07:15
W tym roku po raz pierwszy rekrutacja do klas pierwszych szkół podstawowych odbywa się za pomocą elektronicznej platformy edukacyjnej. Jak zapewnia ratusz jest to dobre rozwiązanie, gdyż pozwoli uniknąć problemów związanych przede wszystkim z blokowaniem miejsc w kilku szkołach przez te same dzieci.
Zgodnie z ustawą, do pierwszej klasy przyjmuje się z urzędu dzieci zamieszkałe w obwodzie danej szkoły, a w dalszej kolejności, jeśli są wolne miejsca, dzieci zamieszkałe poza nim.
Rekrutacja do szkół podstawowych ruszyła 1 marca. Jej wyniki mają być znane 22 kwietnia. W przypadku przedszkoli rekrutacja rozpocznie się 16 marca. W procesie tym biorą udział dzieci 3-, 4-, 5- i 6-letnie, urodzone w latach 2013-2010. Dzieci urodzone w 2014 r., które mają ukończone 2,5 roku, będą rekrutowane w szczególnie uzasadnionych przypadkach przez dyrektorów poza rekrutacją elektroniczną od 1 września 2016 r.
Od 1 do 14 marca trwa składanie przez rodziców do dyrektora przedszkola deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w danej jednostce. Listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do danych placówek podane zostaną do publicznej wiadomości 22 kwietnia.
Jak wyjaśnia ratusz, zarówno w przypadku rekrutacji do pierwszej klasy, jak i do przedszkola, wypełnienie deklaracji lub wniosku bez wydrukowania go, podpisania i dostarczenia do przedszkola czy szkoły nie jest zgłoszeniem. Taki kandydat nie bierze udziału w procesie rekrutacji na nowy rok szkolny.
- Rodzice, którzy nie mogą wypełnić wniosku w systemie elektronicznym np. z powodu braku komputera, czy dostępu do Internetu, mogą złożyć podanie w sposób tradycyjny – wyjaśnia Joanna Urbaniak.