Warunki gwarancji powinny wskazywać termin w jakim powinna być rozpatrzona i załatwiona reklamacja. Klient może żądać od sprzedawcy naprawy towaru lub wymiany.
Jeśli naprawa lub wymiana narażałaby reklamującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo zwrotu gotówki.
Konsument może w trakcie rozpatrywania reklamacji zażądać zwrotu gotówki lub obniżenia ceny na podstawie ustawy konsumenckiej. Swoje żądanie powinien zgłosić sprzedawcy na piśmie, w którym musi opisać znaczne niedogodności będące rezultatem przedłużającej się naprawy gwarancyjnej (np. zepsuty piec - brak ogrzewania w mieszkaniu). Do sporządzonego pisma należy dołączyć dowód reklamacji gwarancyjnej.
Konsument może w trakcie rozpatrywania reklamacji zażądać zwrotu gotówki lub obniżenia ceny na podstawie ustawy konsumenckiej. Swoje żądanie powinien zgłosić sprzedawcy na piśmie, w którym musi opisać znaczne niedogodności będące rezultatem przedłużającej się naprawy gwarancyjnej (np. zepsuty piec - brak ogrzewania w mieszkaniu). Do sporządzonego pisma należy dołączyć dowód reklamacji gwarancyjnej.
oprac. Anieze