UWAGA!

Mediuj z Inspekcją

Blisko 200 z 350 przeprowadzonych w ubiegłym roku mediacji zakończyło się z korzyścią dla konsumentów - informuje Wojewódzka Inspekcja Handlowa, w skład której wchodzi delegatura w Elblągu.

Mediacje wszczynane są z urzędu lub z inicjatywy klienta. Aż połowa z nich dotyczy sporów w sprawie reklamacji obuwia, zdecydowanie mniej jest związanych z dyskusyjnym wykonaniem usług, na końcu są te dotyczące zakupu odzieży, sprzętów AGD czy RTV.
     Jakie przywileje mamy my, konsumenci ? Prócz nieograniczonego prawa do wyboru na wolnym rynku, mamy prawo do bezpieczeństwa, do informacji i do tego, by zostać wysłuchanymi. Z tym bywa największy kłopot, bo sprzedawcy towarów czy usług nie zawsze chcą i potrafią respektować prawo.
     O nasze interesy dba m.in. Inspekcja Handlowa. Za jej pośrednictwem poszkodowany klient może dochodzić swoich roszczeń. Niestety, rzadko korzystamy z możliwości rozpatrzenia sprawy przez mediacje lub przez Polubowny Sąd Konsumencki. A to jest dziwne, bo ta forma dochodzenia roszczeń jest prosta, szybka i co ważne - bezpłatna.
Mira Stankiewicz - Telewizja Elbląska
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
Reklama