[ X ]
Nie ma wolnej prasy bez finansowego wsparcia reklamodawców. Wszystko co publikujemy poniżej dostajesz w zamian za oglądanie banerów.To chyba nie jest wygórowana cena? Może wyłącz więc AdBlocka?

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Jak uratować pieszych

 
Elbląg, 14 grudnia. Wypadek na przejściu na al. Odrodzenia. Potrącona 76-latka zmarła w szpitalu...
14 grudnia. Wypadek na przejściu na al. Odrodzenia. Potrącona 76-latka zmarła w szpitalu... (fot. MS, archiwum portEl.pl)

Od początku roku w wypadkach drogowych w Elblągu zostało rannych 40 pieszych, dwie osoby zginęły. - Trzeba coś z tym zrobić. To, co dzieje się w ostatnich miesiącach na elbląskich ulicach, jest straszne – uważają radni z komisji spraw społecznych i samorządowych. I wnioskują do prezydenta o dodatkowe pieniądze na oświetlenie przejść dla pieszych.

Liczba wypadków w Elblągu i powiecie elbląskim spada (w okresie styczeń – listopad były 173 wypadki, w 2017 rok - 148), niestety poczucie bezpieczeństwa pieszych nie rośnie. Przyczyniają się do tego ostatnie tragiczne wydarzenia. W październiku na przejściu dla pieszych na ul. Nowowiejskiej zginęła 61-letnia kobieta, kilka dni temu na przejściu na al. Odrodzenia kierowca potrącił 76-latkę, która zmarła w szpitalu.
       - Znaki, dodatkowe oznakowanie nie wystarczają, potrzebne są dodatkowe działania – mówi Robert Turlej, przewodniczący komisji spraw społecznych i samorządowych, który na czwartkowym posiedzeniu zaprezentował jeden z filmików nakręconych samochodową kamerą na przejściu dla pieszych na ul. Dąbka. Kierowca jadący prawym pasem zatrzymał się przed przejściem, by przepuścić pieszą, auto jadące lewym pasem nawet się nie zatrzymało, do wypadku nie doszło tylko dzięki przytomnemu zachowaniu pieszej, która w ostatniej chwili się cofnęła.
       - Takich sytuacji na elbląskich ulicach jest o wiele więcej. Na Dąbka, Odrodzenia i wielu innych ulicach kierowcy jeżdżą szybciej niż dozwolona prędkość, nie zwalniają przed przejściami – dodaje Robert Turlej.
       Radni z komisji spraw społecznych i samorządowych zwracają uwagę także na inne problemy – słabo oświetlone przejścia dla pieszych i okolice przejść, przez co kierowcy nie widzą zbliżających się do jezdni pieszych. I wskazują, po interwencjach mieszkańców, konkretne ulice: Żeromskiego, Sienkiewicza, al. Odrodzenia, Bema, Królewiecka.
       - Na Królewieckiej, na przejściach na wysokości szpitala, zamontowano na nasz wniosek oświetlenie ledowe i dodatkowy sygnalizator. Mieszkam niedaleko i często widzę, szczególnie gdy pada deszcz, że ten sygnalizator nie działa, albo włącza się za późno. Chyba coś nie tak jest z czujnikiem – zgłasza problem radna Maria Kosecka.
       - Sprawdzimy to – obiecał Tomasz Stemporzecki, kierownik referatu bieżącego utrzymania dróg. - - Dzięki środkom z komisji Bezpieczne Przestrzenie na zmianę oświetlenia na przejściach dla pieszych wydaliśmy 30 tysięcy złotych, za 5 tysięcy podnieśliśmy w tym roku trzy przejścia dla pieszych na ul. Słonecznej, Modlińskiej i Próchnika, by zwiększyć bezpieczeństwo pieszych w sąsiedztwie szkół. Będziemy sukcesywnie wymieniać kolejne lampy żarowe na ledowe, ale w wielu miejscach latarnie znajdują się w dalszej odległości od przejścia. Albo będziemy takie przejścia doświetlać, jeśli będzie to możliwe, albo przesuwać latarnie. W budżecie Zarządu Dróg na 2018 rok na takie działania zarezerwowaliśmy 30 tysięcy złotych. W listopadzie wspólnie z policją był wykonywany objazd po newralgicznych miejscach.
       Radni z komisji spraw społecznych i samorządowych złożyli wniosek do prezydenta o zwiększenie tej kwoty o kolejne 30 tysięcy złotych w trakcie roku budżetowego.
       To, jak poprawić bezpieczeństwo na drogach, pokazało Jaworzno. W mieście niewiele mniejszym (90 tys. mieszkańców) od Elbląga w tym roku nikt nie zginął i to nie jest kwestia szczęścia czy przypadku, ale rozsądnej polityki władz miasta, które od lat (nie obyło się bez protestów kierowców) przebudowują drogową infrastrukturę. Jak to robią? Odpowiedź znajdziesz tutaj.
      
RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
  • Oświetlenie to 1,ale edukacja PIESZEGO to chyba powinien być priorytet. Niestety, 80% pieszych NIE WIE jak bezpiecznie DLA SIEBIE zachować się na drodze, nawet na przejściu. .
  • Te świecące znaki i diody w przejściu koło szpitala to lipa. Przestało działać po miesiącu a znaki się podświetlały w momencie zejścia pieszego z jezdni. Teraz całkiem są wyłączone i jest "po staremu. Kompletna amatorszczyzna wykonawcy tego zadania...
  • powinien być obowiązek nałożony na producentów kurtek zimowych wszywania ozdobnych elementów odblaskowych bezwzględnie w różnej formie w różnych miejscach!! to naprawdę zwiększyłoby widoczność pieszego! apeluje o to od dłuższego czasu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18
    4
    zimowypomocnik(2017-12-22)
  • Prezydent posłuchał i. .. wyłączył dzisiaj rano w centrum wszystkie uliczne lampy. Takie egipsko-elbląskie ciemności. Całe szczęście, że światła drogowe na skrzyżowaniach działały, to było wiadomo w którym kierunku iść.
  • Żadne doświetlenie ani oznakowanie nie zastąpi myślenia.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    23
    3
    kmic345(2017-12-22)
  • Edukować dzieci w szkołach, na starych idiotów czeka już tylko SELEKCJA NATURALNA
  • Oczywiscie ze oświetlenie pasow jest potrzebne ale wiekszosci nie mowie ze wszystkie wypadki ale winni sa piesi.uwazaja ze jak wchodza na pasy to sa swieci.zwlaszcza w zime i jesienia kiedy droga hamowania jest dluzsza.wchodza czasami wprost pod kola bo mysla ze auto jadace 50km/h wazace 2tony zatrzyma sie na metrze.ale policja twierdzi ze winni sa tylko kierowcy.drodzy piesi myslcie tez o nas kierowcach jak wamzycie nie do konca mile.to My kierowcy mamy potem wyrzuty sumienia
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    21
    9
    Kierowca gosc(2017-12-22)
  • Widzialam ostatnio jak ROWERZYSTA wjechal z chodnika prosto pod auto po czym zaczal wyzywac kierowce. No nienormalny calkowicie. !!! Zamiast zejsc i rower przeprowadzic to rzada zeby wszscy go widzieli i natychmiast sie zatrzymali. Deszcz pada, szaro na dworzu ale krol rowerem jedzie. Ale to prawda selekcja naturalna idiotow!!
  • Generalnie jesli chodzi o oswietlenie ulic, wszystkiego to chyba jestesmy najciemniejszym miastem w kraju. ..
  • Doedukować kierowców, zbliżając się do przejścia gdy nie jesteś pewien zwolnij tak dla bezpiepieczeństwa. A do de...w wiśniowej vectra b, z dnia 21.12 godz. ok 20:30 przejście koło sp 12 na Nowowiejskiej. Obyś następnym razem też miał tyle szczęścia i nikomu krzywdy nie zrobił - na pełnym gazie przed pieszymi na przejściu obok stojącego auta?? Czy Ty jesteś normalny?? Gdybym jechał sam "zapuściłbym" się za Tobą, wezwał policję, znaleźli byśmy świadków (w osobach tych pieszych). Ciemno, mokro, a Ty ile jechałeś ? 70???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    1
    Tomaszz(2017-12-22)
  • oświetlenie !!!!! na pasach powinno być !!!!! wychodzą na czarno ubrani szarówka kogo zobaczysz? też jestem i pieszym i kierowcą
  • Na Grunwaldzkiej po pijaku nadal niedziałaja.
Reklama