UWAGA!

Korzystasz z PKP? Zobacz, jakie masz prawa

Elbląg, Korzystasz z PKP? Zobacz, jakie masz prawa
Fot. Anna Dembińska.

Przysługujące podróżnym prawa warto znać szczególnie teraz, kiedy z powodu śniegu i mrozu pociągi nie kursują tak, jak należy.

Niewielu konsumentów zdaje sobie sprawę, że kupując bilet na autobus czy pociąg, zawiera umowę. To właśnie na bilecie jest napisane, z kim ją zawieramy, kiedy i na jak długi czas. Bilet jest podstawą nie tylko do podróżowania, ale i do złożenia reklamacji.
       Jak przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zasady, na podstawie których kupujemy różne bilety, są określone w regulaminach przewoźników.
       Zgodnie z prawem przewozowym przed rozpoczęciem podróży możemy zmienić termin odjazdu, miejscowość przeznaczenia oraz klasę pociągu. Możemy także oddać bilet i żądać zwrotu pieniędzy proporcjonalnie do niewykorzystanego świadczenia, po potrąceniu odstępnego.
       W przypadku niewywiązania się z umowy bądź niewłaściwej jej realizacji, np. opóźnień w przejazdach czy odwołania kursów, konsumenci powinni zgłaszać się z reklamacją bezpośrednio do przewoźnika.
      
       Pomoc w trudnych przypadkach
       Jeżeli przewoźnik nie chce respektować praw, poproś o pomoc Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Elblągu – ul. Saperów 14a; tel. 55 239 49 09. Ponadto porady udzielane są przez Federację Konsumentów. Bezpłatne porady można uzyskać również pod numerem infolinii 0 800 800 008.
      
       Źródło: UOKiK
      
      
oprac. MK
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem...
Reklama