UWAGA!

Euro 2012. Strefa kibica

 Elbląg, Euro 2012. Strefa kibica

Nie będziemy ośrodkiem pobytowym Euro, to wiadomo od dawna. Może więc będziemy mieli przynajmniej strefę kibica. To spory wydatek, ale może się opłacić, jeśli Elbląg po Euro będzie lepiej rozpoznawalny w kraju i w Europie.

Polski Komitet Olimpijski oraz Stowarzyszenie Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji IAKS Polska zorganizowały wczoraj (13 września) konferencję dla samorządów zainteresowanych organizacją stref kibica podczas Euro 2012. Elbląg reprezentowała na tej konferencji Monika Betcher-Jankowska, p.o. dyrektora Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta.
       Strefy kibica będą miały miasta-organizatorzy Euro 2012: Warszawa na ok. 100 tys. kibiców, a Wrocław, Gdańsk i Poznań – na 30-40 tys. Ale strefy dla kibiców mogą też zorganizować inne miasta.
       Według szacunków Zbigniewa Klonowskiego, prezesa IAKS Polska, całkowity koszt organizacji na czas Euro strefy kibica na 8-15 tys. widzów to 1,5-2 mln zł. W tej cenie jest licencja, całkowite zabezpieczenie strefy i program artystyczny.
      
       Rozmowa z Moniką Betcher-Jankowską.
      

       Piotr Derlukiewicz – Czemu służyła ta konferencja?
      
Monika Betcher-Jankowska: – Miała na celu zapoznanie przyszłych organizatorów stref kibica Euro 2012 z procedurami i warunkami, jakie trzeba spełnić, żeby uzyskać od UEFA licencję „strefa kibica Euro 2012”.
      
       – Zainteresowanie jest pewnie spore?
      
– Tak, w konferencji uczestniczyli przedstawiciele wielu gmin, nawet biorąc pod uwagę tylko nasze województwo, było ich całkiem sporo. Jednak wiele miast już się wycofało, pewnie ze względu na koszty tego przedsięwzięcia.
      
       – A Elbląg?
      
– Na pewno Elbląga chce zorganizować strefę kibica Euro 2012, tym projektem zajmujemy się już od lutego tego roku. Terminy UEFA trochę nas blokują, ponieważ o strefę kibica Euro 2012 możemy się ubiegać dopiero w grudniu.
      
       – Co to takiego, strefa kibica?
      
– Każda strefa kibica musi spełnić określone warunki, których jest mnóstwo, ale, mówiąc tak najprościej: strefa kibica to oglądanie meczów na żywo, na telebimach, w miejscach publicznych. Jednak na meczach się nie kończy, to także towarzyszące temu atrakcje kulturalne i rozrywkowe, praktycznie od południa do późnych godzin nocnych.
      
       – A miejsce takiej strefy?
      
– Ważne jest, żeby miasto wybrało dogodną lokalizację. Przykłady innych miast-pretendentów, z przedstawicielami których rozmawiałam, pokazują, że na ogół wybierane są lokalizacje w centrach miast, łącznie z wyłączeniem dróg publicznych.
      
       – Jakiego efektu marketingowego się spodziewacie?
      
– Taka strefa kibica zostanie wpisana na listę stref kibica Euro 2012, więc Elbląg zaistnieje w ten sposób. Ale przede wszystkim strefy kibica przyciągają mnóstwo gości, głównie z zagranicy. Doświadczenia Euro w Portugalii pokazują, że tam więcej gości oglądało mecze w strefach kibiców oddalonych od stadionów, niż w strefach kibiców w miastach-gospodarzach mistrzostw. Przeprowadzimy oczywiście odpowiednią kampanię promocyjną. Dopiero w grudniu będzie wiadomo, które drużyny będą grały w Gdańsku, i dopiero wtedy nasza kampania będzie właściwie ukierunkowana.
      
       – Kibice będą pewnie chcieli u nas nocować...
      
– Polityka UEFA jest następująca: wszystkie hotele, do których można dojechać w półtorej godziny z miasta-gospodarza, będą traktowane jako hotele Euro 2012. Myślimy jednak nie tylko o hotelach, które tutaj mamy, także o zbudowaniu dużego pola namiotowego. Ale więcej nie powiem, bo ostateczne decyzje nie zostały jeszcze podjęte.
      
