UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Porozumienie w sprawie drogi na przekop

Z inicjatywy wójta Roberta Zielińskiego (gmina Sztutowo - dop. red.), odbyło się spotkanie dotyczące stanu nawierzchni oraz bezpieczeństwa użytkowników ruchu na drodze wojewódzkiej nr 501 - relacjonuje portal Żuławy TV. Sporna sytuacja dotycząca drogi ma związek z przekopem Mierzei Wiślanej. Zainteresowane strony podpisały porozumienie o współpracy.

Jak wskazuje wójt Robert Zieliński, na teren przekopu dopłynęły do tej pory tylko dwa statki z kamieniem, a reszta transportu odbywa się drogą wojewódzką. Skutki tej sytuacji odczuwają mieszkańcy, problemami są pogarszający się stan drogi, pękające ściany domów i duże natężenie ruchu.

- W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele Przedsiębiorstwa Budowlanego NDI - wykonawcy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, przedstawiciele Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku, przedstawiciel Urzędu Morskiego w Gdyni, pełnomocnik marszałka województwa pomorskiego, burmistrz Krynicy Morskiej, wójt gminy Sztutowo, wójt gminy Stegna, przedstawiciele Rady Gminy Sztutowo, sołtys wsi Sztutowo oraz przedstawiciele mieszkańców gminy Stegna i Sztutowo - czytamy na Żuławy TV.

- Udało się nam doprowadzić do podpisania wspólnego porozumienia, w którym każdy z uczestników spotkania zobligował się do wykonania działań - podkreślał po zakończeniu rozmów Robert Zieliński. Te działania to m. in. ograniczenie dozwolonej prędkości, naprawa drogi i podjęcie próby uzyskania środków na przebudowę drogi 501.

- Zarząd zdaje sobie sprawę z sytuacji na drodze wojewódzkiej nr 501, ze stanu nawierzchni, który jest zły - podkreśliła Anna Brzezińska-Michałejko z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku. - Planujemy rozpocząć wykonywanie remontów cząstkowych, będą przeprowadzone szybciej niż planowaliśmy to zrobić. Chcemy to rozpocząć od połowy miesiąca, jeśli tylko warunki pogodowe na to pozwolą.

Anna Brzezińska-Michałejko zaznaczyła, że w planach jest przebudowa ok. 2-kilometrowego odcinka drogi od Krynicy Morskiej do przekopu. Ze względu na brak środków przebudowy lub remontu nie doczeka się droga od Mikoszewa do przekopu.

- Zapewniano wszystkich, że większość transportu będzie odbywać się droga morską, niestety większość odbywa się drogą lądową, a droga nr 501 nie jest przystosowana do aż tak dużego natężenia ruchu. Przed rozpoczęciem prac na przekopie przeprowadziliśmy ocenę nośności drogi, jesteśmy w posiadaniu tych badań - stwierdziła Anna Brzezińska-Michałejko. Dodała, że planowane są kolejne badania, mające pokazać stopnień zniszczenia nawierzchni.

Przedstawicielka Zarządu Dróg Wojewódzkich w Gdańsku zaznaczyła, że do ministra były składane wnioski o dofinansowanie na przebudowę i remont dróg 501 i 502, jednak bezskutecznie.

- Będziemy interweniowali dalej - podkreśliła. Przyznała, że takiemu przedsięwzięciu nie jest w stanie podołać jedynie samorząd.

Co jeśli podpisane porozumienie nie przyniesie pożądanych efektów? Mieszkańcy Mierzei Wiślanej chcą zablokować jedyną drogę dojazdową na przekop.

 

Więcej na Żuławy TV

.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • zarząd dróg wojewódzkich w gdańsku miał ma i będzie miał w głębokim poważaniu czytaj w. .. ..
  • w......... ludzi równo ile można pisać wniosków o pieniądze z UE trzeba tylko chcieć miernoty umysłowe i ćwierć inteligenci
  • Bo miliard na przekop to dopiero początek wydatków. Teraz władza powinna dołożyć drugi miliard na modernizację drogi 501 i infrastrukturę turystyczną żeby Zalew i tereny wokół stały się atrakcją. Bez tego przekop nie ma sensu.
  • Kaczan-wal śmiało - idż na całość z pieśnią wielbiącą jarosława i te bzdury w wyższym levelu!!!! hahaha
  • "Mieszkańcy Mierzei Wiślanej"Przecież to nie ich droga!
  • Czy w artykule nie ma jakiegoś błędu? Od kiedy to Minister Obrony Narodowej zajmuje się dofinansowywaniem remontów dróg XD
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18
    3
    dfhgh(2021-03-06)
  • i wreszcie zrobią drogi, bo faktycznie jeszcze przed przekopem. .szału nie było.
  • Do wszystkich ludzi dobrego serca podobno elbląski komunista udający wielce oświęconego pozycza kasę i nie oddaje wręcz zapiera się że nie pożyczał
  • dziwna sprawa. .. na remont drogi brakuje pieniędzy, a na pensje dla zarządu pieniądze są. .. .coś to nie gra, po co jest ten cały zarząd, jeżeli nie realizują tego do czego zostali powołani?
  • @JesusAlvaro - twoj wpis nie ma sensu
  • Bareja by tego nie wymyślił. .. .. Od Krynicy do przekopu naprawimy a od Mikoszewa do przekopu nie, czyli reasumując materiał wozimy drogą od Mikoszewa do przekopu, a od Krynicy do przekopu nic nie wozimy i naprawiamy :-D
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    37
    0
    NadszyszkownikKilkujadek(2021-03-06)
  • I pomyśleć, że przekop mógłby już być w 2010 albo w 2011 roku gotowy. Bo PO tak Elbląga nie lubią, że im wszystko przeszkadza. Kolej Nadzalewowa im przeszkadza, Przekop im przeszkadza. W Świnoujściu w 2007 R. Została zablokowana budowa tunelu pod Świną, a mieszkańcy Świnoujścia, żeby dostać się na drugą część miasta muszą płynąć statkiem
Reklama