UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Teraz ja - Sygnalizacja świetlna

 
Elbląg, Sygnalizacja świetlna
fot. AD

Ostatnimi czasy mogliśmy zauważyć, że została zainstalowana nowa sygnalizacja świetlna przy Placu Słowiańskim (skrzyżowanie ulicy Rycerskiej z Wigilijną). Nowa sygnalizacja miała za zadanie zmniejszyć ilość wypadków. Ale czy tak naprawdę jest bezpieczna?

Owszem dla kierowców może i tak ale dla ludzi, szczególnie niewidomych, może być zagrożeniem. Przejście dla pieszych jest oznakowane sygnałem świetlnym jak i dźwiękowym. Tyle, że sygnał świetlny zmienia się na czerwone światło szybciej niż dźwiękowy to sygnalizuje. Wyobraźmy sobie niewidomą osobę przechodzącą przez to przejście. Słysząc sygnał wskazujący na zielone światło wchodzi na jezdnie, gdy samochody już zaczynają ruszać. Kierowca, który tylko czeka na zielone światło może nie zauważyć niczego nieświadomego pieszego i go potrącić.
       Problem ten może być niedostrzegany przez wielu ludzi, lecz pomyślmy o niepełnosprawnych, przecież mają takie same prawa jak my i nie możemy ich w żaden sposób narażać na niebezpieczeństwo.
      
Autor Teraz Ja
Liczba publikacji: 1
W tym miesiącu: 0
Ocena Głosów Komentarzy
5.7 9 11

A moim zdaniem...
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • A już chciałem głupio skomentować - a tu proszę autor ma rację. Ale faktem jest też że, spora część kierowców z lewego pasa tnie prosto.
  • Przede wszystkim to zielone światło pali się za krótko, jak można ustawiać czas zielonego światła tak by by zdążyć trzeba podbiec ???? Tyczy się to całego Elbląga.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zapytuje(2012-12-11)
  • skrzyżowanie 1 Maja - Hetmańska to jest dopiero cudo, samochody jadące od 12 lutego mają opóxnione zielone światło o około 10 sekund w stosunku do kierowców jadących od 100 lecia. dlaczego? co autor tego opóxnienia w zapaleniu świateł chciał osiagnąć? osiągnął jedno, jak tak stoję na pasach i widzę jedne samochody śmigające, a drugie stojące to się zastanawiam ile przekleństw i wulgaryzmów musi tam codziennie padać z ust kierowców i piszych, bo oni równiez nie wiadomo czemu stoją na czerwonym te sekundy. Oczywiście prosze nie wciskac kitu, że te sekundy są dla wyjeżdżających z 1 maja bo tam nie ma żadnego ruchu,
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    sdffsd(2012-12-11)
  • Faktem jest, że zmiana sygnalizacji poprawiła organizację ruchu na tamtym skrzyżowaniu, ale by dzieło uznać za dokończone, należałoby wyznaczyć dodatkowe pasy dla skręcających w lewo z ul. Pocztowej i Rycerskiej, pozostawiając po dwa pasy dla jadących prosto. Skrzyżowanie jest tak szerokie, że delikatne zwężenie dotychczasowych czterech pasów pozwoliłoby uzyskać piąty, nie zmniejszając płynności ruchu. To łatwy i tani zabieg, a korzyści z niego byłyby bardzo duże!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    siblag(2012-12-11)
  • Ta sygnalizacja świetlna to pikuś, lepiej zająć się sygnalizacją przy rynku. Bardziej o wydłużenie przejścia dla pieszych, gdyż chora czy starsza osoba nie przejdzie na drugą stronę. Chyba że nauczy się latać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    oburzony_człowiek(2012-12-11)
  • Pomyśl zanim napiszesz ponieważ jak wydłużymy przejście to chora i starsza osoba będzie przechodziła jeszcze dłużej Przejście na długość określa szerokość jezdni a w tym przypadku mamy jeszcze wyspę.
  • Ale na tej wyspie widziałem w dni targowe tłum ludzi którzy nie zdążyli. A na środku owej wyspy są tory tramwajowe. I o wypadek nietrudno gdy tramwaj ruszy ocierając się o ludzi.
  • zrobiło się bezpiecznie i niech tak zostanie kierowca.
  • chcę mieć skrzydła i w ogóle nie kręcić się przy smrodzących samochodach!
  • Oba przejścia na targowisko to jeden wielki skandal. Od zachodu 10 (dziesięć) sekund. Od wschodu 17 sekund ("PRZEJŚĆIE DWUETAPOWE"). Zlikwidowano przejście bez świateł, nie tylko nie dając nic w zamian, dodatkowo zmuszając pieszych do czekania po środku, bo jaśnie samochody muszą jechać. Oczywiście nikt nie czeka, tylko tłumek lezie na czerwonym, a jak będzie wypadek to też oczywiście będzie winny pieszy. Otóż nie oczywiście. Durnoty trzeba usuwać, wystarczy 1 minuta dla pieszych. W razie wypadku znajdziemy autora takiego ustawienia czasu świateł a prokurator zapewne określi stopień winy.
  • Skandalem jest sygnalizacja świetlna od Dąbka do Hetmańskiej. Na każdym skrzyżowaniu/przejściu trzeba zaliczyć postój na czerwonym - przynajmniej jadąc z dozwoloną prędkością. Nie lepiej jest na Ogólnej. Zielona linia po prostu tam nie istnieje. Również ciekawe jest skrzyżowanie Fromborska Ogólna, które pomimo, że jest bezkolizyjne, wcale tak oznaczone nie jest. Ciekawe co będzie, jak któryś mądry zmieni sekwencję świateł, a ludzie nadal bedą na pamieć skręcać w lewo z Fromborskiej w Ogólna. W tym mieście nie ma wielu samochodów, a taka sygnalizacja zapewnie zatory. Jest gdzieś gorzej?
Reklama