Zakończyła się budowa mostu nad Wisłą w Kwidzynie, teraz prowadzone są próby obciążeniowe. Pierwsi kierowcy pojadą tym mostem za dwa tygodnie. Kwidzyński most jest najdłuższym mostem typu extradosed w Europie – informuje gazeta.pl.
W piątek na most wjechało 28 ciężarówek, każda o wadze ok. 32 ton, łącznie ważyły prawie 900 ton. Badano uginanie się konstrukcji i jej reakcje na obciążenia. Sobota była drugim dniem prób obciążeniowych. Pierwsi kierowcy wjadą na most najwcześniej 26 lipca.
Most połączy Kwidzyn z lewą stroną rzeki i autostradą A1. Ułatwi komunikację blisko 200 tys. mieszkańców terenów przedzielonych Wisłą, którzy do tej pory musieli korzystać z promu linowego lub wielokilometrowych objazdów.
Kwidzyński most o długości 808,5 m jest najdłuższym mostem typu extradosed w Europie – to konstrukcja pomiędzy tradycyjnym mostem belkowym, a mostem podwieszany, czyli wantowym.
Inwestycję wartą ok. 375 mln zł realizuje konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman. Rozpoczęto ją we wrześniu 2010 r.
Więcej: gazeta.pl.
Most połączy Kwidzyn z lewą stroną rzeki i autostradą A1. Ułatwi komunikację blisko 200 tys. mieszkańców terenów przedzielonych Wisłą, którzy do tej pory musieli korzystać z promu linowego lub wielokilometrowych objazdów.
Kwidzyński most o długości 808,5 m jest najdłuższym mostem typu extradosed w Europie – to konstrukcja pomiędzy tradycyjnym mostem belkowym, a mostem podwieszany, czyli wantowym.
Inwestycję wartą ok. 375 mln zł realizuje konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman. Rozpoczęto ją we wrześniu 2010 r.
Więcej: gazeta.pl.
oprac. PD