
Warmińsko-Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Elblągu jako jedna z siedmiu instytucji europejskich realizuje trzyletni, międzynarodowy projekt edukacyjny o nazwie MOPED. Właśnie zakończył się kurs pod nazwą „Wspieranie procesu kształcenia uczniów poprzez diagnozę i ocenianie kształtujące”.
- Naszymi partnerami w realizacji tego projektu są instytucje oświatowe z Frankfurtu (Niemcy), Budapeszt (Węgry), Sofii (Bułgaria), Creteil (Francja), Salzburga (Austria) i Carlisle (Wielka Brytania) - mówią koordynatorki projektu z elbląskiego W-MODN, Mariola Chodakowska-Malkiewicz i Marzanna Tyburska. - Celem projektu jest wsparcie merytoryczne kadry nauczycielskiej w zakresie diagnostyki pedagogicznej i oceniania, czyli rozpoznawania umiejętności uczniów, by zapewnić im możliwie najwszechstronniejszy rozwój.
W kursie pod nazwą „Wspieranie procesu kształcenia uczniów poprzez diagnozę i ocenianie kształtujące” wzięło udział 22 nauczycieli z gimnazjów z województwa warmińsko-mazurskiego. Tematyką spotkań było m.in. interpretowanie orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz tworzenie szkolnych systemów badania osiągnięć. Zajęcia prowadzili konsultanci z W-MODN, specjaliści z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 oraz nauczyciele z Gimnazjum w Milejewie.
Podobne kursy realizują wszystkie instytucje partnerskie projektu. Na ich podstawie zostanie opracowany międzynarodowy kurs dla nauczycieli.
W kursie pod nazwą „Wspieranie procesu kształcenia uczniów poprzez diagnozę i ocenianie kształtujące” wzięło udział 22 nauczycieli z gimnazjów z województwa warmińsko-mazurskiego. Tematyką spotkań było m.in. interpretowanie orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz tworzenie szkolnych systemów badania osiągnięć. Zajęcia prowadzili konsultanci z W-MODN, specjaliści z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 oraz nauczyciele z Gimnazjum w Milejewie.
Podobne kursy realizują wszystkie instytucje partnerskie projektu. Na ich podstawie zostanie opracowany międzynarodowy kurs dla nauczycieli.
oprac. PD