Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 20-11-2017, imieniny Anatola, Sędzimira
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

11.11.2017 11.11.2017

Jak jeździć po nowych rondach (odcinek 2)

 
Elbląg, Jak jeździć po nowych rondach (odcinek 2) (fot. Jacek Różański, il. WS)
Rek

Nasz artykuł o tym, jak jeździć na rondzie przy zbiegu ulic: Robotnicza – Teatralna, cieszył się ogromnym zainteresowaniem czytelników. Dzisiaj, razem sierżantem sztabowym Maciejem Krztoniem z wydziału ruchu drogowego elbląskiej komendy policji, opisujemy zasady ruchu na drugim nowym rondzie – przy Trasie Unii Europejskiej.

- Myślę, że po dokładnym przyjrzeniu się zdjęciu tego skrzyżowania wykonanemu z '' lotu ptaka'' żadnemu z czytelników nie powinno się ono wydawać trudne do pokonania - mówi sierż. sztab. Maciej Krztoń. - Jest to typowe rondo turbinowe, o wiele łatwiejsze do pokonania niż opisywane wcześniej skrzyżowanie ulic Teatralnej z Robotniczą, Browarną i Nową.
     
     Sytuacja 1. Wjazd od strony mostu
     
Dojeżdżając do ronda od strony Trasy Unii Europejskiej mamy do wyboru dwa pasy ruchu. Z prawego pojedziemy w prawo w ulicę Browarną. Z lewego pojedziemy na wprost, w lewo lub zawrócimy. Należy zwrócić uwagę na zjazd w kierunku Browarnej, gdzie zaczynają tworzyć się dwa pasy ruchu. Chcąc jechać w lewo w kierunku browaru, musimy na wysokości zjazdu w ulicę Brzeska trzymać się pasa zewnętrznego, natomiast jeśli będziemy zawracać, musimy zjechać na nowo postały pas wewnętrzny i jego należy się trzymać. Pamiętajmy o odpowiednim sygnalizowaniu zawczasu każdego manewru.
     
     Sytuacja 2. Wjazd od Browarnej (od strony zajezdni tramwajowej)
     
Jadąc ulicą Browarną od strony zajezdni tramwajowej, mamy do wyboru dwa pasy ruchu. Z prawego pasa pojedziemy w prawo w ulicę Brzeską lub na wprost w kierunku browaru. Z lewego natomiast jazdę będziemy kontynuowali w kierunku Trasy Unii Europejskiej, możemy też zawrócić objeżdżając rondo.
     
     Sytuacja nr 3. Wjazd od Brzeskiej
     
Z ulicy Brzeskiej w kierunku browaru pojedziemy z pasa prawego. Na wprost z pasa prawego jazda dozwolona jest tylko dla autobusów komunikacji miejskiej. Odczytać to można ze znaków poziomych wymalowanych na jezdni , jak również z tablic informacyjnych umieszczonych nad tym pasem ruchu przed wjazdem na rondo. Pojazdy inne niż autobusy komunikacji miejskiej na wprost z ulicy Brzeskiej tylko z pasa lewego. Z tego też pasa pojedziemy również w kierunku zajezdni tramwajowej, jak również zawrócimy. Należy zwrócić uwagę na dwa pasy ruchu, które zaczynają się na wysokości zjazdu w Trasę Unii Europejskiej, każdy z nich jest odpowiednio oznakowany.
     
     Sytuacja nr 4. Wjazd od strony browaru
     
Ostatnim wjazdem na to rondo jest wjazd z ulicy Browarnej od strony ulicy Mazurskiej. Tradycyjnie w prawo, w kierunku obwodnicy, skręcimy z pasa prawego, a pasem lewym pojedziemy na wprost, w lewo i także zawrócimy.
     
     Uwaga na tramwaje!
     
Pamiętajmy, że w przypadku awarii sygnalizatorów motorniczy stosuje się do ogólnych zasad ruchu drogowego obowiązujących na tego typu skrzyżowaniach. Dostosujmy prędkość do warunków panujących na skrzyżowaniu. Nie denerwujmy się na kierujących, którzy się zagubili. Trasa UE jest ulicą, którą porusza się wielu przyjezdnych kierowców. Mogą oni w porę nie zmienić pasa ruchu. Bądźmy wyrozumiali.
     
