UWAGA!

Czekają, aż tramwaj wjedzie w samochód

 Elbląg, Ci kierowcy akurat zatrzymali się zgodnie z przepisami
Ci kierowcy akurat zatrzymali się zgodnie z przepisami (fot. Anna Dembińska)

Remonty ulic, budowa torowiska tramwajowego to tylko niektóre utrudnienia, z którymi muszą się borykać kierowcy na elbląskich ulicach. Tymczasem również kierujący samochodami sami proszą się o nieszczęście. Do potencjalnie groźnych sytuacji dochodzi na skrzyżowaniu ulic 1 maja, Hetmańskiej i 12 lutego.

Prace przy torowisku na skrzyżowaniu ul. Grota Roweckiego, 12 lutego i Armii Krajowej powodują korkowanie się jednej z najważniejszych ulic w Elblągu. Sznur samochodów ciągnie się do skrzyżowania 1 Maja z Hetmańską. I to właśnie na tutaj niejednokrotnie dochodzi do potencjalnie niebezpiecznych sytuacji.
       Przyczyn takiej sytuacji jest kilka: główna to oczywiście brak wyobraźni niektórych kierowców. Zdjęcia, które zamieszczamy przy artykułach o wypadkach jasno pokazują, jakie szanse ma samochód w zderzeniu z tramwajem. Brakuje także synchronizacji świateł na skrzyżowaniach, Kiedy na skrzyżowaniu 12 Lutego, Grota Roweckiego i Armii Krajowej świeci się czerwone światło, to na skrzyżowaniu Hetmańskiej i 1 Maja kierowcy mają światło... zielone. I dochodzi to takich sytuacji jak opisana poniżej.
       Kierowcy samochodów jadących 12 Lutego w kierunku północnym wjeżdżają na skrzyżowanie i (ponieważ jest korek) nie mogą go opuścić. Stają więc... na torach tramwajowych leżących w ciągu ul. 1 Maja. Kilkakrotnie w ciągu dnia motorniczowie tramwajów sygnałem dźwiękowym muszą „przeganiać” niefrasobliwych kierowców.
       - Zielone światło na sygnalizatorze nie upoważnia kierowcy do wjechania na skrzyżowanie, jeżeli na skutek warunków ruchu nie będzie mógł on tego skrzyżowania opuścić – uczula starszy aspirant Wiktor Kaczmarczyk z elbląskiej policji.
       Sytuacja powinna się unormować, kiedy torowisko zostanie oddane do użytku. Wykonawca ma czas na zakończenie budowy do końca września.
Sebastian Malicki

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Brak prawidłowej synchronizacji, nie jest tłumaczeniem. Taka prawda, że co niektórzy prawko znajdują w chipsach i później widzimy takie sytuacje na drogach. Brakuje kultury i umiejętności kierowcom.
  • Po 1. Blokowanie skrzyżowań nie robi różnicy czy autom, pieszym czy tramwają powinno być karane. Po 2. W razie kolizji - w opisabej syt. - winę ponosi, zarówno motorniczy jak i kierowca, oboje wjechali na skrzyżowanie bez możliwości opuszczenia go, oboje na zielonym świetle. Po 3 właśnie takie przepisy sa chore
  • w godzinach szczytu postawić patrol i niech walą mandaty, kilka dni takiej akcji i się wszyscy nauczą
  • teoretyczne państwo
  • Kolejnym ciekawym zdarzeniem w Elblągu jest światło postawione na ulicy Grunwaldzkiej zaraz za skrzyżowaniem, Grunwaldzka/Żeromskiego, na wysokości komisu samochodowego, tam gdzie tramwaj ze środka ulicy przecina Grunwaldzką i zjeżdża na prawą stronę. Bardzo często a wręcz prawie normą jest, że pali się tam czerwone światło, a tramwaj nie jedzie ani od strony hali Elzam, ani od strony pętli na Dębowej. Czy nie można tego jakoś poprawić, bo samochody ruszają ze skrzyżowania i za chwilę muszą zatrzymywać się w oczekiwaniu na nadjeżdżający tramwaj, który nigdy się nie pojawia.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    48
    0
    kierowcasamochodu(2017-09-07)
  • Ale przecież wg. elbląskiej drogówki pojazdy mogą wjeżdżać na skrzyżowania i je blokować (bez względu na to czy są to skrzyżowania ze światłami czy bez), a pojazdy mające pierwszeństwo są zobowiązane im ustąpić (nawet jeśli pojazdy blokujące wyjeżdżają z podporządkowanych)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    0
    Kowalsky(2017-09-07)
  • akurat tam na Hetmańskiej jest tak, że ruszając z pod świateł na skrzyżowaniu z 1 maja trudno zauważyć to, że nie będzie możliwości kontynuowania jazdy, szczególnie jak ktoś jedzie tam pierwszy raz po tej niefortunnej zmianie synchronizacji świateł (wcześniej jak na skrzyżowaniu z 1 maja zmieniało się na zielone to można było przejechać dalej bez problemów nawet w godz szczytu)
  • Może Portel poda informację kto jest odpowiedzialny z imienia i nazwiska z UM za sygnalizację świetlną w Elblągu. ten "ktoś" to chyba ma ujemne IQ bo nawet z zerowym IQ to ta sygnalizacja byłaby o niebo lepsza.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18
    4
    hamulcowy(2017-09-07)
  • hamulcowy nie masz pojęcia o czym piszesz spróbuj sam to zrobić na 100% nie wiesz jak się za to zabrać ale pisać głupoty pierwszy (baranie)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    10
    jaaaaaaaa(2017-09-07)
  • hamulcowy ludzie kulturalni nie rozmawiają o IQ więc wszytko jasne, koniec tematu bo można się stoczyć na twój poziom
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    8
    wałęsabolek(2017-09-07)
  • Hetmańska to jest mistrzostwo świata hehehe. Masz zielone, jedziesz 100m i kolejne skrzyżowanie -- czerwone światło. Później znów masz zielone, 100m i znów światła i znów czerwone. Później raz się trafi, raz nie, że jest od razu zielone na tysiąclecia.
  • Brak kultury jazdy i tylko tyle, za kierownicą egoizm i chamstwo i stąd te problemy, a nie remont, tramwaj, ścieżka rowerowa itd. problem jest w ludziach, wychodzi prostactwo i cwaniactwo,
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    9
    2
    anna1010(2017-09-07)
Reklama