Kampania „Mazury Cud Natury”, którą koordynuje Samorząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego, została uznana najlepszą kampanią promocyjną ostatnich dwóch lat. Nagrodę przyznano wczoraj wieczorem (21 września) podczas gali finałowej konkursu „Złote Formaty” – przeglądu osiągnięć promocyjnych polskich miast i regionów.
Konkurs, tradycyjny elementem Festiwalu Promocji Miast i Regionów, który po raz piąty odbył się 20 i 21 września w Warszawie, stanowi największe w Europie wydarzenie, dedykowane szeroko pojętej promocji miejsc. Do tegorocznej, piątej edycji konkursu zgłoszono 157 projektów promocyjnych z 67 samorządów, reprezentujących wszystkie województwa Polski. Województwo warmińsko-mazurskie otrzymało nominacje w czterech kategoriach: event, wydawnictwo promocyjne, kampania reklamowa oraz w najważniejszej kategorii – Grand Prix, oceniającej działania regionów ostatnich dwóch lat.
Nagrodę dla kampanii Mazur wręczył Marszałkowi Województwa Warmińsko-Mazurskiego członek Zarządu Grupy Ströer Andrzej Magdziak – organizator Festiwalu i konkursu „Złote Formaty”.
W długim uzasadnieniu jury podkreśliło zaangażowanie regionu na rzecz promocji nie tylko samych Mazur, ale i całego kraju: „Mazury Cud Natury to nie tylko slogan (…), który bezkonkurencyjnie i dwukrotnie wygrał ranking na hasło, które najbardziej zachęciłoby Polaków do wizyty w danym mieście lub regionie. To przede wszystkim profesjonalna, zakrojona na szeroką skalę akcja promocyjna, obejmująca działania reklamowe, public relations, public affairs, lobbingowe, eventowe, ambientowe, działania on-line – skierowane ku, nie tylko promocji regionu, ale także Polski. (…) Złoty Format i tytuł Grand Prix 2011 przyznany zostaje za wizję, rozmach, odwagę, profesjonalizm, kreatywność i konsekwencję w promocji regionu, i w walce o tytuł jednego z 7 Cudów Natury, ale także w walce o promocję kraju!”.
– Grand Prix dla kampanii „Mazury Cud Natury” w kategorii „działalność promocyjna” pokazuje dobitnie, że obraliśmy właściwy kierunek promocji regionu przez ostatnie dwa lata – mówi Jacek Protas, marszałek województwa. – Na sukces kampanii złożyło się wiele działań. To m.in. kreatywna kampania reklamowa autorstwa Pana Mateusza Obarka ukazująca Mazury jako świat w pigułce, projekty związane z wykorzystaniem mediów społecznościowych, profesjonalne wydawnictwa promocyjne czy w końcu szereg niekonwencjonalnych eventów promocyjnych w kraju i zagranicą – dodał Protas.
Na zwycięzców konkursu w poszczególnych kategoriach czekały nagrody, ufundowane przez organizatora i mecenasa konkursu. – Cieszę się, że oprócz prestiżowej statuetki „Złotego Formatu” region otrzymuje wymierne wsparcie promocyjne, gdyż laureaci pierwszych miejsc w poszczególnych kategoriach otrzymują dodatkowo nowoczesną kampanię reklamową na billboardach lub nośnikach infoscreen w warszawskim metrze o wartości 100 tys. zł każda – podkreśla marszałek.
Dodatkowo, oprócz Grand Prix konkursu i drugiego miejsca w kategorii event, Samorząd Warmii i Mazur otrzymał nagrodę specjalną miesięcznika „Elle” za cykl wydawnictw związanych z obchodami Roku Grunwaldzkiego.
Nagrodę dla kampanii Mazur wręczył Marszałkowi Województwa Warmińsko-Mazurskiego członek Zarządu Grupy Ströer Andrzej Magdziak – organizator Festiwalu i konkursu „Złote Formaty”.
W długim uzasadnieniu jury podkreśliło zaangażowanie regionu na rzecz promocji nie tylko samych Mazur, ale i całego kraju: „Mazury Cud Natury to nie tylko slogan (…), który bezkonkurencyjnie i dwukrotnie wygrał ranking na hasło, które najbardziej zachęciłoby Polaków do wizyty w danym mieście lub regionie. To przede wszystkim profesjonalna, zakrojona na szeroką skalę akcja promocyjna, obejmująca działania reklamowe, public relations, public affairs, lobbingowe, eventowe, ambientowe, działania on-line – skierowane ku, nie tylko promocji regionu, ale także Polski. (…) Złoty Format i tytuł Grand Prix 2011 przyznany zostaje za wizję, rozmach, odwagę, profesjonalizm, kreatywność i konsekwencję w promocji regionu, i w walce o tytuł jednego z 7 Cudów Natury, ale także w walce o promocję kraju!”.
– Grand Prix dla kampanii „Mazury Cud Natury” w kategorii „działalność promocyjna” pokazuje dobitnie, że obraliśmy właściwy kierunek promocji regionu przez ostatnie dwa lata – mówi Jacek Protas, marszałek województwa. – Na sukces kampanii złożyło się wiele działań. To m.in. kreatywna kampania reklamowa autorstwa Pana Mateusza Obarka ukazująca Mazury jako świat w pigułce, projekty związane z wykorzystaniem mediów społecznościowych, profesjonalne wydawnictwa promocyjne czy w końcu szereg niekonwencjonalnych eventów promocyjnych w kraju i zagranicą – dodał Protas.
Na zwycięzców konkursu w poszczególnych kategoriach czekały nagrody, ufundowane przez organizatora i mecenasa konkursu. – Cieszę się, że oprócz prestiżowej statuetki „Złotego Formatu” region otrzymuje wymierne wsparcie promocyjne, gdyż laureaci pierwszych miejsc w poszczególnych kategoriach otrzymują dodatkowo nowoczesną kampanię reklamową na billboardach lub nośnikach infoscreen w warszawskim metrze o wartości 100 tys. zł każda – podkreśla marszałek.
Dodatkowo, oprócz Grand Prix konkursu i drugiego miejsca w kategorii event, Samorząd Warmii i Mazur otrzymał nagrodę specjalną miesięcznika „Elle” za cykl wydawnictw związanych z obchodami Roku Grunwaldzkiego.
Urząd Marszałkowski