Blisko 200 z 350 przeprowadzonych w ubiegłym roku mediacji zakończyło się z korzyścią dla konsumentów - informuje Wojewódzka Inspekcja Handlowa, w skład której wchodzi delegatura w Elblągu.
Mediacje wszczynane są z urzędu lub z inicjatywy klienta. Aż połowa z nich dotyczy sporów w sprawie reklamacji obuwia, zdecydowanie mniej jest związanych z dyskusyjnym wykonaniem usług, na końcu są te dotyczące zakupu odzieży, sprzętów AGD czy RTV.
Jakie przywileje mamy my, konsumenci ? Prócz nieograniczonego prawa do wyboru na wolnym rynku, mamy prawo do bezpieczeństwa, do informacji i do tego, by zostać wysłuchanymi. Z tym bywa największy kłopot, bo sprzedawcy towarów czy usług nie zawsze chcą i potrafią respektować prawo.
O nasze interesy dba m.in. Inspekcja Handlowa. Za jej pośrednictwem poszkodowany klient może dochodzić swoich roszczeń. Niestety, rzadko korzystamy z możliwości rozpatrzenia sprawy przez mediacje lub przez Polubowny Sąd Konsumencki. A to jest dziwne, bo ta forma dochodzenia roszczeń jest prosta, szybka i co ważne - bezpłatna.
Jakie przywileje mamy my, konsumenci ? Prócz nieograniczonego prawa do wyboru na wolnym rynku, mamy prawo do bezpieczeństwa, do informacji i do tego, by zostać wysłuchanymi. Z tym bywa największy kłopot, bo sprzedawcy towarów czy usług nie zawsze chcą i potrafią respektować prawo.
O nasze interesy dba m.in. Inspekcja Handlowa. Za jej pośrednictwem poszkodowany klient może dochodzić swoich roszczeń. Niestety, rzadko korzystamy z możliwości rozpatrzenia sprawy przez mediacje lub przez Polubowny Sąd Konsumencki. A to jest dziwne, bo ta forma dochodzenia roszczeń jest prosta, szybka i co ważne - bezpłatna.
Mira Stankiewicz - Telewizja Elbląska