UWAGA!

Aby promować miasto

 Elbląg, Od lewej: dyrektor DKS Hanna Laska- Kleinszmidt, Prezydent Elbląga Grzegorz Nowaczyk oraz Emil Słodownik z Biura Obsługi Inwestora
Od lewej: dyrektor DKS Hanna Laska- Kleinszmidt, Prezydent Elbląga Grzegorz Nowaczyk oraz Emil Słodownik z Biura Obsługi Inwestora (fot. WS).

Dwie kategorie konkursowe, szereg nagród oraz prawo do posługiwania się znakiem „Made in Elbląg”. Tematem dzisiejszego (31 stycznia) spotkania w Urzędzie Miejskim był nowy sposób promocji elbląskich produktów i usług oraz związany z tym konkurs.

– Inaugurujemy dziś ogólnopolską kampanię będącą naszą odpowiedzą na trudne warunki, jakie stawia przed nami światowa gospodarka w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy. Małe, średnie oraz duże przedsiębiorstwa, które są silnikiem naszego elbląskiego rynku muszą mierzyć się z tymi warunkami oraz nowymi wyzwaniami w Elblągu, w Polsce oraz w całej Europie – wyjaśniał Prezydent Elbląga Grzegorz Nowaczyk. – Od początku deklarowałem, że zarówno ja, jak i moi współpracownicy chcielibyśmy być partnerem dla przedsiębiorstw, wsłuchiwać się w potrzeby rynku, być partnerem przewidywalnym finansowo oraz partnerem menedżerskim tj. takim, który będzie odpowiadał na nowe wyzwania rynkowe, które się cały czas pojawiają. Jednym z elementów takiego menedżerskiego podejścia samorządu do przedsiębiorstw jest kampania, którą za chwilę otwieramy.
       Jak mówił Grzegorz Nowaczyk będzie to kampania informacyjno- medialna, w której promowane będą produkty oraz usługi wytwarzane w naszym mieście oraz dystrybuowane na rynek ogólnopolski, europejski oraz światowy. Według Prezydenta wiąże się to z trzema aspektami.
       – Po pierwsze jest to dowód naszej odpowiedzialności za trwałość istniejących w naszym mieście miejsc pracy. Sytuacja jest bardzo trudna, spowolnienie gospodarcze dotarło również do Elbląga, jest bardzo ciężko tworzyć nowe miejsca pracy, dlatego chcemy wspólnie z przedsiębiorcami utrzymać te, które już są – mówił Prezydent. – Po drugie chcemy promować wieloletni dorobek gospodarczy Elbląga. Nasze miasto jest bardzo silnie związane z kilkoma branżami, a kampania „Made in Elbląg” ma te związki jeszcze bardziej wzmacniać, a przy okazji informować o tym, co nowego pojawia się w Elblągu i co może zaskoczyć Polskę oraz znacznie szersze rynki. Po trzecie jest to kolejny etap budowania nowych standardów w naszym mieście, które mają szansę na stałe wpisać się jako nowe elementy elbląskiej społeczności lokalnej. Wsparcie lokalnych przedsiębiorców poprzez Made in Elbląg to kolejny element dobrych praktyk samorządu lokalnego, które zapiszą się jako stały element elbląskiej społeczności lokalnej.
       Jak wyjaśnia Hanna Laska- Kleinszmidt, dyrektor Departamentu Komunikacji Społecznej pierwszym etapem kampanii będzie przeprowadzenie konkursu pod hasłem Made in Elbląg oraz kampania informacyjna dla lokalnych przedsiębiorców. Na ten cel miasto przeznaczy 45 tys. zł.
       – Efektem konkursu będzie uzyskanie doskonałego produktu promującego miasto – wyjaśniała Hanna Laska- Kleinszmidt. – Budujemy markę Elbląg przy jednoczesnym wzmacnianiu lokalnych przedsiębiorców.
       Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach: „start up” dla podmiotów działających do 12 miesięcy oraz dla podmiotów działających powyżej 12 miesięcy. Jak wyjaśniał Emil Słodownik z Biura Obsługi Inwestora w konkursie mogą wziąć udział wszystkie firmy z terenu Elbląga, osoby fizyczne, instytucje czy przedsiębiorstwa ekonomii społecznej.
       – Istotnym elementem konkursu jest to, że mogą brać w nim udział usługi czy produkty, które pojawiły się na rynku minimum trzy miesiące przed zgłoszeniem wniosku. Poza tym nie będzie ograniczeń z tytułu dotychczasowych osiągnięć – mówił Emil Słodownik. – Jeżeli dana firma ma jakąś rzecz, którą może się pochwalić, a która została już spostrzeżona i nagrodzona na rynku ogólnopolskim, europejskim czy światowym to również może wziąć udział i starać się o nasze logo i nagrodę.
       Laureaci konkursu otrzymają statuetkę oraz dyplom, możliwość prezentacji nagrodzonego produktu lub usługi na stoisku podczas Dni Elbląga 2013 oraz możliwość promocji poprzez wymienienie nazwy laureata w tekście sponsorowanym zamieszczonym w wydaniu lokalnym czasopisma Newsweek oraz w Pulsie Biznesu.
       Wnioski można będzie składać do 10 maja br. (szczegółowe informacje będą dostępne na stronie Urzędu Miejskiego), natomiast 17 czerwca kapituła konkursu, w skład której wejdzie m.in. Zbigniew Walczyk, rektor PWSZ w Elblągu czy Juliusz Marek - właściciel Telewizji Elbląskiej, ogłosi wszystkie nominacje w tych dwóch kategoriach. Ostatnim etapem będzie uroczysta gala, która odbędzie się 27 czerwca, gdzie nastąpi ogłoszenie grona laureatów.
      
mw

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
Reklama