UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Dzień Konsumenta

Dzisiaj (15 marca) przypada Światowy Dzień Konsumenta. Data obchodów została wybrana w nawiązaniu do deklaracji prezydenta Johna Kennedy'ego z 15 marca 1962 r. przed Kongresem Stanów Zjednoczonych, w której wypowiedział się za obroną konsumentów i ogłosił ich cztery podstawowe prawa: do bezpieczeństwa, informacji, wyboru oraz prawo do tego, by zostać wysłuchanym.

W 1983 roku, na pamiątkę wystąpienia amerykańskiego prezydenta, międzynarodowa organizacja konsumencka Consumers International (grupująca ponad 270 organizacji i instytucji ze 110 krajów) ustanowiła dzień 15 marca Światowym Dniem Praw Konsumenta.
     Dwa lata później Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych przyjęto jednomyślnie "Wytyczne w sprawie ochrony konsumentów", które określają obowiązki rządów w stosunku do Konsumentów - obywateli poszczególnych krajów członkowskich ONZ.
     Obecnie w Polsce fundamentalnym zapisem dotyczącym ochrony praw konsumenta jest artykuł 76 Konstytucji RP, który stanowi, że "Władze publiczne chronią konsumentów, użytkowników i najemców przed działaniami zagrażającymi ich zdrowiu, prywatności i bezpieczeństwu oraz przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi."
     Jedną z instytucji powołaną do ochrony niektórych praw konsumentów jest Inspekcja Handlowa.
     W 2007 r. w Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej w Olsztynie, w skład której wchodzą Delegatury w Elblągu i Ełku, przeprowadzono 348 mediacji, z których 206 załatwiono pozytywnie dla konsumentów.
oprac. A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Jako konsument stanowczo protestuje przeciwko blokadzie informacji niekorzystnych dla PO i Tuska, to jest tak jak za komuny- trzeba było słuchac Radia Wolna Eurpa a teraz Radia Maryja, Jak mówił Papież JPII- nie lękajcie się
  • Platforma Obywatelska odrzuciła wniosek PISu o budżet 7 mln zł na żuławy elbląskie-zapamietajcie to ELBLążANIE
Reklama