      
       ***
      
       O licencję na pokazywanie meczów w czasie Euro (to jeszcze nie oznacza strefy kibica) będzie musiał wystąpić każdy, kto spełnia choćby jeden z trzech warunków: zamierza pokazywać mecz na ekranie o powierzchni co najmniej 6 m kw., mecz będzie pokazywał w celach komercyjnych, będzie go oglądać co najmniej 150 kibiców.
       O licencję można będzie występować do UEFA od grudnia do 18 maja 2012 r. Wykupienie licencji ma kosztować 35 euro za jeden metr kwadratowy powierzchni telebimu za wszystkie mecze.
      
Piotr Derlukiewicz

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • A dajcie se spokój. Przecież wy nie potraficie jednego telebimu porządnie zorganizować przykład Dni Chleba. Mamona wyrzucona w błoto. Polska to nie Portugalia inny klimat i pogoda kapryśna. A poza tym iść i patrzeć na pijaną chołotę, hm nie warto.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Do bani(2011-09-14)
  • Nie warto. Żadna to promocja miasta, kolejny niepotrzebny wydatek związany z imprezą, która przyniesie Polsce więcej szkody niż pożytku.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    tur story(2011-09-14)
  • to nie ma co wzlekać z rozpoczęciem budowy stadionu nowego w mieście. Lepiej reklamować jakiś prestiż i atuty niż prowincje elblaskiego magistratu minionej kadencji.
  • Czy pani Monika bedzie juz do konca kadencji PO w Elblągu p. o. Dyrektora??
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Rumpel(2011-09-14)
  • W Elblągu pracują niezroganizowanii urzędnicy i po co cos tu im robic -niech tak zostanie. Pozniej sie rozejdzie po świecie ze jest jakiś tam Elbląg i zrobili strefe kibica na euro. Tylko kogo tu mają obchodzic jacys skądinąd.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zwlekana(2011-09-14)
  • Dajcie nam niemców. Ugościmy jak trzeba.
  • Mieszkancy narzekają, ze tu nie mozna załatwić małych ale ważnych dla miasta spraw chodząc po róznych biurach, opinia ludzi poza miastem jest taka, że w sądach jakies ciotki siedzą i czeka się miesiącami, wszędzie kulejąca państwowośc i wy chcecie to poprawić euro przez pare tygodni ? Wątpie żeby administracja stanęła na wysokości wykształconego zadania i sie zwyczajnie przestraszy. W dodatku nawet w instytucjach kultury brak kultury i cos takiego to nie jest postawienie dla chołoty na dni Elbląga sceny byle wrzucic kapele do grania dla miejscowych, powiedziec heloł, pomachac, usmiechnąć sie i schowac, a po obrzezach postawić jarmark dla niekumatych dzieci. To moze byc wyzwanie dla jakies dodatkowej ekipy zorientowanej w terenie, ktora dobrze sie o tym wypowiada i odpowiednio wypromuje całość. Zakompleksieni radni czegos takiego nie robili i może jeden by skoordynował, ale jak przychodzi co do czego to my tu potrafimy tylko wywalic mase kasy na przygotowanie głównie z zewnątrz i jak sie nie zna to byle kto wcisnie cokolwiek. Dlatego twierdze, ze coś takiego na taką skale nie będzie chociaz przydałoby sie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zprawdziwego zdarzenia(2011-09-14)
  • pewnie poza ta panią z konferencji reszta nie ma pojęcia o czym tu mowa. Co innego jest byc na takich mistrzostwach gdzieś kiedyś jako kibic, a co innego z drugiej strony i coś tam będzie wspominane przed wyborami bez konkretów
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    kuluar(2011-09-14)
  • Każda 1 zł wydana na promocję generuje 4 zł dla inwestora. Każde 1 miejsce utworzone w turystyce, generuje powstaniem 4 miejsc pracy w innych działach gospodarki. Turystyka jako gałąź gospodarki jest powiązana z 10 sektorami gospodarczymi. A więc brawo dla Pani Betcher, że czuje klimat i w promocji i zdobywaniu nowych rozwiązań dla Elbląga. Tylko widzę, że nie ma wsparcia z kluczowych departamentów a to wielka szkoda. Ale myślę, że w nie dalekiej przyszłości IV kwartał tego roku powstanie stategia obejmująca wszystkie aspekty związane ze - pobytem - strefą kibica w Elblągu.
  • fajna sprawa, byloby swieto nie tylko pilkarskie w miescie i dobrze kalkulując wszystko nie trzeba duzej kasy jak na takie przedsiewziecie, ani dla reszty, ani dla mediów, bo rozpowszechnia UEFA
  • Na szczescie ZUS tego nie musi robić, nie ma cos panikowac, wystarczy ze mamy inne placówki miejskie do realizacji
  • no to komunikacja zarobi :)
Reklama