki młodych przyjaciół, którzy w obliczu konfliktu zbrojnego w ich kraju muszą zmodyfikować swoje plany na przyszłość.
60 kilo niczego, reż. Piotr Domalewski, prod.: Studio Munka SFP, 27 minut
Zimny poranek w odkrywkowej kopalni kruszców. Krzysztof zaczyna swój pierwszy dzień pracy na stanowisku kierownika. Żeby przetrwać w środowisku pracowników fizycznych, do którego wyraźnie nie pasuje, zamierza trzymać dyscyplinę twardą ręką. Jednak nieoczekiwany wypadek, którego ofiarą staje się jeden z pracowników, wystawi zasady moralne Krzysztofa na ostateczną próbę. Bohater zrozumie, że łatwo być stanowczym w sprzyjających okolicznościach, jednak trudno przeciwstawić się złu, kiedy konsekwencje mogą być dla nas dramatyczne.
Nic nowego pod słońcem, reż. Damian Kocur, prod.: Wydział Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego, 25 minut
Michał mieszka na wsi i pracuje przy hodowli krów. Po pracy wraca do domu, je i odpoczywa. Każdy dzień Michała wygląda dokładnie tak samo. Każdy poza tym, w którym do Michała ma przyjechać poznana przez internet dziewczyna.
29 września, godz. 17
Niemiłość, reż. Andriej Zwiagincew, prod.: Belgia, Francja, Niemcy, Rosja, 127 minut
Jeden z najgłośniejszych filmów ostatniego festiwalu w Cannes, uhonorowany tam ostatecznie Nagrodą Jury. Historia Borysa i Żeni, pary bogatych czterdziestolatków, która przygotowuje się do nieuniknionego rozwodu. Zajęci sobą bohaterowie nie zwracają uwagi na syna – dwunastoletniego Aloszę. Pewnego dnia chłopiec znika, a rodzice rozpoczynają jego szeroko zakrojone poszukiwania. Śledzenie poczynionych przez rodziców wysiłków stanowi dla reżysera Andrieja Zwiagincewa („Powrót”, „Elena”) pretekst do stworzenia głęboko krytycznego obrazu dzisiejszej Rosji.
Szczegółowy program Retrospekcji WAMA Film Festiwal:
28 września, godz. 17
Najpiękniejsze fajerwerki ever, reż. Aleksandra Terpińska, prod.: Studio Munka SFP, 29 minut
Akcja filmu toczy się współcześnie w jednym z europejskich miast. Opowiada o jednym dniu z życia trójki młodych przyjaciół, którzy w obliczu konfliktu zbrojnego w ich kraju muszą zmodyfikować swoje plany na przyszłość.
60 kilo niczego, reż. Piotr Domalewski, prod.: Studio Munka SFP, 27 minut
Zimny poranek w odkrywkowej kopalni kruszców. Krzysztof zaczyna swój pierwszy dzień pracy na stanowisku kierownika. Żeby przetrwać w środowisku pracowników fizycznych, do którego wyraźnie nie pasuje, zamierza trzymać dyscyplinę twardą ręką. Jednak nieoczekiwany wypadek, którego ofiarą staje się jeden z pracowników, wystawi zasady moralne Krzysztofa na ostateczną próbę. Bohater zrozumie, że łatwo być stanowczym w sprzyjających okolicznościach, jednak trudno przeciwstawić się złu, kiedy konsekwencje mogą być dla nas dramatyczne.
Nic nowego pod słońcem, reż. Damian Kocur, prod.: Wydział Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego, 25 minut
Michał mieszka na wsi i pracuje przy hodowli krów. Po pracy wraca do domu, je i odpoczywa. Każdy dzień Michała wygląda dokładnie tak samo. Każdy poza tym, w którym do Michała ma przyjechać poznana przez internet dziewczyna.
29 września, godz. 17
Niemiłość, reż. Andriej Zwiagincew, prod.: Belgia, Francja, Niemcy, Rosja, 127 minut
Jeden z najgłośniejszych filmów ostatniego festiwalu w Cannes, uhonorowany tam ostatecznie Nagrodą Jury. Historia Borysa i Żeni, pary bogatych czterdziestolatków, która przygotowuje się do nieuniknionego rozwodu. Zajęci sobą bohaterowie nie zwracają uwagi na syna – dwunastoletniego Aloszę. Pewnego dnia chłopiec znika, a rodzice rozpoczynają jego szeroko zakrojone poszukiwania. Śledzenie poczynionych przez rodziców wysiłków stanowi dla reżysera Andrieja Zwiagincewa („Powrót”, „Elena”) pretekst do stworzenia głęboko krytycznego obrazu dzisiejszej Rosji.
Adam Krawczuk, CSE Światowid