„Poradnia Konsumencka” jest kolejnym pomysłem Elbląskiego Centrum Mediacji i Aktywizacji Społecznej. Pokrzywdzeni lub nieświadomi swoich praw klienci będą mogli zasięgnąć opinii ekspertów od 1 marca. Projekt jest współfinansowany przez Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Elbląskie Centrum skupi się na jakości produktów spożywczych czy przemysłowych. Pokrzywdzeni klienci będą mogli złożyć wniosek o przeprowadzenie kontroli w nieuczciwych punktach sprzedaży towarów lub usług. Fachową pomoc uzyskają np. kierowcy, którzy zatankowali samochody paliwem złej jakości.
Dotychczas Elbląskie Centrum informowało konsumentów przede wszystkim o postępowaniach reklamacyjnych i gwarancyjnych. Konieczne było także przedstawianie podstawowych obowiązków sprzedawców czy usługodawców.
Porady będą udzielane telefonicznie, za pomocą poczty tradycyjnej i elektronicznej oraz bezpośrednio w Elbląskim Centrum Mediacji i Aktywizacji Społecznej.
Samorząd Województwa przekaże placówce 29,8 tys. zł jako dotację celową na wykonanie zadań publicznych w zakresie upowszechniania i ochrony praw konsumentów.
Dotychczas Elbląskie Centrum informowało konsumentów przede wszystkim o postępowaniach reklamacyjnych i gwarancyjnych. Konieczne było także przedstawianie podstawowych obowiązków sprzedawców czy usługodawców.
Porady będą udzielane telefonicznie, za pomocą poczty tradycyjnej i elektronicznej oraz bezpośrednio w Elbląskim Centrum Mediacji i Aktywizacji Społecznej.
Samorząd Województwa przekaże placówce 29,8 tys. zł jako dotację celową na wykonanie zadań publicznych w zakresie upowszechniania i ochrony praw konsumentów.
Gabinet Marszałka