UWAGA!

Strefa ograniczonej prędkości na osiedlach

 Elbląg, Strefa ograniczonej prędkości na osiedlach
fot. Michał Skroboszewski, arch. portEl.pl

Na kilku elbląskich osiedlach mieszkaniowych (gdzie dominuje zabudowa jednorodzinna) trwa zastępowanie znaków „strefa zamieszkania”, znakami „strefa ograniczonej prędkości” z jednoczesnym wprowadzeniem skrzyżowań równorzędnych (znak D-48).

Zmiana dotyczy następujących ciągów dróg publicznych w obszarze zabudowy jednorodzinnej:
      •   Łokietka, Mieszka I, Krzywoustego,
      •   Narutowicza, Paderewskiego, Sikorskiego, Witosa
      •   Reymonta, Kraszewskiego, Gałczyńskiego
      •   Warmińska, Braniewska

Dotychczasowe oznakowanie powyższych ulic tablicą „strefą zamieszkania” mogło w tym typie zabudowy powodować problemy z właściwą interpretacją przepisów wynikających z tych znaków(w szczególności dotyczących parkowania). Problem ten zgłaszali zarówno mieszkańcy, jak i Straż Miejska. W związku z powyższym DZD zaproponował uporządkowanie oznakowania, tj. likwidację znaków „strefa zamieszkania” i zastąpienie ich tablicami „strefa ograniczonej prędkości” z jednoczesnym wprowadzeniem skrzyżowań równorzędnych.

Miejska Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapoznała się z przygotowanymi zmianami i zaopiniowała je pozytywnie. Roboty montażowe rozpoczęły się w ostatnich dniach sierpnia  a zakończą się w przyszłym tygodniu. Już dziś przy wszystkich wjazdach na te osiedla  zamontowane są tablice B-43/44.    

Zmiana nastąpiła także na osiedlu Metalowców, gdzie ograniczona zostanie dopuszczalna prędkości z 40 km/h na 30 km/h, z zachowaniem istniejącego układu dróg - głównych, podporządkowanych, jednokierunkowych (podobną zmianę w czerwcu wykonano na os. Bielany).

Łukasz Mierzejewski, biuro prasowe Urzędu Miejskiego w Elblągu

Najnowsze artykuły w dziale Na osiedlu

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Jak to jest że najwięcej głosów rozsądku przechodzi do realizacji dopiero w czasie kampanii wyborczych.
  • Na zachodzie likwidują progi zwalniające. Bo to jest bez sensu. A kiedy u nas?
  • Po co tyle znakow i mieszanie ludziom w glowach. Prosta zasada prawa wolna jade zajeta stoje. Po kilku stluczkach wszyscy naucza sie jezdzic.
  • To samo zrobić na Starówce
  • kto wpadł na tak szalony pomysł? a gdzie chodniki gdzie troska o bezpieczeństwo małych dzieci osób starszych i pieszych?
  • a jaki to głos rozsądku? zmniejszenie bezpieczeństwa to rozsądek?
  • strefy zamieszkania nie ma, ale przejść którędy tez nie ma, bo nie ma chodników ani przejść dla pieszych. więc teraz hulaj dusza, bo tej prędkości nikt kontrolował nie będzie. i dzieci nie pobawią się już na osiedlu.
  • Porobili spowolnienia na ulicach (sztuczne garby) i nie ma kto ich konserwować - kto się tym opiekuje !!!!!
  • I bardzo dobrze, ale nie do 30,do 20km/h powinna zostac ograniczona predkosc na osiedlach, przy szkolach, starym miescie ! Komu by przeszkadzalo 20km/h ? Tylko kierowca z ograniczona wyobraznia !
  • Te "BZDURNE"znaki zastąpiły zapewniające moim dzieciom bezpieczeństwo na drodze osiedlowej. Jestem kierowcą i mieszkanką jednego z tych osiedli, do tej pory dzieci mogły uczyć się jeździć na rowerze, rolkach czy hulajnodze, ograniczenie prędkości było (jak sam znak wskazuje)do 20 km/h, teraz jest do 30,czyli prędkość została podniesiona. Po coś jednak były znaki DROGA OSIEDLOWA, a teraz co. .. MOIM ZDANIEM ZMIANA NA GORSZE !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    arnacz(2020-02-20)
Reklama