UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Dwie wystawy w Galerii EL

 
Elbląg, Dwie wystawy w Galerii EL
Reklama

W czwartek, 7 listopada o godz. 18 w Galerii EL odbędzie się finisaż wystawy IN. Ludmiła Popiel – Jerzy Fedorowicz. Podczas imprezy uczestnicy wspólnie wykonają pracę na wzór jednego z prezentowanych dzieł. Tego samego dnia będzie możliwość obejrzenia otwierającej się wystawy „Biel | Czerwień” w cyklu „Tajemnice magazynów”.

Powstanie w roku 1973 pracy "Wykres linii horyzontu - pejzaż obiektywny" pokazywanej podczas wystawy IN. Ludmiła Popiel – Jerzy Fedorowicz zostało skrzętnie opisane i udokumentowane zdjęciowo. Grupa osób współpracujących z artystami, zgodnie z ich koncepcją i dyrektywami, ustawiła się odpowiednio trzymając w rękach płótna i poprzez odpowiednie ułożenie ich w linii horyzontu, umożliwiła artystyczne odniesienie do wykreowanej sytuacji. Chcemy ten proces powtórzyć razem z Państwem podczas finisażu, żeby doświadczyć podobnych wrażeń i symbolicznie pożegnać się z twórczością Popiel i Fedorowicza.

Ludmiła Popiel (1929–1988), Jerzy Fedorowicz (1928 – 2018)
       Absolwenci Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (1954). Autorzy obrazów i rysunków, działań i projektów konceptualnych oraz tekstów teoretycznych. Od drugiej połowy lat 50. związani z Koszalinem. Współtwórcy plenerowych spotkań artystów, naukowców i teoretyków sztuki w Osiekach. Aktywni uczestnicy życia artystycznego w Polsce w latach 60. i 70., brali udział m.in. w I Biennale Form Przestrzennych w Elblągu w 1965 r., Sympozjum Artystów i Naukowców w Puławach w 1966 r., sympozjum Wrocław 70’ Ich twórczość prezentowana była na kilku pokazach indywidualnych m.in. w Galerii Sztuki Informacji Kreatywnej, Wrocław 1972 i Galerii Piwna 20/26, Warszawa, 1982, a także wielu wystawach zbiorowych, m.in. Refleksja konceptualna w sztuce polskiej 1965–1975. Doświadczenia dyskursu, CSW, Warszawa, 1999. Ich prace znajdują się w zbiorach m.in. Muzeum w Koszalinie, Muzeum Narodowego w Krakowie, Muzeum Współczesnego Wrocław, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

 

W tym samym czasie w Krużganku Galerii EL rozpoczniemy prezentację wystawy „Biel | Czerwień” w ramach rozpoczętego w tym roku cyklu „Tajemnice magazynów”. Tym razem do obejrzenia wyboru prac z kolekcji gromadzonej przez Galerię EL od lat 80-tych zainspirowanych Świętem Niepodległości.

Czemu ma służyć obecna ekspozycja?
       "Jej hasłem wywoławczym i mottem stały się kolory: biały i czerwony.
       Artyści korzystający w swych pracach z tych barw podejmowali indywidualne decyzje. Widzimy je u twórców malarstwa realistycznego, jak i u autorów z nurtu „języka geometrii”.
       Biel może być „różnie” biała, np. ciepła, chłodna, bądź zimna. Wynika to z potrzeb samego artysty. Podobnie jest z czerwienią – może być mniej lub bardziej nasycona, mniej lub bardziej krzykliwa. Spotykamy też prace, w których barwy te egzystują ze sobą na różne sposoby.
       W naszych magazynach, w wymienionych tonacjach – bieli, czerwieni i prób ich łączenia, mamy prace działające nie tylko barwą, ale również fakturą. W materii mogą przypominać niekiedy reliefy.
       W kalendarium historii naszego kraju ważnym dniem jest coroczne Święto Niepodległości, przypadające na dzień 11 listopada. Data ta stała się impulsem do powstania „biało-czerwonej” wystawy, nawiązującej w tytule do barw polskiej flagi.
       Budując ekspozycję świadomie dokonałem wyboru prac artystów z polskim rodowodem.
       Sztuka pozbawiona widza przestaje funkcjonować. Niech ta ekspozycja stanie się kolejnym pretekstem do refleksji w barwach narodowych" - kurator wystawy, Zbyszek Opalewski.

 


        

 

Wojciech Minkiewicz, Centrum Sztuki Galeria EL
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
Reklama