UWAGA!

Jak uniknąć błędów w zeznaniu rocznym

 Elbląg, Jak uniknąć błędów w zeznaniu rocznym
fot. (arch. portEl.pl)

Okres kampanii rozliczania PIT-ów, dobiega końca. Urząd Skarbowy podpowiada przedsiębiorcom, na co zwróć uwagę w szczególności uwagę, aby uniknąć wezwania do urzędu skarbowego z powodu popełnionych błędów w zeznaniu.

Przedsiębiorco, zwróć uwagę na:
       - zaliczki należne i wpłacone – w części K formularza PIT-36 ( J w PIT-36L) należy wpisać sumę zaliczek faktycznie wpłaconych, natomiast w części D i J PIT-36 ( D i I PIT-36L) sumę zaliczek należnych. Natomiast w części N PIT-u 36 ( M PIT-u36L) należy wpisać zaliczki należne za poszczególne miesiące rozliczanego roku podatkowego. Pamiętać należy, że suma miesięcznych zaliczek wpisana odpowiednio w części N PIT-36 lub M PIT-36L musi być zgodna z wykazaną ich wartością w części D i J PIT-36 lub D i I PIT-36L,
       - dołączenie do zeznania załącznika PIT-B – w którym należy wykazać dane dotyczące przychodów , kosztów uzyskania przychodów, dochodu bądź straty wynikających z prowadzonej działalności gospodarczej,
       - podpisanie składanego zeznania podatkowego, ponieważ bez tego zeznanie nie wywołuje żadnych skutków prawnych.
       - załączenia sprawozdania finansowego w przypadku prowadzenia ksiąg rachunkowych
       Wypełnione zeznania można:
       - przesłać drogą elektroniczną
       - przesłać pocztą (koszty przesyłki ponosi nadawca) – za datę złożenia uważa się datę stempla pocztowego
       - złożyć osobiście w Urzędzie Skarbowym w Elblągu na Sali Obsługi Podatnika (literka G z automatu wydającego bilety)
       Dlaczego warto złożyć zeznanie drogą elektroniczną?
       Rozliczenie w formie elektronicznej to najszybszy i najprostszy sposób złożenia zeznania rocznego. Przez Internet, bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego można wysłać m.in: PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39, wraz z załącznikami. W ten sam sposób składa się również korektę tych deklaracji.
       Aby rozliczyć i wysłać swój PIT przez Internet wystarczy 5 kroków:
       1. wejdź na stronę www.e-deklaracje.gov.pl, pobierz i zainstaluj z zakładki Do pobrania aplikację e-deklaracje Desktop lub wtyczkę (plug-in),
       2. wypełnij odpowiedni formularz w aplikacji e-Deklaracje Desktop lub pobierz formularz ze strony www.e-deklaracje.gov.pl, zakładka – Formularze, a następnie wypełnij,
       3. podpisz go wpisując kwotę przychodu wykazaną w zeznaniu rocznym za 2012 r.,
       4. wyślij dokument,
       5. pobierz i zachowaj Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO). Jest ono dowodem traktowanym na równi z dowodem nadania listu poleconego, czy potwierdzeniem złożenia PIT-u w urzędzie skarbowym.
      
Aneta Dziemidowicz, Urząd Skarbowy w Elblągu

Najnowsze artykuły w dziale Poradnik

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
Reklama