UWAGA!

Ciężarówek mniej, ale kontrole bardziej szczegółowe

 Elbląg, Ciężarówek mniej, ale kontrole bardziej szczegółowe
fot. arch. SG

W marcu na drogowych przejściach z Federacją Rosyjską w Bezledach oraz Grzechotkach ruch samochodów ciężarowych jest mniejszy o ponad 40 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wpływ ma tu wojna w Ukrainie i unijne sankcje. Kontrole na granicach, jak zapewniają celnicy, są obecnie bardzo szczegółowe.

O konieczności szczegółowych kontroli ciężarówek przekraczających granicę z Rosją wypowiadał się podczas konferencji prasowej 26 marca Paweł Jabłoński, wiceminister spraw zagranicznych.

- Zostały podjęte środki, aby zapobiec przewozowi towarów, które są objęte sankcjami. Jest zwiększona intensywność kontroli granicznej. Krajowa Administracja Skarbowa, służby celne bardzo intensywnie pracują nad tym, aby tam nie dochodziło do łamania prawa i do obchodzenia sankcji. Będziemy to kontynuować, równocześnie wywierając dalszą presję, rozmawiać z naszymi partnerami z UE i innymi, aby te sankcje były rozszerzane, bo w dalszym ciągu uważamy, że te narzędzia UE powinna zastosować – mówił wiceminister Paweł Jabłoński.

Na przejściach drogowych z Federacją Rosyjską w Bezledach i Grzechotkach takie kontrole są realizowane – zapewnia nas Izba Administracji Skarbowej w Olsztynie.

- Po 24 lutego, czyli po wybuchu wojny w Ukrainie, nasze kontrole na przejściach drogowych z Federacją Rosyjską w Bezledach i Grzechotkach są na bardzo wysokim poziomie szczegółowości. Dotyczy to również przejść kolejowych w Braniewie i Korszach - mówi mł. asp. Marta Rosiak, oficer prasowa Izby Administracji Skarbowej w Olsztynie. Jak podkreśla Marta Rosiak odprawiane na przejściach drogowych samochody oraz znajdujący się w nich towar są prześwietlane skanerem RTG.

- Wykonujemy także bardzo szczegółowe rewizje. Przewożone towary sprawdzamy wyjątkowo dokładnie, samochody i pociągi są przeszukiwane. Dotyczy to każdego samochodu i każdego pociągu, który przekracza granicę Unii Europejskiej – mówi mł. asp. Marta Rosiak.

Ruch samochodów ciężarowych na przejściach w Bezledach i Grzechotkach jest mniejszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Od 1 do 28 marca 2022 roku odprawiono 4 tys. ciężarówek.

- W tym samym okresie ubiegłego roku było to 6700 samochodów ciężarowych - informuje mj Mirosława Aleksandrowicz, rzeczniczka prasowa Warmińsko – Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej.

Jak poinformował portal logistyka.rp.pl - przewoźnicy boją się wysyłać ciężarówki do Rosji, choć stawki są rekordowe. Ubywa zleceń na przewozy ładunków na wschód, ponieważ nadawcy obawiają się o płatności - to również jest przyczyną mniejszego ruchu na graniach z Rosją.

daw

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Uwaga! Opinia zostanie zamieszczona na stronie po zatwierdzeniu przez redakcję.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Wszelkie komentarze wokół spraw którełączą się z Ukraina, zablokowane. Tyle było narzekania na tzw. poprawność polityczna Zachodu, a u nas ? Artykuł o rondzie.... nie ma tematu zmiany jego nazwy bo.... i tutajkrótka wypowiedż vice prezydenta.
  • W tych trudnych czasach nasz rząd daje przykład całemu światu zarówno jeśli chodzi o opiekę nad uchodźcami z Ukrainyjak i na polu sankcji nakładanych na Rosję.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    31
    TeofilSkorupa(2022-03-31)
  • Jestem za tym żeby czas oraz sposób kontroli przewidywał do przepustowości 3 ciężarówek na dobę. I na drogach od razu będzie bezpieczniej.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    13
    6
    Bez pośpiechu(2022-03-31)
  • W sumie masz rację ale po tym co wyprawiali antyszczepionkowcy trudno się dziwić...
  • @TeofilSkorupa - Moim zdaniem to zła metoda. Zamykanie ust w tak poważnej sprawie budzi bardzo złe skojarzenia, a przed pewnymi sytuacjami zwiazanyni z tym co sie dzieje i tak nie uciekniemy. Dla mnie jest czymś smiesznym, że w konsekwencji najazdu kacapów niejaki pan Szuchewycz vel zwykły bandyta został niejako ''uniewinniony'' przez te okoliczności i temat ronda ma zniknąć. BTW, ja nie jestem zwolennikiem nazywania rond w ogóle, cenzura to też nie na te czasy.
  • Żeby nie było za kolorowo: według wczorajszych danych, w związku z przerwaniem łańcucha dostaw ze wschodem, w ciągu najbliższych miesięcy straci pracę kilkaset tysięcy Polaków.42% z wszystkich produktów podrożeje o kolejne 30% niezależnie od inflacji, ponieważ produkty będą sprowadzane z innych miejsc zamiast ze wschodu.
  • do 1-go komentarza-bo kazdy, kto osmiela się mic swoje zdanie i myśli samodzielnie jest ruskim trolem itp.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    3
    jeszcze będziecie płakac.(2022-03-31)
  • @Drajwer - W tym rzecz, że oprócz pięknego zrywu, solidarności i współczucia jest jeszcze ta druga strona problemu i trudne pytania o nasz los i o Polskę. Bo to niestety nie jest owsiakowy festyn który się za dzień czy dwa skończy.
  • Należy dodać, że sankcje nie obejmują tylko towarów z i do Rosji, ale przywożone z Rosji. Czyli na przykład towar Chiński wjeżdżający do EU prze Rosję czy Białoruś jest tak samo objęty ograniczeniami.
  • Odwal sie od Owsiaka, co o n ma z tym wspólnego
  • @Drajwer - warto ponieść cenę za życia ludzkie, i jeśli w tym momencie rządy UE zachowały by się jak w roku 2014 - to na UKRAINIE mogło by się nie zakończyć. Będzie trochę drożej owszem, ale może wyjść to na dobre, może ludzie zrozumieją pewne rzeczy i zasady rynku.
  • @TeofilSkorupa - Weź 4 dawkę
Reklama