UWAGA!

Konsument pyta – inspekcja odpowiada

Po dwóch miesiącach od zakupienia butów, odkleiły się podeszwy. Zgłosiłem się do sklepu w celu złożenia reklamacji. Sprzedawca ją przyjął i zapytał o moje żądanie odnośnie sposobu załatwienia reklamacji. Czy sprzedawca ma obowiązek poinformowania mnie na piśmie o swoim stanowisku w tej sprawie?

Radosław Rzepecki z elbląskiej Delegatury Inspekcji Handlowej:
     Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, sprzedawca powinien ustosunkować się do zgłoszonego przez konsumenta żądania naprawy lub wymiany towaru w terminie 14 dni. Jeżeli tego nie zrobi uznaje roszczenie za uzasadnione. Jednocześnie ustawa nie określa formy ustosunkowania się, więc sprzedawca może to zrobić w dowolnej formie, nie jest wymagana forma pisemna. Jednak należy mieć na uwadze, że powinność ustosunkowania się do roszczeń konsumenta spoczywa na sprzedawcy i w razie sporu to na sprzedawcy będzie spoczywał ciężar wykazania, że zadośćuczynił on temu obowiązkowi.
oprac. A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
Reklama