
Od kilku dni emitowany jest w telewizjach prywatnych, państwowych oraz w sieciach kin wielosalowych. Spot Banków Żywności to element tegorocznej kampanii przebiegającej pod hasłem „Kup coś dla nie siebie”. Nagrania do niego odbywały się… w dziale z makaronami elbląskiego E.Leclerc’a. Zobacz fotoreportaż .
Wydawałoby się, że 30-sekundowy materiał wymaga niewiele zaangażowania, poświęconego czasu i osób tworzących. O tym, że niełatwy to kawałek chleba przekonał się przede wszystkim trzon realizacyjny: Bartek Rybaczewski (reżyseria, zdjęcia i montaż), Kuba Qbi Strumiński (montaż i postprodukcja) oraz Jola Prokopowicz (nadzór merytoryczny, logistyka). Jednak to nie koniec osób zaangażowanych w tę produkcję. Z pomocą przyszło blisko dwudziestu wolontariuszy, którzy statystowali w nagraniach: głosu w spocie użyczył Mariusz Michalski, a autorską wersję kolędy stworzył Maciej Olewniczak.
– Pierwszy raz stanęło przed nami wyzwanie angażujące tak wielu ludzi i to o nieludzkich porach nagrań – przyznaje Kuba Qbi Strumiński. – Przez trzy dni z rzędu na terenie Leclerca rozstawialiśmy swój sprzęt, ubieraliśmy choinkę, mocowaliśmy ozdoby świąteczne, ustawialiśmy ludzi. Z nagraniami i uprzątnięciem całego naszego bałaganu musieliśmy zdążyć jeszcze przed otwarciem sklepu. To dopiero było wyzwanie. Na szczęście wszyscy podołali, łącznie z wyrozumiałą i pomocną obsługą sklepu.
– Skoordynować ludzi to jedno, a ustawić sprzęt, który niekoniecznie był typowo realizacyjnym, to drugie – śmieje się Bartek Rybaczewski. – Długo zastanawialiśmy się co zrobić, żeby wózek sklepowy, który w głównej scenie prowadzony jest kolejno przez wiele osób, poruszał się płynnie. Kto by pomyślał, że sprawę rozwiąże wykładzina i korytka do kabli. Jeszcze długo będziemy pamiętać organizację tej akcji.

Dla młodej ekipy ESWIP-u było to duże doświadczenie, ale, jak zgodnie przyznaje, prawdziwym sukcesem okaże się, jeśli spot przyniesie oczekiwany rezultat – każdy będzie mógł poczuć magię tych Świąt.
W ogólnopolską kampanię „Kup coś dla nie siebie”, jako jeden z 31 oddziałów w Polsce, corocznie angażuje się także Bank Żywności w Elblągu. W najbliższy weekend (5-7 grudnia) klienci elbląskich sklepów będą mogli przeznaczyć na potrzebujących żywność, której przechowywanie nie wiąże się z ryzykiem szybkiej utraty przydatności. Rekomendowanymi produktami są: ryż, olej, konserwy, słodycze i dżemy. Jak informuje Federacja Polskich Banków Żywości, produkty zebrane podczas zbiórek jeszcze przed Świętami trafią do organizacji zajmujących się dożywianiem. Tradycyjną akcję w sklepach uzupełni internetowa zbiórka oraz wysyłka SMS-ów o treści „POMAGAM” na numer 7272 (koszt 2,44 zł), trwające do 31 grudnia. Informacje o internetowej zbiórce oraz listę sklepów, które włączyły się do akcji można znaleźć na stronie www.bankizywnosci.pl. Spot kampanii dostępny jest na stronie www.telewizjaobywatelska.org.pl.