     - Warto, by elblążanie przyjrzeli się dokładnie zdjęciu ilustrującemu to rondo, aby bezpiecznie i bez nerwów mogli je pokonywać. Na fotografii widać, gdzie możemy bądź musimy zmienić pas ruchu, aby nie najeżdżać na separatory ruchu, oddzielające pasy i wyznaczające tory ruchu. Zwróćmy uwagę na sygnalizację świetlną umieszczona na tym skrzyżowaniu. Stosujmy się do niej - kończy sierż. sztab. Maciej Krztoń.
     
     Wkrótce na łamach portEl.pl zamieścimy podsumowanie naszej poradnikowej akcji na temat rond.

Witold Sadowski
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • A jak ktoś przyjedzie z Zakopanego, to też ma najpierw przeczytać artykuł " jak jeździć po elbląskich rondach" ? Zasady powinny być jasne i zrozumiałe dla wszystkich, a nie tylko dla miejscowych. Ten, kto dał pomysł i zatwierdził wykonanie tego ronda i na Teatralnej powinien dostać serdecznego kopa w żyć od wszystkich elblążan.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    76 7
    do_bani_z_taką_robotą(2014-09-01)
  • Rzecz w tym, że to miejscowi mają problemy na rondach :( Przyjezdni świetnie sobie na nich radzą :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    19 31
    (2014-09-01)
  • Rondo jest żle oznakowane poziomo, strzałki są w złych miejscach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    43 2
    (2014-09-01)
  • I ponownie stado specjalistów z Koziej D. wypowie się jakie to ronda są złe, jakie to oznakowanie jest złe i ogólnie dadzą świadectwo że prawo jazdy im się nie należy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 20
    (2014-09-01)
  • na tym rondzie chociaż można z wewnętrznego pasa zmienić na zewnętrzny jak na normalnym rondzie ale to pierwsze na teatralnej to porażka w zimę bez widocznych poziomych oznakowani będzie stłuczek aż miło hmmmmm. z wewnętrznego pasa można w sumie dookoła jeździć
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    29 0
    jojojo(2014-09-01)
  • Projektanci i policjanci popatrzcie w Gogle Maps na ronda w Wielkiej Brytanii, żadnych podziałów na pasy, żadnych strzałek kierunkowych, rzeczywiście proste jak budowa cepa. Po co w Elblągu ktoś tak bardzo udziwnia proste i sprwdzające sie w cywilizowanym świecie ronda ? Ps. to jest dopiero RONDO www.bing.com
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    33 0
    joel(2014-09-01)
  • jeździć tak jak nakazują znaki kodeks, ktoś kto ma prawo jazdy powinien interpretować jedno i drugie i nie mieć problemów z jazdą po rondzie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 7
    (2014-09-01)
  • te rondo jest ok
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9 16
    sabbath(2014-09-01)
  • Takie buble a nie ronda pobudowali tylko w Elblagu. Takie rzeczy jakis nienormalny projektant wymyslil. Duzo jezdze po 0Polsce ale takich rond nie widzialem. Szczytem najwiekszej glupoty to to niby rondo przy Teatralnej
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 3
    car.driver(2014-09-01)
  • bo o to chodzi żeby tak było, żeby za 2 lata znowu można było je przebudować i zarobić kapustę, tak się robi w tym mieście już od dawna, remontują to co zostało wyremontowane ale z bublem, celowe działanie, ale cóż przecież lubicie Socjalistyczne rządy w końcu sami ich wybraliście. ps: podobnie jest w całym kraju.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15 0
    007(2014-09-01)
  • O co wam chodzi? To rondo jest przykładnym rondem, dla was wszystkie skrzyżowania powinny być chyba koniczynami, żebyście nie mendzili. Albo światła, dobry i sprawdzony sposób, nie trzeba myśleć, wystarczy postać 2 minuty i przejeżdżasz, super sprawa.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3 10
    czlowiek_bulka(2014-09-01)
  • Te ronda to robota jakiegoś matoła ale ten który to zatwierdził to baran do kwadratu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    10 2
    (2014-09-01)
Reklama