6 września 2013 r. w Galerii EL Elbląska Orkiestra Kameralna pod batutą Maestro Marka Mosia zaprezentowała publiczności „Muzykę Form Przestrzennych”. Pomimo upływającego czasu koncert kameralistów wciąż jest przez media wspominany i komentowany.
Utwór stworzył specjalnie dla Orkiestry Cezary Duchnowski, urodzony w Elblągu kompozytor muzyki elektroakustycznej. W koncercie wzięli udział znakomici artyści: Agata Zubel (głos), Andrzej Bauer (wiolonczela elektryczna) oraz Marcin Rupociński (wizualizacje).
Pomimo upływającego czasu koncert kameralistów wciąż jest przez media wspominany i komentowany.
Redaktorka dwumiesięcznika „Twoja Muza”, Katarzyna Chmura, w ten sposób pisze o wykonaniu muzyków: „Dyrygent świetnie zbudował dramaturgię utworu, dokładnie wypracowując wszystkie detale, a elbląscy muzycy dobrze go opanowali, okazując się przy tym wrażliwym organizmem muzycznym. Wykonanie powstałego w 1961 r. dzieła Szostakowicza, utworu niemal współczesnego, było kolejną okazją do zaprezentowania publiczności możliwości Elbląskiej Orkiestry Kameralnej pod batutą Marka Mosia, ale miało przygotować ją do prawykonania kompozycji Duchnowskiego stworzonej z wykorzystaniem najnowocześniejszych środków wyrazu. [...] Robiło to imponujące wrażenie. [...] Był to niezwykle interesujący przykład wykorzystania nowych technologii na rzecz synkretyzmu sztuk”.
Również czasopismo „Ruch Muzyczny” chwali elbląskich kameralistów: „Wykonawcy płynnie przejmowali od siebie myśli muzyczne i błyskawicznie uzgadniali podział ról. Utwór był zarazem zróżnicowany, jak i brzmieniowo monochromatyczny” – napisała redaktorka, Agnieszka Grzybowska.
Inspiracją dla utworu była jedna z największych atrakcji Elbląga, czyli kolekcja ponad 50 form przestrzennych w Otwartej Galerii na terenie miasta.
Elbląska Orkiestra Kameralna pragnie podziękować wszystkim melomanom za udział w tym wyjątkowym wydarzeniu.
Kompozycje dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Pomimo upływającego czasu koncert kameralistów wciąż jest przez media wspominany i komentowany.
Redaktorka dwumiesięcznika „Twoja Muza”, Katarzyna Chmura, w ten sposób pisze o wykonaniu muzyków: „Dyrygent świetnie zbudował dramaturgię utworu, dokładnie wypracowując wszystkie detale, a elbląscy muzycy dobrze go opanowali, okazując się przy tym wrażliwym organizmem muzycznym. Wykonanie powstałego w 1961 r. dzieła Szostakowicza, utworu niemal współczesnego, było kolejną okazją do zaprezentowania publiczności możliwości Elbląskiej Orkiestry Kameralnej pod batutą Marka Mosia, ale miało przygotować ją do prawykonania kompozycji Duchnowskiego stworzonej z wykorzystaniem najnowocześniejszych środków wyrazu. [...] Robiło to imponujące wrażenie. [...] Był to niezwykle interesujący przykład wykorzystania nowych technologii na rzecz synkretyzmu sztuk”.
Również czasopismo „Ruch Muzyczny” chwali elbląskich kameralistów: „Wykonawcy płynnie przejmowali od siebie myśli muzyczne i błyskawicznie uzgadniali podział ról. Utwór był zarazem zróżnicowany, jak i brzmieniowo monochromatyczny” – napisała redaktorka, Agnieszka Grzybowska.
Inspiracją dla utworu była jedna z największych atrakcji Elbląga, czyli kolekcja ponad 50 form przestrzennych w Otwartej Galerii na terenie miasta.
Elbląska Orkiestra Kameralna pragnie podziękować wszystkim melomanom za udział w tym wyjątkowym wydarzeniu.
Kompozycje dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
Elbląska Orkiestra Kameralna