
Centrum Sztuki Galeria EL zaprasza po odbiór bezpłatnego magazynu „Notes na 6 tygodni”. Co znajdziemy w numerze 58?
„Siła marginesów”. Zainteresowanie pozainstytucjonalną awangardą i geografią artystyczną kierowały moją uwagę ku marginesom, gdzie spotykały się różnego rodzaju artystyczne "nie-tożsamości" - rozmowa z profesorem Andrzejem Turowskim o miejscu sztuki w dzisiejszej przestrzeni publicznej, postkolonializmie, antropologii śmieci i współczesnym piractwie.
„Nie zasłaniać treści bzdurami”. O roli przypadku w tropieniu zdarzeń rzeczywistych i domniemanych, z Honzą Zamojskim, autorem książki „Jak spotkałem diabła”, założycielem mikrowydawnictwa Morava specjalizującego się w wydawaniu artystycznych książek autorskich.
„Trochę chuligani, trochę erudyci”. Słowa, których nadużywam, to na pewno: namnażanie, zacieranie śladów, prywatne rytuały, zaburzenia, pęknięcia – o nowym języku opisywania sztuki mówi Martą Lisok.
„Zobaczyć miejsce”. Nie przynosi gotowych prac do galerii. Zaczyna od badań, obserwacji, by stworzyć pracę specjalnie dla konkretnego miejsca. Używa prostych materiałów: tektury, papieru, drewna i koloru – jego prace są zawsze białe. Realizację dla CSW w Toruniu nazwał „Plamka żółta” na cześć części naszego oka odpowiedzialnej za widzenie barw i ostrość wzroku. O mutacjach widzialnej przestrzeni rozmowa z Tilmanem Wendlandem.
„Narzędzia zmiany”. Biennale Architektury w Wenecji w tym roku odbędzie się po raz 12. Wciąż nazywane jest największym światowym świętem architektury, chociaż ten, kto szuka nowoczesnego myślenia o projektowaniu, bywa raczej na Biennale w Rotterdamie. Hasłem przewodnim tegorocznych wystaw w Wenecji jest „Ludzie spotykają się w architekturze”. Czy ten temat coś zmieni w rozumieniu architektury? Rozmowa z Krzysztofem Nawratkiem, anty-architektem i meta urbanistą.
a do tego orientuj się! oraz notesik.na.6.tygodni.
„Nie zasłaniać treści bzdurami”. O roli przypadku w tropieniu zdarzeń rzeczywistych i domniemanych, z Honzą Zamojskim, autorem książki „Jak spotkałem diabła”, założycielem mikrowydawnictwa Morava specjalizującego się w wydawaniu artystycznych książek autorskich.
„Trochę chuligani, trochę erudyci”. Słowa, których nadużywam, to na pewno: namnażanie, zacieranie śladów, prywatne rytuały, zaburzenia, pęknięcia – o nowym języku opisywania sztuki mówi Martą Lisok.
„Zobaczyć miejsce”. Nie przynosi gotowych prac do galerii. Zaczyna od badań, obserwacji, by stworzyć pracę specjalnie dla konkretnego miejsca. Używa prostych materiałów: tektury, papieru, drewna i koloru – jego prace są zawsze białe. Realizację dla CSW w Toruniu nazwał „Plamka żółta” na cześć części naszego oka odpowiedzialnej za widzenie barw i ostrość wzroku. O mutacjach widzialnej przestrzeni rozmowa z Tilmanem Wendlandem.
„Narzędzia zmiany”. Biennale Architektury w Wenecji w tym roku odbędzie się po raz 12. Wciąż nazywane jest największym światowym świętem architektury, chociaż ten, kto szuka nowoczesnego myślenia o projektowaniu, bywa raczej na Biennale w Rotterdamie. Hasłem przewodnim tegorocznych wystaw w Wenecji jest „Ludzie spotykają się w architekturze”. Czy ten temat coś zmieni w rozumieniu architektury? Rozmowa z Krzysztofem Nawratkiem, anty-architektem i meta urbanistą.
a do tego orientuj się! oraz notesik.na.6.tygodni.
Joanna Mierzejewska, Galeria EL